- Detta ämne har 14 svar, 1,532 deltagare, och uppdaterades senast för 22 år, 8 månader sedan av Aquila.
-
FörfattareInlägg
-
16 april, 2002 kl. 10:11 #1834GoliatDeltagare
Halloj alla glada…
Har en Impreza GT kombi årms 95..
och den har börjat att hacka sig fram om ni förstår vad jag menar..den går ryckigt, vad kan det bero på?Har iofs probs med startmotorn…men den ska ju bytas om ett par dagar….kan det vara den som orsakar detta???
Ha de
16 april, 2002 kl. 12:44 #47140AquilaDeltagareHej
Jag har tyvärr ingen Impreza, men farsan har en Saab 9000 turbo. Den hackar också, fast det är under gaspådrag, speciellt när man kommer upp i varv (4000-5000 varv). Det här beror på att den fått för mjuka tändstift. Men din Subba hackar hela tiden? Startmotorn låter inte sannolikt att den skulle göra det här(Jag kan ha fel, jag är ingen expert), för den sätter ju bara för att dra igång motorn och gör inget under själva gången(tror jag, båtmotorer funkar så iaf.)BTW, i största allmänhet, om varvräknaren dör när man kommer över 3500 varv, vad är det för problem då? Den vaknar igen när man kommer ner i varv igen.
Vi bytte tändspolen på Saaben innan för den ströp motorn ibland. Det gör den inte längre, men varvräknaren dör istället(inte kul när man ska acca, man vet ju inte var varvstoppen sitter).Aquila Without Wheels
16 april, 2002 kl. 20:06 #47136EvildeadDeltagareHett tips: kolla stiften
17 april, 2002 kl. 10:12 #47133GT_PGDeltagare>BTW, i största allmänhet, om varvräknaren dör när man kommer över 3500
>varv, vad är det för problem då? Den vaknar igen när man kommer ner i
>varv igen.
>Vi bytte tändspolen på Saaben innan för den ströp motorn ibland. Det
>gör den inte längre, men varvräknaren dör istället(inte kul när man
>ska acca, man vet ju inte var varvstoppen sitter).
>
>Aquila Without Wheels
———–Daniel (Silver MY00) här i GBG hade samma problem ungefär….
Varvräknaren levde rövare på brädan…
Han bytte LLM… och det försvann…. skuuuumt17 april, 2002 kl. 13:33 #47141AquilaDeltagare>Daniel (Silver MY00) här i GBG hade samma problem ungefär….
>Varvräknaren levde rövare på brädan…
>Han bytte LLM… och det försvann…. skuuuumtTjena Pg
Det låter intressant, men vad är LLM? Är inte riktigt haj på alla termer…
Aquila Without Wheels17 april, 2002 kl. 16:49 #47134DawnDeltagareLAST EDITED ON Apr-17-02 AT 06:51PM (GMT)
LLM = Luft Mängd Mätare det röret med en dosa och en kontakt sitter efter LF Luft Filtret/Dawn
17 april, 2002 kl. 17:30 #47142AquilaDeltagareBara en liten fråga, hur får du LLM till luft mängdmätare? Jag har räknat och får det bara till ett L…
Det låter ju väldigt mysko att den skulle strula till det för varvräknaren…
Aquila Without Wheels17 april, 2002 kl. 17:34 #47146LasseDeltagareLMM ska det vara.. 🙂
17 april, 2002 kl. 19:13 #47135SubbaristDeltagare>LMM ska det vara.. 🙂
Alltså K som i Lesbisk 😉
________________________________________________________________________________
Ingen kurva är för tvär och nästa rödljus bör lysa rött, Subbarisst javisst
——-PID——-
________________________________________________________________________________18 april, 2002 kl. 10:13 #47137GoliatDeltagarestiften är precis bytta av en verkstad då den var inne på 12 000 mil svc,,,,vart kan man få tag på en LMM??? och hur mkt kostar det ungefär?
18 april, 2002 kl. 11:39 #47143AquilaDeltagareLAST EDITED ON Apr-18-02 AT 07:14PM (GMT)
Tjena Goliat
Vi bytte också stift, det var då det började hända… För dom stiften som typ Bosch, tror jag, rekommenderar är för mjuka, det kan ju vara så att det är nån som läst i en katalog där det står en sak men det ska vara en annan.
Men det händer fortfarande efter den servicen som den var inne på? Var det då du bytte startmotor? Hade kunnat passa på att fråga där på verkstaden…Aquila Without Wheels
19 april, 2002 kl. 05:04 #47138GoliatDeltagarenej det var ett tag efter som det började, har inte bytt startmotor ännu, har tid på verkstan i nästa vecka….
Igår när jag kom hem från jobbet så tänkte jag…äh va fan jag måste kolla om jag kan göra nåt…så jag tog loss luftfiltret och och blåste ur och gjorde rent, sen tog jag alla kontakter jag hittade kopplade loss och gjorde rent och nu går bilen som en klocka….får se om den fortfarande är trögstartad…det verkade nämligen inte så i morse så har man tur kanske man sparar ca 6000kr på startmotorn….Tack för all hjälp!
19 april, 2002 kl. 12:55 #47144AquilaDeltagareLAST EDITED ON Apr-19-02 AT 02:56PM (GMT)
Det är ju roligare om man inte behöver byta den… Pengarna kan gå till andra roliga saker på subban:D
Aquila Without Wheels22 april, 2002 kl. 09:15 #47139GoliatDeltagaredetär så sant som det är sagt…fast jag avbeställde den idag, jag putsade och tvättade ur motorrummet ordentligt och rengjorde alla kopplingar och kontakter i motorn väldigt nogrant och tror det eller ej men nu fungerar allt som det ska igen…..vad glad jag blev…
så nu blir det nytt avgassystem snart istället…
Wish me luck…ps vad är det lättaste sättet att komma upp i 300hkr?
Vad måste bytas?
koppling?
förstärka växellådan?22 april, 2002 kl. 13:46 #47145AquilaDeltagareLycka till!
Det finns en del andra trådar som tar upp samma sak(300 HK)
Leta runt lite så hittar du.
Aquila Without Wheels -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.