• Detta ämne har 14 svar, 1,532 deltagare, och uppdaterades senast för 22 år sedan av Aquila.
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1834
    Goliat
    Deltagare

      Halloj alla glada…
      Har en Impreza GT kombi årms 95..
      och den har börjat att hacka sig fram om ni förstår vad jag menar..den går ryckigt, vad kan det bero på?

      Har iofs probs med startmotorn…men den ska ju bytas om ett par dagar….kan det vara den som orsakar detta???

      Ha de

      #47140
      Aquila
      Deltagare

        Hej
        Jag har tyvärr ingen Impreza, men farsan har en Saab 9000 turbo. Den hackar också, fast det är under gaspådrag, speciellt när man kommer upp i varv (4000-5000 varv). Det här beror på att den fått för mjuka tändstift. Men din Subba hackar hela tiden? Startmotorn låter inte sannolikt att den skulle göra det här(Jag kan ha fel, jag är ingen expert), för den sätter ju bara för att dra igång motorn och gör inget under själva gången(tror jag, båtmotorer funkar så iaf.)

        BTW, i största allmänhet, om varvräknaren dör när man kommer över 3500 varv, vad är det för problem då? Den vaknar igen när man kommer ner i varv igen.
        Vi bytte tändspolen på Saaben innan för den ströp motorn ibland. Det gör den inte längre, men varvräknaren dör istället(inte kul när man ska acca, man vet ju inte var varvstoppen sitter).

        Aquila Without Wheels

        #47136
        Evildead
        Deltagare

          Hett tips: kolla stiften

          #47133
          GT_PG
          Deltagare

            >BTW, i största allmänhet, om varvräknaren dör när man kommer över 3500
            >varv, vad är det för problem då? Den vaknar igen när man kommer ner i
            >varv igen.
            >Vi bytte tändspolen på Saaben innan för den ströp motorn ibland. Det
            >gör den inte längre, men varvräknaren dör istället(inte kul när man
            >ska acca, man vet ju inte var varvstoppen sitter).
            >
            >Aquila Without Wheels
            ———–

            Daniel (Silver MY00) här i GBG hade samma problem ungefär….
            Varvräknaren levde rövare på brädan…
            Han bytte LLM… och det försvann…. skuuuumt

            #47141
            Aquila
            Deltagare

              >Daniel (Silver MY00) här i GBG hade samma problem ungefär….
              >Varvräknaren levde rövare på brädan…
              >Han bytte LLM… och det försvann…. skuuuumt

              Tjena Pg
              Det låter intressant, men vad är LLM? Är inte riktigt haj på alla termer…
              Aquila Without Wheels

              #47134
              Dawn
              Deltagare

                LAST EDITED ON Apr-17-02 AT 06:51PM (GMT)
                LLM = Luft Mängd Mätare det röret med en dosa och en kontakt sitter efter LF Luft Filtret

                /Dawn

                #47142
                Aquila
                Deltagare

                  Bara en liten fråga, hur får du LLM till luft mängdmätare? Jag har räknat och får det bara till ett L…
                  Det låter ju väldigt mysko att den skulle strula till det för varvräknaren…
                  Aquila Without Wheels

                  #47146
                  Lasse
                  Deltagare

                    LMM ska det vara.. 🙂

                    #47135
                    Subbarist
                    Deltagare

                      >LMM ska det vara.. 🙂

                      Alltså K som i Lesbisk 😉
                      ________________________________________________________________________________
                      Ingen kurva är för tvär och nästa rödljus bör lysa rött, Subbarisst javisst
                      ——-PID——-
                      ________________________________________________________________________________

                      #47137
                      Goliat
                      Deltagare

                        stiften är precis bytta av en verkstad då den var inne på 12 000 mil svc,,,,vart kan man få tag på en LMM??? och hur mkt kostar det ungefär?

                        #47143
                        Aquila
                        Deltagare

                          LAST EDITED ON Apr-18-02 AT 07:14PM (GMT)
                          Tjena Goliat
                          Vi bytte också stift, det var då det började hända… För dom stiften som typ Bosch, tror jag, rekommenderar är för mjuka, det kan ju vara så att det är nån som läst i en katalog där det står en sak men det ska vara en annan.
                          Men det händer fortfarande efter den servicen som den var inne på? Var det då du bytte startmotor? Hade kunnat passa på att fråga där på verkstaden…

                          Aquila Without Wheels

                          #47138
                          Goliat
                          Deltagare

                            nej det var ett tag efter som det började, har inte bytt startmotor ännu, har tid på verkstan i nästa vecka….
                            Igår när jag kom hem från jobbet så tänkte jag…äh va fan jag måste kolla om jag kan göra nåt…så jag tog loss luftfiltret och och blåste ur och gjorde rent, sen tog jag alla kontakter jag hittade kopplade loss och gjorde rent och nu går bilen som en klocka….får se om den fortfarande är trögstartad…det verkade nämligen inte så i morse så har man tur kanske man sparar ca 6000kr på startmotorn….

                            Tack för all hjälp!

                            #47144
                            Aquila
                            Deltagare

                              LAST EDITED ON Apr-19-02 AT 02:56PM (GMT)
                              Det är ju roligare om man inte behöver byta den… Pengarna kan gå till andra roliga saker på subban:D
                              Aquila Without Wheels

                              #47139
                              Goliat
                              Deltagare

                                detär så sant som det är sagt…fast jag avbeställde den idag, jag putsade och tvättade ur motorrummet ordentligt och rengjorde alla kopplingar och kontakter i motorn väldigt nogrant och tror det eller ej men nu fungerar allt som det ska igen…..vad glad jag blev…

                                så nu blir det nytt avgassystem snart istället…
                                Wish me luck…

                                ps vad är det lättaste sättet att komma upp i 300hkr?
                                Vad måste bytas?
                                koppling?
                                förstärka växellådan?

                                #47145
                                Aquila
                                Deltagare

                                  Lycka till!
                                  Det finns en del andra trådar som tar upp samma sak(300 HK)
                                  Leta runt lite så hittar du.
                                  Aquila Without Wheels

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.