SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Legacy Turbo problem!

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1626
    twank
    Deltagare

    Tänkte jag skriver på detta forum, tror det är lite aktivare än det andra.

    Har en nyinköp legacy turbo -92a som inte går riktigt som den ska när turbon börjar ladda.
    Hackar som satan när jag gasar fullt.. går hyffsat bra om jag smyger på gasen dock.
    Känns som den får alldeles för lite soppa eller något.. inte kul att sladda när den börjar hacka i varje kurva. :s

    Vad kan vara fel?
    Kan även tillägga att den är helt original vad jag vet. Svårt att veta om den är chippad eftersom jag inte har någon mätare eller dylikt i den ännu.

    Mycket tacksam för hjälp!

    #45885
    .zip
    Deltagare

    Det låter som om du är på laddtrycksspärren och leker.
    Har då någon mätare så du ser hur mkt turbon laddar?

    EDIT: LÄSTE att du inte hade någon mätare 🙂
    Försök ordna en för att kunna utesluta att det inte är turbon som laddar på tok för mkt.

    //.zip

    #45883
    FeA
    Deltagare

    Det låter som tändproblem. Byt tändstift och mät upp tändkablarna.

    #45886
    twank
    Deltagare

    Okej, ska testa byta tändkablar och tändstift imorgon. Fan riktigt dyra stift på laitis/meca iaf.. 205kr st..

    Tacksam för svaren, återkommer.

    #45887
    twank
    Deltagare

    EDIT: LÄSTE att du inte hade någon mätare :-)Försök ordna en för att kunna utesluta att det inte är turbon som laddar på tok för mkt.//.zip

    Nja, tror inte den laddar för mkt.. för den funkar juh hur fint som helst ibland..

    #45884
    FeA
    Deltagare

    Okej, ska testa byta tändkablar och tändstift imorgon. Fan riktigt dyra stift på laitis/meca iaf.. 205kr st..Tacksam för svaren, återkommer.

    Ja, platinastiften är rätt dyr, men så ska dom hålla 10000mil oxå 🙂

    Tändkablarna är ännu dyrare, det var därför jag skrev att du skulle mäta upp dom först så slipper du köpa dom i onödan.
    Kommer inte ihåg vad dom ska ligga på för motstånd, men runt 10kohm har jag för mej. Ring till subaruverkstaden och fråga…

    Men du kan ju börja med att byta stiften.

    Annars så är väl LMM’en ett hett tips. För att kolla den så kan du åka till verkstaden och låta dom kolla med selectmonitorn.

    #45882
    Kvarnis
    Deltagare

    Legacyn har inga tändkablar på det visset.
    Spolarna sitter direkt på stiften.

    MAF’n är stark misstänkt, men spolarna brukar även ge upp.
    Hur beter sig bilen?
    Börjar den ladda och sen blir typ tvärr stopp?

    #45888
    twank
    Deltagare

    Legacyn har inga tändkablar på det visset.Spolarna sitter direkt på stiften.MAF’n är stark misstänkt, men spolarna brukar även ge upp.Hur beter sig bilen?Börjar den ladda och sen blir typ tvärr stopp?

    Ja det stämmer den börjar som ladda sen börjar den hacka och vägra ladda, känns extremt trött. Men som sagt ibland funkar den klockrent..

    #45890
    Bjarne…
    Deltagare

    min bil hade samma problem, orginalspolarna är dyra och inte speciellt bra, så jag monterade 4 st biltema “högeffektspole” med deras blååa tändkablar, funkar klockrent och kostar mindre än en ny orginalspole. våga testa!

    #45891
    xzeus
    Deltagare

    Hade samma problem med min impreza gt -96, ryckte även vid 1500-2000 varv å hård belastning, nya ngk stift med 0.6-0.7mm elektrodavstånd och
    monterade samtidigt extra jordkablar till fästskruvarna på spolarna
    sen har den funkat klockrent:)

    #45889
    twank
    Deltagare

    Det var wastegatearmen som strulade, gick som en påse skit. Stannade av smörjde på lite white grease, då gick den som en klocka!

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.