Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
  • Författare
    Gloremir
    Deltagare

japp, men donerar du en åt mig så är det mer än välkommet 😛

GoRzA
      Deltagare

Hade jag kunnat så hade jag gjort det 😉 Dock har jag inte ens råd att få igång min bil just nu trotts att jag bara behöver kylarvätska och en drivknuts damask och lite jobb…… Dubbla hyror for the win 😛

GoRzA
        Deltagare

Om du väntar några år så ska jag nog kunna ordna något åt dig…… Finns lite planer på att börja importera begnagad delar från Japan, men det ligger några år fram i tiden.

GoRzA
          Deltagare

Lite intressant läsning om top mount intercooler….

http://www.autospeed.com/cms/article.html?&A=1619

Fladric
            Deltagare

På Legacyn kyler ju inte scoopet intercoolern då den är vattenkyld via en lite kylare i fronten 😉
              All luft från scoopet leds ner och kyler kompressorsidan på turbon 🙂
              Så jag kommer skaffa FMIC och vara glad och nöjd, med scoopet kvar 🙂

GoRzA
              Deltagare

Där ser man det har jag inte tänkt på Fladric men så måste det ju vara.

geronimo
                Deltagare

http://www.do88.se/sv/artiklar/y-slang-kit-bla-subaru-impreza-gt-wrx-96-98.html

Köpte det till min 97:a slangen till höger med 90 böjen, vart ska den sitta? Har ingen liknande slang på bilen. Jämför man med samcos kit ser den slangen (ic till dump) helt annorlunda ut.

GoRzA
                  Deltagare

Vet faktiskt inte riktigt men den är väldigt lik den nedre kylarslangen som jag nyss satte på min…..

Gloremir
                    Deltagare

Ingen aning. Men kan säga att kittet dom rear ut även passar 99-00 bara skära bort 90 graders böjen och sen en slang bit från resterande bit. Även raka biten passar. Så ni som vill köpa ifall era går sönder så passa på.

geronimo
                      Deltagare

Vet faktiskt inte riktigt men den är väldigt lik den nedre kylarslangen som jag nyss satte på min…..

Kikar man på bilder ser det precis ut som returen från dumpen till 02-05. Inte omöjligt att den kan passa på en 96-98 också men jag tyckte inte det såg så ut. Det är ett metallrör orginal.
                        Jag fick kapa ca 3 cm på y-rörets anslutning mot turbon. Annars blev det ett stort veck på slangen.

Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.