› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Legacy Turbo problem!
- Detta ämne har 10 svar, 1,284 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 11 månader sedan av
twank.
-
FörfattareInlägg
-
27 februari, 2009 kl. 22:37 #1626
twank
DeltagareTänkte jag skriver på detta forum, tror det är lite aktivare än det andra.
Har en nyinköp legacy turbo -92a som inte går riktigt som den ska när turbon börjar ladda.
Hackar som satan när jag gasar fullt.. går hyffsat bra om jag smyger på gasen dock.
Känns som den får alldeles för lite soppa eller något.. inte kul att sladda när den börjar hacka i varje kurva. :sVad kan vara fel?
Kan även tillägga att den är helt original vad jag vet. Svårt att veta om den är chippad eftersom jag inte har någon mätare eller dylikt i den ännu.Mycket tacksam för hjälp!
28 februari, 2009 kl. 00:29 #45885.zip
DeltagareDet låter som om du är på laddtrycksspärren och leker.
Har då någon mätare så du ser hur mkt turbon laddar?EDIT: LÄSTE att du inte hade någon mätare 🙂
Försök ordna en för att kunna utesluta att det inte är turbon som laddar på tok för mkt.//.zip
28 februari, 2009 kl. 08:11 #45883FeA
DeltagareDet låter som tändproblem. Byt tändstift och mät upp tändkablarna.
1 mars, 2009 kl. 19:58 #45886twank
DeltagareOkej, ska testa byta tändkablar och tändstift imorgon. Fan riktigt dyra stift på laitis/meca iaf.. 205kr st..
Tacksam för svaren, återkommer.
1 mars, 2009 kl. 19:59 #45887twank
DeltagareEDIT: LÄSTE att du inte hade någon mätare :-)Försök ordna en för att kunna utesluta att det inte är turbon som laddar på tok för mkt.//.zip
Nja, tror inte den laddar för mkt.. för den funkar juh hur fint som helst ibland..
2 mars, 2009 kl. 09:31 #45884FeA
DeltagareOkej, ska testa byta tändkablar och tändstift imorgon. Fan riktigt dyra stift på laitis/meca iaf.. 205kr st..Tacksam för svaren, återkommer.
Ja, platinastiften är rätt dyr, men så ska dom hålla 10000mil oxå 🙂
Tändkablarna är ännu dyrare, det var därför jag skrev att du skulle mäta upp dom först så slipper du köpa dom i onödan.
Kommer inte ihåg vad dom ska ligga på för motstånd, men runt 10kohm har jag för mej. Ring till subaruverkstaden och fråga…Men du kan ju börja med att byta stiften.
Annars så är väl LMM’en ett hett tips. För att kolla den så kan du åka till verkstaden och låta dom kolla med selectmonitorn.
2 mars, 2009 kl. 18:42 #45882Kvarnis
DeltagareLegacyn har inga tändkablar på det visset.
Spolarna sitter direkt på stiften.MAF’n är stark misstänkt, men spolarna brukar även ge upp.
Hur beter sig bilen?
Börjar den ladda och sen blir typ tvärr stopp?10 mars, 2009 kl. 13:54 #45888twank
DeltagareLegacyn har inga tändkablar på det visset.Spolarna sitter direkt på stiften.MAF’n är stark misstänkt, men spolarna brukar även ge upp.Hur beter sig bilen?Börjar den ladda och sen blir typ tvärr stopp?
Ja det stämmer den börjar som ladda sen börjar den hacka och vägra ladda, känns extremt trött. Men som sagt ibland funkar den klockrent..
18 mars, 2009 kl. 14:21 #45890Bjarne…
Deltagaremin bil hade samma problem, orginalspolarna är dyra och inte speciellt bra, så jag monterade 4 st biltema ”högeffektspole” med deras blååa tändkablar, funkar klockrent och kostar mindre än en ny orginalspole. våga testa!
28 mars, 2009 kl. 18:14 #45891xzeus
DeltagareHade samma problem med min impreza gt -96, ryckte även vid 1500-2000 varv å hård belastning, nya ngk stift med 0.6-0.7mm elektrodavstånd och
monterade samtidigt extra jordkablar till fästskruvarna på spolarna
sen har den funkat klockrent:)4 april, 2009 kl. 13:24 #45889twank
DeltagareDet var wastegatearmen som strulade, gick som en påse skit. Stannade av smörjde på lite white grease, då gick den som en klocka!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.