› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › YouTube 2008 STI
- Detta ämne har 16 svar, 1,864 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 7 månader sedan av
larsallan.
-
FörfattareInlägg
-
9 december, 2007 kl. 20:32 #22799
ko-rune
DeltagareJag började söka lite på tuben efter STI 2008 och det börjar komma lite klipp om den!
Enyoy:9 december, 2007 kl. 21:04 #197895SecretAgentMan
Deltagarehttp://www.youtube.com/watch?v=SVW99yHObVs
Jag blir återigen bara djupt, djupt bedrövad när jag ser det där – precis allt som var rally och bus över Imprezan är borta (det som lockade mig själv till att köpa Impreza från början).
Kvar är en könlös Mazda-replika (i värsta mopperäser-stuk) med navi och diverse elektroniskt bös som tydligen skall knuffa in den bland premiebilsköparna.
Hur i h-vete kan det bli så fel på så kort tid, det lär vara någon form av rekord?Subaru / Fuji – starkt jobbat…
/J
9 december, 2007 kl. 21:41 #197901m_thread
DeltagareJag håller inte med…
En säsong i WRC och jag är säker på att den nya Imprezan kommer att vara helt synonym med Rally och Subaru, precis som de föregående modellerna…
Angående elektroniska och andra hjälpmedel så är de väl bara bra om de får dig som förare att köra säkrare och förhöjer körkänslan?
Men som vanligt då en ny generation av Imprezan introduceras så gnälls det om att man förlorat rallyarvet och att känslan i bilen försvunnit.
Kom tillbaka om ett år så får vi se 🙂
/F
10 december, 2007 kl. 16:32 #197900thorlake
DeltagareAha, du menar lika balla som Ford focus å Cittra eller Kanske en skitahäftig Peugeot 206?
Ja bara för att det är WRC så är det ju jevligt ballt…Jag håller med Jerry mannen. Ap trist.
10 december, 2007 kl. 19:52 #197897Manor
DeltagareJag tycker att den nya STi-modellen är helt ok och riktigt hyfsat snygg. Den enda modellen som jag inte riktigt gillar är ”glosögonen” från 01-02…den var (och är) förskräckligt ful.
Att däremot ta 450.000:- för den känns överdrivet svettigt jämfört med priset på den både i England och USA. Hoppas att detta är något som kommer att korrigeras.
11 december, 2007 kl. 07:11 #197896SecretAgentMan
DeltagareAha, du menar lika balla som Ford focus å Cittra eller Kanske en skitahäftig Peugeot 206?Ja bara för att det är WRC så är det ju jevligt ballt…Jag håller med Jerry mannen. Ap trist.
Huvudet på spiken…
Vardags-ok och svensson-tuffa är de kanske i bästa fall med diverse plastsmäck påskruvat i deras busigare versioner, men inte f*n blir det något man googlar efter om 10 år (S1 quattron, Colins framfart i en gammal mörkblå impreza, den vita respons-kokar-ra:n etc…). 😀
Jag hade länge hopp att Subaru var en av de få som fortfarande vågade släppa bilar som stack ut, och var lite kompromisslösa (läs, ingen navi, ingen antisladd/spinn/chaufför och framför allt kantiga, råa linjer som tilltalar reptilhjärnan) – så är inte fallet längre.
Skit är det, skit, skit, skit – för 450.000:- 😮 – den som köper den där kommer jag anse vara mer grundlurad än de som handlar sig en XC70… :* 😉
Over&Out
/J
11 december, 2007 kl. 08:16 #197899down_the_drain
DeltagareDen väcker allt mer mitt ha begär.. STI:n i mörkgrå metallic med andra fälgar typ volk el Grahm lights..Mmmmmm och så bort med klarglas ljusen sen så.. Men 450″ känns inte rätt.
/P
11 december, 2007 kl. 11:56 #197905FlyingFin
DeltagareUtseendet original är väl så där 🙁
Med andra fälgar, sänkning, annan grill/lackerad, tonade rutor, tonade baklysen och så vidare… kan den säkert bli riktigt sexig!
450.000kr är rena skojar priset, ska bli spännande och se hur många STI -08 Subaru lyckas sälja här hemma i Sverige.
