› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › hur/var/pris trimma WRX -02
- Detta ämne har 8 svar, 978 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 8 månader sedan av
Yonaz.
-
FörfattareInlägg
-
29 juni, 2003 kl. 18:26 #2193
sti
Deltagarehej, som topic lyder, hur trimmar man en wrx, var och till vilket pris?
alltså, om man tänkt lägga ca 10 – 25 000 kr
och vad kan man få för effekt?
29 juni, 2003 kl. 18:56 #50156Kvarnis
DeltagareFör ~10-15′ får du ett avgasytem
Sedan måste du fundera på om du ska mappa det hela eller inte.tänker du byta turbo eller dylikt så vänta med mappning annars så
är Ecutek ett mtcket bar all.För den summan du tänkt lägga ut så får du 260-270Bhp med ett bra vrid.
Tänker du köpa och montera avgasystemet själv så kan du blir det biligare än att gå direkt till en firma.
Finns mängder med alt. att göra
Det jag föreslår är att du köper följande..
– Ett avgasystem med eller utan Race kat(upp till dig själv)
– Följande mätare
-laddtryck
– Knock Link
– Lambda mätare
– Dawes mekansik laddtrycks styrning
– plokar bort sorkeln i insuget alt köper ett konfilterAlt. om du inte vill installera å greja själv skippa dawes och köp Ecutek från JRM i stället
29 juni, 2003 kl. 19:01 #50162sti
Deltagarehej, tack för svaret Kvarnis
Om jag köper ecutec direkt, vad får jag då då?
har läst lite om boost controllers och sådant, verkar ju vara rätt roliga grejer att ha i bilen, vad är fördelen, en massa balla displayer och olika program att köra på?
vad är knock link och lambda mätare?
vad får man för prestanda med en wrx 270-280 hästar? om man vill nå upp ca 300 hästar, vad mer behövs då?
vad får en trimmad wrx för prestanda i lite högre farter, tex omkörning från 100-110 km/h?30 juni, 2003 kl. 14:41 #50157Kvarnis
Deltagare>hej, tack för svaret Kvarnis
Nemas Problemas 😀>Om jag köper ecutec direkt, vad får jag då då?
Är ingen mening att köpa Ecutek om du inte byt avgas&filter>har läst lite om boost controllers och sådant, verkar ju vara
>rätt roliga grejer att ha i bilen, vad är fördelen, en massa
>balla displayer och olika program att köra på?
Så att du vet vad som händer med bilen…, att pillra med laddtryck å så utan att veta vad som händer kan bli dyrt !!>vad är knock link och lambda mätare?
Knocklink håller koll på om motorn spikar(borde sitta i varje turbo bil !!), Lambdalink håller koll på hur bränsleblandning är>vad får man för prestanda med en wrx 270-280 hästar?
[en bra förare kommer att få en 0-100tid på ~5sek, och en 402m tid på en låg 13
>om man vill nå upp ca 300 hästar, vad mer behövs då?
Turbo byte tillsamans med mappning och avgas.>vad får en trimmad wrx för prestanda i lite högre farter, tex
>omkörning från 100-110 km/h?
Beror på vilken vxl du har i ;):P:D…har aldrig mätat..så jag vet inte..1 juli, 2003 kl. 10:16 #50159Yonaz
Deltagarekapar din tråd lite (kör ju samma bil)
🙂
Angåede avgassystem, det finns 1000 olika downpipes men de flesta är singel.. Downpipe med separat utlopp för westgaten är ju oxkså en variant villken är att föredra?
Hur funkar detta med dubbla lambasonder?
Måste jag köra med racekat pga av detta eller kan det programeras bort?1 juli, 2003 kl. 10:32 #50158Kvarnis
Deltagare>kapar din tråd lite (kör ju samma bil)
>
>:)
>
>Angåede avgassystem, det finns 1000 olika downpipes men de
>flesta är singel.. Downpipe med separat utlopp för westgaten
>är ju oxkså en variant villken är att föredra?
Jag har personligen en för kärlek till wide/bell mouth DP med en ev. split, så länge inte WG’n blockeras så är alla DP ok>Hur funkar detta med dubbla lambasonder?
>Måste jag köra med racekat pga av detta eller kan det
>programeras bort?Lambda sonderna läser bara av bränsle förehållandet med eller utan kat kvittar….fast Check engine kan dock börja lysa…
orndas med en Cel fix eller ommappnig/ ecu byte 😀1 juli, 2003 kl. 11:04 #50160Yonaz
DeltagareBra tipps på downpipe under 2000:-?
söker även slutdämpare alá Haubits 3″ in ~4,5″ ut?1 juli, 2003 kl. 12:45 #50155dlehtihet
Deltagare>Jag har personligen en för kärlek till wide/bell mouth DP med en ev. >split, så länge inte WG’n blockeras så är alla DP ok
tror nog ingen misstycker när jag skriver att ALLT är bättre än orginalproppen Orvar
>Bra tipps på downpipe under 2000:-?
>söker även slutdämpare alá Haubits 3″ in ~4,5″ ut?Magnex ligger relativt bra i pris, men finns garanterat många fler som också gör det. För Haubits 77B finns ett gäng Japanska varianter (Blitz, mfl) och den lite billgare Magnex 4.5 tums oval röret i rostfritt med skönt sound.
M v h
Danne
1 juli, 2003 kl. 20:22 #50161Yonaz
Deltagare>>Jag har personligen en för kärlek till wide/bell mouth DP
>med en ev. >split, så länge inte WG’n blockeras så är alla DP
>ok
>
>tror nog ingen misstycker när jag skriver att ALLT är bättre
>än orginalproppen Orvar
>
>>Bra tipps på downpipe under 2000:-?
>>söker även slutdämpare alá Haubits 3″ in ~4,5″ ut?
>
>Magnex ligger relativt bra i pris, men finns garanterat många
>fler som också gör det. För Haubits 77B finns ett gäng
>Japanska varianter (Blitz, mfl) och den lite billgare Magnex
>4.5 tums oval röret i rostfritt med skönt sound.
>
>M v h
>
>Danne
>Fråga 3
🙂var saluförs dessa produkter till bra pris?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.