› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Apexi Power FC Impreza GT -00
- Detta ämne har 13 svar, 1,437 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 8 månader sedan av
Miketakeahike.
-
FörfattareInlägg
-
27 juni, 2009 kl. 14:32 #1659
Miketakeahike
DeltagareVilka kablar skall switchas på kontakten för att få det att fungera?
Gärna ritningar och kopplings-schema efterfrågas.27 juni, 2009 kl. 20:25 #46053Miketakeahike
DeltagareÄr det verkligen ingen som trimmat med Apexi Power FC?
27 juni, 2009 kl. 20:52 #46060Adam K
DeltagareLäs hela tråden så hittar du.
27 juni, 2009 kl. 21:22 #46054Miketakeahike
Deltagarehttp://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=5&topic_id=16444&sub_topic_id=16445&mesg_id=&page=#16446Läs hela tråden så hittar du.
Tack för tipset, men den hade jag redan läst.
Problemet med den kontakten jag har är att det
inte sitter någon kabel i stift 6 som det nämns
i instruktionen, därför vågar jag inte chansa på
att det egentligen är stift 4 och 5 som skall
byta plats.Någon som kan bringa Definitiv klarhet i detta?
kan det vara så att det skiljer sig mellan -99
och -00 i kabelhärvan?30 juni, 2009 kl. 20:49 #46063Crippe
Deltagareblå kontakt stift 5 och 6 ska byta plats…. har jag för mig. 😀
polaren har lite problem med sitt apexi får inte bilen att starta har provat byta mapp och lite annat. det han har är till ej207 motorn men ska funka till 205an med rätt tomgångs mapp. hoppas du får ditt att funka…. kolla till vilken modell du har är det till 207 motorn och den startar på den boxen skulle vi gärna vilja prova din mapp i hans box. det kan ju vara ett litet skit fel bara som en givare som ställer till det men det finns ju en j***a massa sådana ju! lycka till…
Mvh Crippe
1 juli, 2009 kl. 09:50 #46055Miketakeahike
Deltagareblå kontakt stift 5 och 6 ska byta plats…. har jag för mig. 😀 polaren har lite problem med sitt apexi får inte bilen att starta har provat byta mapp och lite annat. det han har är till ej207 motorn men ska funka till 205an med rätt tomgångs mapp. hoppas du får ditt att funka…. kolla till vilken modell du har är det till 207 motorn och den startar på den boxen skulle vi gärna vilja prova din mapp i hans box. det kan ju vara ett litet skit fel bara som en givare som ställer till det men det finns ju en j***a massa sådana ju! lycka till…Mvh Crippe
Det är den blåa kontakten som saknar kabel på stift 6 🙁
Därför svårt att byta 5 mot 6.
Är inte min bil, men min garage polares.
Ska kolla vilken version han har på boxen.
Vi håller till i Stockholm så om du finns i närheten så
borde det inte vara några problem.1 juli, 2009 kl. 20:16 #46056Miketakeahike
Deltagareblå kontakt stift 5 och 6 ska byta plats…. har jag för mig. 😀 polaren har lite problem med sitt apexi får inte bilen att starta har provat byta mapp och lite annat. det han har är till ej207 motorn men ska funka till 205an med rätt tomgångs mapp. hoppas du får ditt att funka…. kolla till vilken modell du har är det till 207 motorn och den startar på den boxen skulle vi gärna vilja prova din mapp i hans box. det kan ju vara ett litet skit fel bara som en givare som ställer till det men det finns ju en j***a massa sådana ju! lycka till…Mvh Crippe
TIPS TILL DIN POLARE!
Har han stängt av att han har Boost controllen?
Finns en inställning som original säger ”JA” på japanska
där värdet för Apexi boost control finns, ställ om det
värdet. Du hajar när du kollar i listan, alla värden är
på ”JA” så ställ om den så att det tecknet skiljer sig
från de övriga. Den kan göra att det inte går att starta.
Så var det på min S14a.5 juli, 2009 kl. 15:11 #46064Crippe
Deltagarejapp boost controllen är avstängd. så vi vet inte vad som är fel..
ska prova apexit i min gt så får vi se om den startar =)
16 juli, 2009 kl. 07:44 #46057Miketakeahike
DeltagareLösningen: Man byter plats på kablarna på stift 1 och 2 i den blåa kontakten. Kablarna har samma färger gul med blå rand.
Nu startar och går bilen hur bra som helst.16 juli, 2009 kl. 11:34 #46061goldog
Deltagareska man byta plats på både 1an o 2an och 5an o 6an i den blåa då?
16 juli, 2009 kl. 13:42 #46065Crippe
Deltagareska man byta plats på både 1an o 2an och 5an o 6an i den blåa då?
hmmm….. är det imoblizzern som sätts ur funktion med 1 och 2????
vet ju att pfc är gjort jdm bilar och dom har ju inte immoblizzer….
16 juli, 2009 kl. 15:32 #46058Miketakeahike
Deltagareska man byta plats på både 1an o 2an och 5an o 6an i den blåa då?
Endast 1 o 2 bytte polaren, det gjorde susen.
16 juli, 2009 kl. 16:31 #46062LeffeGT
DeltagareNästan rätt Mike 😉 Jag bytte endast stifft 5 och 6 (röd och vit i den övre raden på den blåa kontakten). Kom efter mycket huvudbry fram till att stift 1 är längst till höger om man ser från kameländen. tanken är sådeles att man ska räkna stiften från kontaktsidan. Lite krångligt att förklara men det ger sig när man tittar på kontakten.
De två gul/blå kablarna i övre raden är 12V in till boxen så dem ska man inte röra.
16 juli, 2009 kl. 17:20 #46059Miketakeahike
DeltagareNästan rätt Mike 😉 Jag bytte endast stifft 5 och 6 (röd och vit i den övre raden på den blåa kontakten). Kom efter mycket huvudbry fram till att stift 1 är längst till höger om man ser från kameländen. tanken är sådeles att man ska räkna stiften från kontaktsidan. Lite krångligt att förklara men det ger sig när man tittar på kontakten.De två gul/blå kablarna i övre raden är 12V in till boxen så dem ska man inte röra.
Oops sorry, hajade fel. 😮 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.