I USA kostar den enligt Google
40 000 U.S. dollars = 256.711kr då med extra allt i utrustnings väg.Känns så avtändande att de i Sverige har laggt på nästan 200.000kr + metallic lack på priset.
Hur fan har de tänkt egentligen!?!?!? x(
11 december, 2007 kl. 13:15 #197910NickeH
DeltagareVisst passar den in bland de andra WRC bilarna men som sagt den sticker inte ut.
Den vanliga wrx:en är ju ännu tråkigare. Ingen kommer att vända sig om och undra vad man just sett.
Men så här är det alltid, saker jämnar ut sig med tiden. Inte har audi nån häftig modell som urquattron längre.
Trist mycket trist..
Det fina med detta är ju iaf att man känner sig häftig i sin gamla GT 🙂
12 december, 2007 kl. 17:44 #197906larsallan
DeltagareAha, du menar lika balla som Ford focus å Cittra eller Kanske en skitahäftig Peugeot 206?Ja bara för att det är WRC så är det ju jevligt ballt…Jag håller med Jerry mannen. Ap trist.
Huvudet på spiken…Vardags-ok och svensson-tuffa är de kanske i bästa fall med diverse plastsmäck påskruvat i deras busigare versioner, men inte f*n blir det något man googlar efter om 10 år (S1 quattron, Colins framfart i en gammal mörkblå impreza, den vita respons-kokar-ra:n etc…). :DJag hade länge hopp att Subaru var en av de få som fortfarande vågade släppa bilar som stack ut, och var lite kompromisslösa (läs, ingen navi, ingen antisladd/spinn/chaufför och framför allt kantiga, råa linjer som tilltalar reptilhjärnan) – så är inte fallet längre.Skit är det, skit, skit, skit – för 450.000:- 😮 – den som köper den där kommer jag anse vara mer grundlurad än de som handlar sig en XC70… :* ;)Over&Out/J
Kunde inte ha sagt det bättre själv. Dom enda som nu för tiden törs bygga riktiga bilar är engelsmännen. Caterham 7, Lotus elise, Radical prosport, Westfield, Land rover defender o.s.v. Islänningarna har ju i och för sig Tom Cat, byggd på land rover chassi med TVR motor.
12 december, 2007 kl. 18:57 #197902m_thread
DeltagareJa, för engelsmännen är ju kända för sin enastående kvalitet när det gäller bilar, eller?
/F – Mini Cooper -75 ägare…
14 december, 2007 kl. 19:33 #197898jraberg
Deltagarehttp://www.youtube.com/watch?v=SVW99yHObVsJag blir återigen bara djupt, djupt bedrövad när jag ser det där – precis allt som var rally och bus över Imprezan är borta (det som lockade mig själv till att köpa Impreza från början).Kvar är en könlös Mazda-replika (i värsta mopperäser-stuk) med navi och diverse elektroniskt bös som tydligen skall knuffa in den bland premiebilsköparna.Hur i h-vete kan det bli så fel på så kort tid, det lär vara någon form av rekord?Subaru / Fuji – starkt jobbat…/J
mja, det vete fasen. tror faktiskt att Toyota innehar det rekordet med celican som dödades ganska snabbt har jag för mig..(på den tiden man själv suktade efter en)
-johan
15 december, 2007 kl. 16:42 #197907larsallan
DeltagareNej, men dom törs bygga kompromisslösa bilar till försäljning. Vilket är allt annat än vad man kan säga om subaru nuförtiden.
31 december, 2007 kl. 00:23 #197903bageera
DeltagareFattar inte att dom kunde tro att det ens var lönt att jämföra Mustang mot STi i den typ av tester som görs. NÄR skall amerikanarna inse att en Musclecar/Järnsäng/Mustang inte hänger med STI/Evo/M3/RSx eller vad det nu må vara.
http://www.youtube.com/watch?v=HlqjChw9H3A&feature=bz303
Gott slut o gott nytt förresten!
31 december, 2007 kl. 14:52 #197908larsallan
DeltagareCorvetten hänger ju me och drar ifrån också och corvetten är ju en muscle car.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.