- Detta ämne har 13 svar, 4,399 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år sedan av Christian S.
-
FörfattareInlägg
-
26 november, 2012 kl. 14:14 #29564WoojenDeltagare
Tjenare! Började xenon konvertera Subban igår nu då jag tänkte att de kan behövas lite ljus i dessa mörka vintertider…
Problemet uppstod när jag skulle få helljuset att fungera då det bara släcks helt å hållet då jag försöker sätta på det.Läste sen lite om att de var ofta samma problem på subarus när man tex ska koppla in extraljus å att man behövde koppla de via ngt relä!
Är fruktansvärt kass när det kommer till el så ett litet kopplings schema för “dummies” vore väll att föredra! 🙂
26 november, 2012 kl. 16:14 #250974JonnekDeltagarehar du köpt bixenon då så du har h4 hel och halv på samma lampa?
vilken modell har du? alla kanske inte har bi-xenon iofs har de på min GT-00. har h7 till min v70R då skippar man relät. men på lådan till xenonkitet brukar ett kopplingsschema sitta som visar i bild hur du ska koppla. och relät dem följer också med det är en rektangulär plast box med kablar som går ut på varsinn sida det ska vara 2st en till varsinn sida. det går att koppla ihop allt utan reläna men då funkar inte allt som det ska.och kopplar man tex in reläna på h7 där dem inte används så brinner dem upp 5sek efter man startat lamporna 😛
har du nå kopplingsschema du kan ladda upp?26 november, 2012 kl. 16:51 #250966Christian SDeltagarevad är det för kit du köpt?
har H4 bi xenon på min och det är bus enkelt att koppla in.26 november, 2012 kl. 17:02 #250978WoojenDeltagareHID xenonkit(h4 samma hel å halvljus lampa) Är en Impreza -97 japan modellen. Kitet gick ju endast koppla in på ett sätt så ska nog inte vara fel kopplat men jag misstänker att jag måste koppla till ett relä som jordar rätt när jag slår på helljuset men förstår inte hur jag ska koppla bara.
Fungerar klockrent endast helljuset som inte fungerar, alltså såfort jag ska slå på de slocknar lamporna helt å hållet!26 november, 2012 kl. 17:48 #250975JonnekDeltagaresom jag ringat in på bilden det är ju reläna till h4
allt ingår i kitet du behöver inget extra. mhar du kopplat in plus till plus minus till minus. och kollat så allt sitter ordentlig i klickat?EDIT: jag har xenon V2 Slim till min och då kopplar man in plus och minus i batteriet också.
medans äldre xenon brukar man koppla in + – i lampkontakten..jag kan inte komma på nå mer. är det rättkopplat så är de nog något fel på kitet för nå extra relän behöver du inte =) .
26 november, 2012 kl. 19:19 #250970IngvarDeltagareHej!
Jonnek – det du ringar in är inga reläer utan ett avstörningsfilter. Det behövs två trådar för att få ljusbågen att brinna.
Precis som på den bild ser mina 50 Watt Helljusxenon ut. Jag kan inte annat än säga att hela kitet på bilden är för att driva en höger och en vänster enkel Xenonlampa27 november, 2012 kl. 19:03 #250972PH_89DeltagareTjenare! Började xenon konvertera Subban igår nu då jag tänkte att de kan behövas lite ljus i dessa mörka vintertider…
Problemet uppstod när jag skulle få helljuset att fungera då det bara släcks helt å hållet då jag försöker sätta på det.Läste sen lite om att de var ofta samma problem på subarus när man tex ska koppla in extraljus å att man behövde koppla de via ngt relä!
Är fruktansvärt kass när det kommer till el så ett litet kopplings schema för “dummies” vore väll att föredra! 🙂
Hej.är det xenon i extraljus du ska koppla in eller xenon i orginal helljus? 🙂
27 november, 2012 kl. 22:40 #250976JonnekDeltagareHej!
Jonnek – det du ringar in är inga reläer utan ett avstörningsfilter. Det behövs två trådar för att få ljusbågen att brinna.
Precis som på den bild ser mina 50 Watt Helljusxenon ut. Jag kan inte annat än säga att hela kitet på bilden är för att driva en höger och en vänster enkel Xenonlampayes jag vet men EMC avstörningsfiltret hamnar väl under kategorin RELÄ också? =) va tvungen o gå ut o kolla det står iaf relay påden =)
28 november, 2012 kl. 04:26 #250967Christian SDeltagareHej.är det xenon i extraljus du ska koppla in eller xenon i orginal helljus? 🙂
står ju att det är ett H4 kit han köpt i hans andra inlägg 😉
så det är halv/helljuset han ska monvertera, sitter H4 på våra gamla bilar så det finns bara 1 lampa.28 november, 2012 kl. 16:05 #250969Jim_sDeltagareHar du köpt ett H4 Bi-xenon kit så har du fått med ett reläkit.
