Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1382
    Fransson
    Deltagare

      Har kollat en del på MY04 WRX STI PSE, så finns det ju en isblå modell som gjordes i 500 ex, om mappad utav prodrive osv. (tror de kallas WR1)
      Är detta något att satsa på eller ska man häldre välja en vanlnig PSE? eller kanske till och med en my05.a?

      Tips och funderingar tack.
      Mvh Nicke

      #44609
      rallymarkus
      Deltagare

        enda fördelen med en 04sti mot 05är att det är lättare att få dit rallydäck då gt bromsarna passar annars så är 05 sti bättre

        #44615
        Fransson
        Deltagare

          enda fördelen med en 04sti mot 05är att det är lättare att få dit rallydäck då gt bromsarna passar annars så är 05 sti bättre

          okej, vad är de som är bättre med 05.an?
          du har ingen erfarenhet mellan my04 vanlig PSE jämfört med den isbåla?
          //Nicke

          #44614
          MariaimprezaGT
          Deltagare

            WR1 är antagligen till salu. PM mig för telenummer.

            Maria

            Audi is teh ####!!

            #44616
            Fransson
            Deltagare

              WR1 är antagligen till salu. PM mig för telenummer.MariaAudi is teh ####!!

              Jag läste lite om detta, det var han som var på Emmaboda va?
              men den är väl högerstyrd?
              Ligger även två på blocket, som verkar vara en WR1.
              //Nicke

              #44612
              alrik
              Deltagare

                WR1 är antagligen till salu. PM mig för telenummer.MariaAudi is teh ####!!

                Jag läste lite om detta, det var han som var på Emmaboda va?men den är väl högerstyrd?Ligger även två på blocket, som verkar vara en WR1.//Nicke

                WR1 tillverkades som en hyllning till WRC-titeln som Solberg tog 2003. Tillverkades av Subaru England tillsammans med Prodrive. Således enbart högerstyrt.

                http://www.blocket.se/vi/13662992.htm?ca=9_s
                Samma grill, dimljus som WR1.

                /Mikael

                #44617
                Fransson
                Deltagare

                  WR1 är antagligen till salu. PM mig för telenummer.MariaAudi is teh ####!!

                  Jag läste lite om detta, det var han som var på Emmaboda va?men den är väl högerstyrd?Ligger även två på blocket, som verkar vara en WR1.//Nicke

                  WR1 tillverkades som en hyllning till WRC-titeln som Solberg tog 2003. Tillverkades av Subaru England tillsammans med Prodrive. Således enbart högerstyrt.http://www.blocket.se/vi/13662992.htm?ca=9_s Samma grill, dimljus som WR1. /Mikael

                  Okej, men den annonsen du länkade till, det är enbart 265hk i den då orginal.
                  kollar man på denna så är där ju 315hk http://www.blocket.se/vi/13743832.htm?ca=21_s
                  dock är denna vänster styrd? Ingen WR1?

                  //Nicke

                  #44610
                  rallymarkus
                  Deltagare

                    inte har den blå färgen nåt med effekten att göra.. i så fall så är den trimmad i efterhand. jag köpte ju min pse ny 04 o valde en röd..

                    05 så vart de kraftigare hjullager lite nyare inredning o skillad i hjulupphängningen tror även att hjulbasen ökade allt för bättre väghållning…

                    #44618
                    Fransson
                    Deltagare

                      inte har den blå färgen nåt med effekten att göra.. i så fall så är den trimmad i efterhand. jag köpte ju min pse ny 04 o valde en röd..05 så vart de kraftigare hjullager lite nyare inredning o skillad i hjulupphängningen tror även att hjulbasen ökade allt för bättre väghållning…

                      Nä det förstår jag också. nä jag har pratat med båda annonsägarna och båda bilarna ska vara en form utav WR1, den ena är byggd eftråt, med motor, grill lysen osv.
                      den andra är import och köpt på ett litauisk subaru showroom.

                      Men då kanske man ändå ska kolla lite mer på My05 ist. dock finns det inte många till salu just nu. (inte på nätet iaf) men den som väntar på nått gått…. :9
                      //Nicke

                      #44611
                      Pedersen
                      Deltagare

                        Mitt favoritämne 😀

                        MY05 PSE II – Ändringar från MY04 PSE
                        ————————————-

                        Ny framdiff, Mekanisk isf Suretrac

                        Ytterligare en sensor till för DCCD (Yaw om inte minns helt galet)

                        Annan momentkvot för DCCD, 65:35 isf 60:40 (gick tillbaks till 61:39 2006)

                        Ny framvagnsgeometri (Samma som JDM SpecC, 2cm längre hjulbas, mer caster)

                        Nya stötdämare (ger tyvärr tillsammans med nya geometrin lite mindre max neg. camber)

                        Nya kraftigare länkarmar bak

                        Pillowball krängningshämmarlänkar (fram och bak)

                        Breddade bakskärmar med plastlist (se nästa punkt)

                        8″ fälgar isf 7,5″ (avsett för 235x45R17 men leverades i europa med 225x45R17)

                        Ny inredning

                        Röda STi märken isf rosa (hrmmmm….)

                        Annars så skiljer det inte så mycket på PSE och PSE II 😀

                        (med reservation att jag glömt något)

                        *edit* förutom kraftigare hjullager och annat bultmönster som redan nämnts */edit*

                        #44606
                        Blocken
                        Deltagare

                          SNYGGT, Pedersen! 🙂

                          Kan en moderator pinna denna?

                          AB

                          #44619
                          Fransson
                          Deltagare

                            Underbart, tack för detta.
                            Så ert tips är att kanske lägga lite mer pengar och istället satsa på en 05?
                            nackdelen är ju klart att man inte kan köra med fulldubb lika lätt.

                            Mvh Nicke

                            #44607
                            Blocken
                            Deltagare

                              Underbart, tack för detta.Så ert tips är att kanske lägga lite mer pengar och istället satsa på en 05?nackdelen är ju klart att man inte kan köra med fulldubb lika lätt.Mvh Nicke

                              Inte lika lätt nej, men fälgar och bromsar måste väl gå att hitta på nåt sätt. Suzuki har samma bultmönster tex…

                              AB

                              #44613
                              thorlake
                              Deltagare

                                Trodde det bara var USA importer som hade 300 kusar orginal.

                                Samma i Litauern då asså?

                                /Lake

                                #44608
                                Mats
                                Deltagare

                                  Pinnat o klart…

                                  Mats GBG
                                  Type R ’99

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.