› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Downpipe
- Detta ämne har 17 svar, 1,674 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 4 månader sedan av
Calle.
-
FörfattareInlägg
-
13 oktober, 2009 kl. 06:38 #1710
Calle
DeltagareHalloj, har kollat i princip överallt men kan inte hitta mågot ställe där dom säljer en downpipe med rätt anslutning mot turbon.
Det är en IHI VF34. Något som kanske vet vart dom säljer downpipes som passar rakt på?Mvh/Calle
13 oktober, 2009 kl. 07:17 #46345IMPREZA FOREVER
DeltagareHKS, invidia, scoobyworld!?
På sidan dedan finns en herrans massa grejjer.
13 oktober, 2009 kl. 10:43 #46346Crippe
Deltagarejag har en dp som passar din! med bellmouth anslutning mot turbon 3″ utan kat
passar de flesta 3″ systemen
redan avgasbandagerad,pm lr ring mig om du är intresserad vill inte ha så mycket för den
0708270365
13 oktober, 2009 kl. 13:27 #46348Calle
DeltagareHar kollat med alla sidor jag kan komma på, även i england.
Dom påstar att dom itne passar på twinscroll turbon;(
Men men..
Den som du har Crippe, passar den mot twin scroll?Mvh/Calle
13 oktober, 2009 kl. 14:52 #46341Pedersen
DeltagareEn VF34 är inte twin-scroll…
13 oktober, 2009 kl. 14:53 #46343Ubbe
DeltagareVF34 är väl inte en twin-scroll turbo???
Edit – Pedersen var snabbare på tangentbordet…
13 oktober, 2009 kl. 15:03 #46342Pedersen
DeltagareTill råga på allt så är det väl anslutningen mot UP-PIPEN som skiljer på en twin-scroll.
13 oktober, 2009 kl. 16:25 #46337Kvarnis
DeltagareTill råga på allt så är det väl anslutningen mot UP-PIPEN som skiljer på en twin-scroll.
Njet, även från turbon skiljer 😀
Det är för övrigt bara JDM bilar som har twin scroll dock.
Du har i så fall en VF36/37Hayward&Sctt, Lictfiel &Milltek har vill jag minnas 🙂
Boka mappning om du byter !!!Jo så här ser ex en VF38 ut
http://i381.photobucket.com/albums/oo258/jawarehouse/VF38.jpg
En V37 har samma compressor som en VF34 men ett större P25 turbin hus i twin scroll 🙂
13 oktober, 2009 kl. 20:36 #46347Crippe
Deltagarenja tror inte det! den passar nog bara orginal turbo avgashus tror det är vf 34 och 35 som det gäller, rätta mig om jag har fel! men är det inte en vf34 som sitter på gt? och vf35 som sitter på newage sti?
om ditt orginal system passar så passar nog denna.
ifall den inte skulle passa så kan du ju alltid höra med ferrita vad dom tar för att bygga en dp åt dig 😉
14 oktober, 2009 kl. 06:24 #46349Calle
DeltagareOj, nu var jag ute och cyklade igen:P
Det är en VF37..
Kvarnis, hur kan jag få tag i hayward & scott? Aldrig hört talas om dom =S¨Mvh/Calle
14 oktober, 2009 kl. 06:54 #46338Kvarnis
DeltagareEh ute och cyklar….
VF34 har aldrig suttit org. på någon GTVF30/34/35 samma kompressor olika turbin hus(mindre på VF35)
+ Att VF34 är kullagard vilket inte 30/35 är
VF36 är twin scroll av VF34, VF37 twin scroll av VF30hayward&scott finns i Uk http://www.haywardandscott.com/
Prova google 😉14 oktober, 2009 kl. 09:30 #46350Calle
DeltagareTack!
Ska kolla med dom och se om dom har något.
Men komemr jag vara tvungen till en ommappning om jag byter downpipe inkl. kattersättare? Elr räcker det med att sänka laddet?Mvh/Calle
14 oktober, 2009 kl. 10:54 #46339Kvarnis
DeltagareProblemet grundar sig att man oftast får problem med laddtrycksstyrningen.
Då den spoolar up snabbare så vill det gärna spika då.14 oktober, 2009 kl. 13:22 #46351Calle
DeltagareOk, tänkte andå mappa den till våren så den rullar på 98 så får vel ta det i samma veva då.
Tack för alla svar!
Mvh/Calle
20 oktober, 2009 kl. 13:25 #46352Calle
Deltagarelyfter lite då vad jag har fattat så skiljer sig bara flänsen mellan turbo och grenrör och inte turbo till downpipe.
Någon som har nån koll på om det stämmer?
Skulle vara guldvärt!Mvh/Calle
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.