Detta reläkit ska kopplas till + på batteriet och eventuellt kanske du hade en – från relät. Iallafall så har du minus ute vid boxarna/lamporna som ska jordas och så ska även h4 hanen som är en av kontakterna i reläkittet anslutas till en av bilens original h4 honor. Och förståss ska boxarna och lamporna anslutas i avsedd kontakt.
Du ska inte behöva något annat än detta medföljande reläkitt.
Såhär ser reläkittet som du fått med ut. De små svarta kontakterna som går ut till var lampa är det som styr solenoiden som är avsedd för att justera hel och halvljus i bi-xenon lampan.
Jag har ett sådant H4 Bi-xenon kit installerat på min Impreza GT -00 och jag har inte behöva göra några andra ändringar. Detta ska vara och är plug and play grejer.
28 november, 2012 kl. 17:52 #250971IngvarDeltagareHej!
Jag tror inte det blir godkänt med eftermonterat Xenon-halvljus – jag vill minnas att att det krävs automatisk nivåreglering av bilens bakände. Vi som har Xenonhalvljus som standard har ju inte någon möjlighet att justera ljusbildens höjd utan öppna huven och börja skruva. Det är därför det är så dyrt med Xenonljus – själva lamporna och deras högspänningsaggregat (kallade “Ballaster”) är ju inga dyra grejer.
På min OB så lyser halvljuset även när jag slår på helljus.Jag kan ju meddela att ersättandet av befintliga 55W halogenlampor med 50 W Xenon ger en grotesk skillnad – nya trafikskyltar har för mig blivit ett bländningsproblem – speciellt dom stora blåa med upplysning om hur långt det är till olika städer.
28 november, 2012 kl. 18:09 #250977SpooowiiieDeltagareHej!
Jag tror inte det blir godkänt med eftermonterat Xenon-halvljus – jag vill minnas att att det krävs automatisk nivåreglering av bilens bakände. Vi som har Xenonhalvljus som standard har ju inte någon möjlighet att justera ljusbildens höjd utan öppna huven och börja skruva. Det är därför det är så dyrt med Xenonljus – själva lamporna och deras högspänningsaggregat (kallade “Ballaster”) är ju inga dyra grejer.
På min OB så lyser halvljuset även när jag slår på helljus.Jag kan ju meddela att ersättandet av befintliga 55W halogenlampor med 50 W Xenon ger en grotesk skillnad – nya trafikskyltar har för mig blivit ett bländningsproblem – speciellt dom stora blåa med upplysning om hur långt det är till olika städer.
Eftermonterat xenon är endast godkänt i helljus och extraljusen om man ska gå efter sbp.
28 november, 2012 kl. 19:24 #250973PH_89Deltagarestår ju att det är ett H4 kit han köpt i hans andra inlägg 😉
så det är halv/helljuset han ska monvertera, sitter H4 på våra gamla bilar så det finns bara 1 lampa.Aj fan det missa jag! Sry:-P
28 november, 2012 kl. 19:37 #250968Christian SDeltagareHar du köpt ett H4 Bi-xenon kit så har du fått med ett reläkit.
Detta reläkit ska kopplas till + på batteriet och eventuellt kanske du hade en – från relät. Iallafall så har du minus ute vid boxarna/lamporna som ska jordas och så ska även h4 hanen som är en av kontakterna i reläkittet anslutas till en av bilens original h4 honor. Och förståss ska boxarna och lamporna anslutas i avsedd kontakt.
Du ska inte behöva något annat än detta medföljande reläkitt.
Såhär ser reläkittet som du fått med ut. De små svarta kontakterna som går ut till var lampa är det som styr solenoiden som är avsedd för att justera hel och halvljus i bi-xenon lampan.
Jag har ett sådant H4 Bi-xenon kit installerat på min Impreza GT -00 och jag har inte behöva göra några andra ändringar. Detta ska vara och är plug and play grejer.
ungefär sådär ser det ut på min med, på min så ansluter jag som du skrev bara 1 kontakt i lampsockeln, 1 + kabel till batteriet samt 1 – kabel vid varje lampa.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.