› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Köpt en Impreza WRX STI, vilken version?
- Detta ämne har 4 svar, 1,225 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 11 månader sedan av
Troberg.
-
FörfattareInlägg
-
22 mars, 2009 kl. 13:03 #1640
Troberg
DeltagareJag har köpt mig en JDM Impreza WRX STI -96 & är jättenöjd med den 🙂
http://www.garaget.org/?car=140768 detta är min bil & jag tänkte köpa ett FMIC kit ifrån Realcar & frågan är vilket kit jag ska köpa, om man går efter årsmodeller så ska det vara detta kit http://www.realcar.se/images/products/suimp694950.jpg som ska vara till VER 3-6 WRX GC8 96-00
Jag har den intercoolern som sitter snett original, detta kit finns också på realcar http://www.realcar.se/images/products/suimp694951.jpg & ska vara till VER 1-2 WRX GC8 92-95
Jätte tacksam för hjälp 🙂
22 mars, 2009 kl. 13:18 #45958syke
BlockeradÄr det en 96:a ska det vara det första kittet.
Om du är osäker är det nog lättast att kolla på VIN-plattan i motorrummet för att få tag på ”applied model code” och sen jämföra med t.ex. denna sida:
http://www.catherineandken.co.uk/sti/wrx.html
Då får du reda på vilken version det är du har.23 mars, 2009 kl. 07:28 #45959Troberg
DeltagareÄr det en 96:a ska det vara det första kittet.Om du är osäker är det nog lättast att kolla på VIN-plattan i motorrummet för att få tag på ”applied model code” och sen jämföra med t.ex. denna sida:http://www.catherineandken.co.uk/sti/wrx.htmlDå får du reda på vilken version det är du har.
Tack så mkt då ska jag kolla upp detta 🙂
Har beställt kitet som ska vara till 96-00 & det var ungefär 3 veckors leverans på det så det vore synd om jag fick fel & får vänta 3 veckor ytterliggare på de andra kitet hehe.Det som gör mig osäker är just att jag har den orig I/C:n som sitter snett, ser dessutom ut att bli skapligt trångt då jag har någon slags kylningstratt till avgashuset på turbon mot gälen på motorhuven men den får man kanske demontera.
23 mars, 2009 kl. 09:16 #45961NickeH
DeltagareDet är rätt mycke jobb med att sätta dit en frontmonterad IC blir en del kapningen här och där men kolla några av projekttrådarna t.ex.
http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=24&topic_id=3066&mesg_id=3066&page=
23 mars, 2009 kl. 11:04 #45960Troberg
DeltagareDet är rätt mycke jobb med att sätta dit en frontmonterad IC blir en del kapningen här och där men kolla några av projekttrådarna t.ex. http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=24&topic_id=3066&mesg_id=3066&page=
Tack så mkt, har förstått att det kommer bli rätt knepigt men en sådan tråd gör att man kan studera lite innan det kitet kommer 🙂
Kollade på den där sidan med chassienummren m.m. & har fått reda på att min bil är en WRX STI Version 2 555 Special Edition White puh lång titel 🙂 så med andra ord så ska jag ha I/C kitet med den lite mindre intercoolern & tillhörande luftfiltret alltså VER 1-2 WRX GC8 92-95
Bilen är tillverkad mellan 09/95 & 08/96
Tack för alla bra svar 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.