• Detta ämne har 4 svar, 1,225 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år sedan av Troberg.
Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1640
    Troberg
    Deltagare

      Jag har köpt mig en JDM Impreza WRX STI -96 & är jättenöjd med den 🙂

      http://www.garaget.org/?car=140768 detta är min bil & jag tänkte köpa ett FMIC kit ifrån Realcar & frågan är vilket kit jag ska köpa, om man går efter årsmodeller så ska det vara detta kit http://www.realcar.se/images/products/suimp694950.jpg som ska vara till VER 3-6 WRX GC8 96-00

      Jag har den intercoolern som sitter snett original, detta kit finns också på realcar http://www.realcar.se/images/products/suimp694951.jpg & ska vara till VER 1-2 WRX GC8 92-95

      Jätte tacksam för hjälp 🙂

      #45958
      syke
      Deltagare

        Är det en 96:a ska det vara det första kittet.

        Om du är osäker är det nog lättast att kolla på VIN-plattan i motorrummet för att få tag på “applied model code” och sen jämföra med t.ex. denna sida:
        http://www.catherineandken.co.uk/sti/wrx.html
        Då får du reda på vilken version det är du har.

        #45959
        Troberg
        Deltagare

          Är det en 96:a ska det vara det första kittet.Om du är osäker är det nog lättast att kolla på VIN-plattan i motorrummet för att få tag på “applied model code” och sen jämföra med t.ex. denna sida:http://www.catherineandken.co.uk/sti/wrx.htmlDå får du reda på vilken version det är du har.

          Tack så mkt då ska jag kolla upp detta 🙂
          Har beställt kitet som ska vara till 96-00 & det var ungefär 3 veckors leverans på det så det vore synd om jag fick fel & får vänta 3 veckor ytterliggare på de andra kitet hehe.

          Det som gör mig osäker är just att jag har den orig I/C:n som sitter snett, ser dessutom ut att bli skapligt trångt då jag har någon slags kylningstratt till avgashuset på turbon mot gälen på motorhuven men den får man kanske demontera.

          #45961
          NickeH
          Deltagare

            Det är rätt mycke jobb med att sätta dit en frontmonterad IC blir en del kapningen här och där men kolla några av projekttrådarna t.ex.

            http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=24&topic_id=3066&mesg_id=3066&page=

            #45960
            Troberg
            Deltagare

              Det är rätt mycke jobb med att sätta dit en frontmonterad IC blir en del kapningen här och där men kolla några av projekttrådarna t.ex. http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=24&topic_id=3066&mesg_id=3066&page=

              Tack så mkt, har förstått att det kommer bli rätt knepigt men en sådan tråd gör att man kan studera lite innan det kitet kommer 🙂

              Kollade på den där sidan med chassienummren m.m. & har fått reda på att min bil är en WRX STI Version 2 555 Special Edition White puh lång titel 🙂 så med andra ord så ska jag ha I/C kitet med den lite mindre intercoolern & tillhörande luftfiltret alltså VER 1-2 WRX GC8 92-95

              Bilen är tillverkad mellan 09/95 & 08/96

              Tack för alla bra svar 🙂

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.