- Detta ämne har 16 svar, 22,339 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 4 månader sedan av Igge.
-
FörfattareInlägg
-
20 oktober, 2007 kl. 18:38 #1382FranssonDeltagare
Har kollat en del på MY04 WRX STI PSE, så finns det ju en isblå modell som gjordes i 500 ex, om mappad utav prodrive osv. (tror de kallas WR1)
Är detta något att satsa på eller ska man häldre välja en vanlnig PSE? eller kanske till och med en my05.a?Tips och funderingar tack.
Mvh Nicke21 oktober, 2007 kl. 08:35 #44609rallymarkusDeltagareenda fördelen med en 04sti mot 05är att det är lättare att få dit rallydäck då gt bromsarna passar annars så är 05 sti bättre
21 oktober, 2007 kl. 11:24 #44615FranssonDeltagareenda fördelen med en 04sti mot 05är att det är lättare att få dit rallydäck då gt bromsarna passar annars så är 05 sti bättre
okej, vad är de som är bättre med 05.an?
du har ingen erfarenhet mellan my04 vanlig PSE jämfört med den isbåla?
//Nicke21 oktober, 2007 kl. 11:46 #44614MariaimprezaGTDeltagareWR1 är antagligen till salu. PM mig för telenummer.
Maria
Audi is teh ####!!
21 oktober, 2007 kl. 12:47 #44616FranssonDeltagareWR1 är antagligen till salu. PM mig för telenummer.MariaAudi is teh ####!!
Jag läste lite om detta, det var han som var på Emmaboda va?
men den är väl högerstyrd?
Ligger även två på blocket, som verkar vara en WR1.
//Nicke21 oktober, 2007 kl. 13:25 #44612alrikDeltagareWR1 är antagligen till salu. PM mig för telenummer.MariaAudi is teh ####!!
Jag läste lite om detta, det var han som var på Emmaboda va?men den är väl högerstyrd?Ligger även två på blocket, som verkar vara en WR1.//Nicke
WR1 tillverkades som en hyllning till WRC-titeln som Solberg tog 2003. Tillverkades av Subaru England tillsammans med Prodrive. Således enbart högerstyrt.
http://www.blocket.se/vi/13662992.htm?ca=9_s
Samma grill, dimljus som WR1./Mikael
21 oktober, 2007 kl. 13:36 #44617FranssonDeltagareWR1 är antagligen till salu. PM mig för telenummer.MariaAudi is teh ####!!
Jag läste lite om detta, det var han som var på Emmaboda va?men den är väl högerstyrd?Ligger även två på blocket, som verkar vara en WR1.//Nicke
WR1 tillverkades som en hyllning till WRC-titeln som Solberg tog 2003. Tillverkades av Subaru England tillsammans med Prodrive. Således enbart högerstyrt.http://www.blocket.se/vi/13662992.htm?ca=9_s Samma grill, dimljus som WR1. /Mikael
Okej, men den annonsen du länkade till, det är enbart 265hk i den då orginal.
kollar man på denna så är där ju 315hk http://www.blocket.se/vi/13743832.htm?ca=21_s
dock är denna vänster styrd? Ingen WR1?//Nicke
21 oktober, 2007 kl. 14:30 #44610rallymarkusDeltagareinte har den blå färgen nåt med effekten att göra.. i så fall så är den trimmad i efterhand. jag köpte ju min pse ny 04 o valde en röd..
05 så vart de kraftigare hjullager lite nyare inredning o skillad i hjulupphängningen tror även att hjulbasen ökade allt för bättre väghållning…
21 oktober, 2007 kl. 17:40 #44618FranssonDeltagareinte har den blå färgen nåt med effekten att göra.. i så fall så är den trimmad i efterhand. jag köpte ju min pse ny 04 o valde en röd..05 så vart de kraftigare hjullager lite nyare inredning o skillad i hjulupphängningen tror även att hjulbasen ökade allt för bättre väghållning…
Nä det förstår jag också. nä jag har pratat med båda annonsägarna och båda bilarna ska vara en form utav WR1, den ena är byggd eftråt, med motor, grill lysen osv.
den andra är import och köpt på ett litauisk subaru showroom.Men då kanske man ändå ska kolla lite mer på My05 ist. dock finns det inte många till salu just nu. (inte på nätet iaf) men den som väntar på nått gått…. :9
//Nicke22 oktober, 2007 kl. 19:09 #44611PedersenDeltagareMitt favoritämne 😀
MY05 PSE II – Ändringar från MY04 PSE
————————————-Ny framdiff, Mekanisk isf Suretrac
Ytterligare en sensor till för DCCD (Yaw om inte minns helt galet)
Annan momentkvot för DCCD, 65:35 isf 60:40 (gick tillbaks till 61:39 2006)
Ny framvagnsgeometri (Samma som JDM SpecC, 2cm längre hjulbas, mer caster)
Nya stötdämare (ger tyvärr tillsammans med nya geometrin lite mindre max neg. camber)
Nya kraftigare länkarmar bak
Pillowball krängningshämmarlänkar (fram och bak)
Breddade bakskärmar med plastlist (se nästa punkt)
8″ fälgar isf 7,5″ (avsett för 235x45R17 men leverades i europa med 225x45R17)
Ny inredning
Röda STi märken isf rosa (hrmmmm….)
Annars så skiljer det inte så mycket på PSE och PSE II 😀
(med reservation att jag glömt något)
*edit* förutom kraftigare hjullager och annat bultmönster som redan nämnts */edit*
23 oktober, 2007 kl. 07:26 #44606BlockenDeltagareSNYGGT, Pedersen! 🙂
Kan en moderator pinna denna?
AB
23 oktober, 2007 kl. 07:51 #44619FranssonDeltagareUnderbart, tack för detta.
Så ert tips är att kanske lägga lite mer pengar och istället satsa på en 05?
nackdelen är ju klart att man inte kan köra med fulldubb lika lätt.Mvh Nicke
23 oktober, 2007 kl. 08:41 #44607BlockenDeltagareUnderbart, tack för detta.Så ert tips är att kanske lägga lite mer pengar och istället satsa på en 05?nackdelen är ju klart att man inte kan köra med fulldubb lika lätt.Mvh Nicke
Inte lika lätt nej, men fälgar och bromsar måste väl gå att hitta på nåt sätt. Suzuki har samma bultmönster tex…
AB
23 oktober, 2007 kl. 08:52 #44613thorlakeDeltagareTrodde det bara var USA importer som hade 300 kusar orginal.
Samma i Litauern då asså?
/Lake
23 oktober, 2007 kl. 11:23 #44608MatsDeltagarePinnat o klart…
Mats GBG
Type R ’99 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.