SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Bilen går dåligt…

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1834
    Goliat
    Deltagare

    Halloj alla glada…
    Har en Impreza GT kombi årms 95..
    och den har börjat att hacka sig fram om ni förstår vad jag menar..den går ryckigt, vad kan det bero på?

    Har iofs probs med startmotorn…men den ska ju bytas om ett par dagar….kan det vara den som orsakar detta???

    Ha de

    #47140
    Aquila
    Deltagare

    Hej
    Jag har tyvärr ingen Impreza, men farsan har en Saab 9000 turbo. Den hackar också, fast det är under gaspådrag, speciellt när man kommer upp i varv (4000-5000 varv). Det här beror på att den fått för mjuka tändstift. Men din Subba hackar hela tiden? Startmotorn låter inte sannolikt att den skulle göra det här(Jag kan ha fel, jag är ingen expert), för den sätter ju bara för att dra igång motorn och gör inget under själva gången(tror jag, båtmotorer funkar så iaf.)

    BTW, i största allmänhet, om varvräknaren dör när man kommer över 3500 varv, vad är det för problem då? Den vaknar igen när man kommer ner i varv igen.
    Vi bytte tändspolen på Saaben innan för den ströp motorn ibland. Det gör den inte längre, men varvräknaren dör istället(inte kul när man ska acca, man vet ju inte var varvstoppen sitter).

    Aquila Without Wheels

    #47136
    Evildead
    Deltagare

    Hett tips: kolla stiften

    #47133
    GT_PG
    Deltagare

    >BTW, i största allmänhet, om varvräknaren dör när man kommer över 3500
    >varv, vad är det för problem då? Den vaknar igen när man kommer ner i
    >varv igen.
    >Vi bytte tändspolen på Saaben innan för den ströp motorn ibland. Det
    >gör den inte längre, men varvräknaren dör istället(inte kul när man
    >ska acca, man vet ju inte var varvstoppen sitter).
    >
    >Aquila Without Wheels
    ———–

    Daniel (Silver MY00) här i GBG hade samma problem ungefär….
    Varvräknaren levde rövare på brädan…
    Han bytte LLM… och det försvann…. skuuuumt

    #47141
    Aquila
    Deltagare

    >Daniel (Silver MY00) här i GBG hade samma problem ungefär….
    >Varvräknaren levde rövare på brädan…
    >Han bytte LLM… och det försvann…. skuuuumt

    Tjena Pg
    Det låter intressant, men vad är LLM? Är inte riktigt haj på alla termer…
    Aquila Without Wheels

    #47134
    Dawn
    Deltagare

    LAST EDITED ON Apr-17-02 AT 06:51PM (GMT)
    LLM = Luft Mängd Mätare det röret med en dosa och en kontakt sitter efter LF Luft Filtret

    /Dawn

    #47142
    Aquila
    Deltagare

    Bara en liten fråga, hur får du LLM till luft mängdmätare? Jag har räknat och får det bara till ett L…
    Det låter ju väldigt mysko att den skulle strula till det för varvräknaren…
    Aquila Without Wheels

    #47146
    Lasse
    Deltagare

    LMM ska det vara.. 🙂

    #47135
    Subbarist
    Deltagare

    >LMM ska det vara.. 🙂

    Alltså K som i Lesbisk 😉
    ________________________________________________________________________________
    Ingen kurva är för tvär och nästa rödljus bör lysa rött, Subbarisst javisst
    ——-PID——-
    ________________________________________________________________________________

    #47137
    Goliat
    Deltagare

    stiften är precis bytta av en verkstad då den var inne på 12 000 mil svc,,,,vart kan man få tag på en LMM??? och hur mkt kostar det ungefär?

    #47143
    Aquila
    Deltagare

    LAST EDITED ON Apr-18-02 AT 07:14PM (GMT)
    Tjena Goliat
    Vi bytte också stift, det var då det började hända… För dom stiften som typ Bosch, tror jag, rekommenderar är för mjuka, det kan ju vara så att det är nån som läst i en katalog där det står en sak men det ska vara en annan.
    Men det händer fortfarande efter den servicen som den var inne på? Var det då du bytte startmotor? Hade kunnat passa på att fråga där på verkstaden…

    Aquila Without Wheels

    #47138
    Goliat
    Deltagare

    nej det var ett tag efter som det började, har inte bytt startmotor ännu, har tid på verkstan i nästa vecka….
    Igår när jag kom hem från jobbet så tänkte jag…äh va fan jag måste kolla om jag kan göra nåt…så jag tog loss luftfiltret och och blåste ur och gjorde rent, sen tog jag alla kontakter jag hittade kopplade loss och gjorde rent och nu går bilen som en klocka….får se om den fortfarande är trögstartad…det verkade nämligen inte så i morse så har man tur kanske man sparar ca 6000kr på startmotorn….

    Tack för all hjälp!

    #47144
    Aquila
    Deltagare

    LAST EDITED ON Apr-19-02 AT 02:56PM (GMT)
    Det är ju roligare om man inte behöver byta den… Pengarna kan gå till andra roliga saker på subban:D
    Aquila Without Wheels

    #47139
    Goliat
    Deltagare

    detär så sant som det är sagt…fast jag avbeställde den idag, jag putsade och tvättade ur motorrummet ordentligt och rengjorde alla kopplingar och kontakter i motorn väldigt nogrant och tror det eller ej men nu fungerar allt som det ska igen…..vad glad jag blev…

    så nu blir det nytt avgassystem snart istället…
    Wish me luck…

    ps vad är det lättaste sättet att komma upp i 300hkr?
    Vad måste bytas?
    koppling?
    förstärka växellådan?

    #47145
    Aquila
    Deltagare

    Lycka till!
    Det finns en del andra trådar som tar upp samma sak(300 HK)
    Leta runt lite så hittar du.
    Aquila Without Wheels

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.