Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1710
    Calle
    Deltagare

    Halloj, har kollat i princip överallt men kan inte hitta mågot ställe där dom säljer en downpipe med rätt anslutning mot turbon.
    Det är en IHI VF34. Något som kanske vet vart dom säljer downpipes som passar rakt på?

    Mvh/Calle

    #46345
    IMPREZA FOREVER
    Deltagare

    HKS, invidia, scoobyworld!?

    På sidan dedan finns en herrans massa grejjer.

    http://www.h2mracing.se/webbutik/index.php?cPath=1191

    #46346
    Crippe
    Deltagare

    jag har en dp som passar din! med bellmouth anslutning mot turbon 3″ utan kat
    passar de flesta 3″ systemen
    redan avgasbandagerad,

    pm lr ring mig om du är intresserad vill inte ha så mycket för den

    0708270365

    #46348
    Calle
    Deltagare

    Har kollat med alla sidor jag kan komma på, även i england.
    Dom påstar att dom itne passar på twinscroll turbon;(
    Men men..
    Den som du har Crippe, passar den mot twin scroll?

    Mvh/Calle

    #46341
    Pedersen
    Deltagare

    En VF34 är inte twin-scroll…

    #46343
    Ubbe
    Deltagare

    VF34 är väl inte en twin-scroll turbo???

    Edit – Pedersen var snabbare på tangentbordet…

    #46342
    Pedersen
    Deltagare

    Till råga på allt så är det väl anslutningen mot UP-PIPEN som skiljer på en twin-scroll.

    #46337
    Kvarnis
    Deltagare

    Till råga på allt så är det väl anslutningen mot UP-PIPEN som skiljer på en twin-scroll.

    Njet, även från turbon skiljer 😀
    Det är för övrigt bara JDM bilar som har twin scroll dock.
    Du har i så fall en VF36/37

    Hayward&Sctt, Lictfiel &Milltek har vill jag minnas 🙂
    Boka mappning om du byter !!!

    Jo så här ser ex en VF38 ut

    http://i381.photobucket.com/albums/oo258/jawarehouse/VF38.jpg

    En V37 har samma compressor som en VF34 men ett större P25 turbin hus i twin scroll 🙂

    #46347
    Crippe
    Deltagare

    nja tror inte det! den passar nog bara orginal turbo avgashus tror det är vf 34 och 35 som det gäller, rätta mig om jag har fel! men är det inte en vf34 som sitter på gt? och vf35 som sitter på newage sti?

    om ditt orginal system passar så passar nog denna.

    ifall den inte skulle passa så kan du ju alltid höra med ferrita vad dom tar för att bygga en dp åt dig 😉

    #46349
    Calle
    Deltagare

    Oj, nu var jag ute och cyklade igen:P
    Det är en VF37..
    Kvarnis, hur kan jag få tag i hayward & scott? Aldrig hört talas om dom =S¨

    Mvh/Calle

    #46338
    Kvarnis
    Deltagare

    Eh ute och cyklar….
    VF34 har aldrig suttit org. på någon GT

    VF30/34/35 samma kompressor olika turbin hus(mindre på VF35)
    + Att VF34 är kullagard vilket inte 30/35 är
    VF36 är twin scroll av VF34, VF37 twin scroll av VF30

    hayward&scott finns i Uk http://www.haywardandscott.com/
    Prova google 😉

    #46350
    Calle
    Deltagare

    Tack!
    Ska kolla med dom och se om dom har något.
    Men komemr jag vara tvungen till en ommappning om jag byter downpipe inkl. kattersättare? Elr räcker det med att sänka laddet?

    Mvh/Calle

    #46339
    Kvarnis
    Deltagare

    Problemet grundar sig att man oftast får problem med laddtrycksstyrningen.
    Då den spoolar up snabbare så vill det gärna spika då.

    #46351
    Calle
    Deltagare

    Ok, tänkte andå mappa den till våren så den rullar på 98 så får vel ta det i samma veva då.

    Tack för alla svar!

    Mvh/Calle

    #46352
    Calle
    Deltagare

    lyfter lite då vad jag har fattat så skiljer sig bara flänsen mellan turbo och grenrör och inte turbo till downpipe.

    Någon som har nån koll på om det stämmer?
    Skulle vara guldvärt!

    Mvh/Calle

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.