SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor hur/var/pris trimma WRX -02

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2193
    sti
    Deltagare

    hej, som topic lyder, hur trimmar man en wrx, var och till vilket pris?

    alltså, om man tänkt lägga ca 10 – 25 000 kr

    och vad kan man få för effekt?

    #50156
    Kvarnis
    Deltagare

    För ~10-15′ får du ett avgasytem
    Sedan måste du fundera på om du ska mappa det hela eller inte.

    tänker du byta turbo eller dylikt så vänta med mappning annars så
    är Ecutek ett mtcket bar all.

    För den summan du tänkt lägga ut så får du 260-270Bhp med ett bra vrid.

    Tänker du köpa och montera avgasystemet själv så kan du blir det biligare än att gå direkt till en firma.

    Finns mängder med alt. att göra

    Det jag föreslår är att du köper följande..

    – Ett avgasystem med eller utan Race kat(upp till dig själv)
    – Följande mätare
    -laddtryck
    – Knock Link
    – Lambda mätare
    – Dawes mekansik laddtrycks styrning
    – plokar bort sorkeln i insuget alt köper ett konfilter

    Alt. om du inte vill installera å greja själv skippa dawes och köp Ecutek från JRM i stället

    #50162
    sti
    Deltagare

    hej, tack för svaret Kvarnis

    Om jag köper ecutec direkt, vad får jag då då?

    har läst lite om boost controllers och sådant, verkar ju vara rätt roliga grejer att ha i bilen, vad är fördelen, en massa balla displayer och olika program att köra på?

    vad är knock link och lambda mätare?

    vad får man för prestanda med en wrx 270-280 hästar? om man vill nå upp ca 300 hästar, vad mer behövs då?
    vad får en trimmad wrx för prestanda i lite högre farter, tex omkörning från 100-110 km/h?

    #50157
    Kvarnis
    Deltagare

    >hej, tack för svaret Kvarnis
    Nemas Problemas 😀

    >Om jag köper ecutec direkt, vad får jag då då?
    Är ingen mening att köpa Ecutek om du inte byt avgas&filter

    >har läst lite om boost controllers och sådant, verkar ju vara
    >rätt roliga grejer att ha i bilen, vad är fördelen, en massa
    >balla displayer och olika program att köra på?
    Så att du vet vad som händer med bilen…, att pillra med laddtryck å så utan att veta vad som händer kan bli dyrt !!

    >vad är knock link och lambda mätare?
    Knocklink håller koll på om motorn spikar(borde sitta i varje turbo bil !!), Lambdalink håller koll på hur bränsleblandning är

    >vad får man för prestanda med en wrx 270-280 hästar?
    [en bra förare kommer att få en 0-100tid på ~5sek, och en 402m tid på en låg 13
    >om man vill nå upp ca 300 hästar, vad mer behövs då?
    Turbo byte tillsamans med mappning och avgas.

    >vad får en trimmad wrx för prestanda i lite högre farter, tex
    >omkörning från 100-110 km/h?
    Beror på vilken vxl du har i ;):P:D…har aldrig mätat..så jag vet inte..

    #50159
    Yonaz
    Deltagare

    kapar din tråd lite (kör ju samma bil)

    🙂

    Angåede avgassystem, det finns 1000 olika downpipes men de flesta är singel.. Downpipe med separat utlopp för westgaten är ju oxkså en variant villken är att föredra?

    Hur funkar detta med dubbla lambasonder?
    Måste jag köra med racekat pga av detta eller kan det programeras bort?

    #50158
    Kvarnis
    Deltagare

    >kapar din tråd lite (kör ju samma bil)
    >
    >:)
    >
    >Angåede avgassystem, det finns 1000 olika downpipes men de
    >flesta är singel.. Downpipe med separat utlopp för westgaten
    >är ju oxkså en variant villken är att föredra?
    Jag har personligen en för kärlek till wide/bell mouth DP med en ev. split, så länge inte WG’n blockeras så är alla DP ok

    >Hur funkar detta med dubbla lambasonder?
    >Måste jag köra med racekat pga av detta eller kan det
    >programeras bort?

    Lambda sonderna läser bara av bränsle förehållandet med eller utan kat kvittar….fast Check engine kan dock börja lysa…
    orndas med en Cel fix eller ommappnig/ ecu byte 😀

    #50160
    Yonaz
    Deltagare

    Bra tipps på downpipe under 2000:-?
    söker även slutdämpare alá Haubits 3″ in ~4,5″ ut?

    #50155
    dlehtihet
    Deltagare

    >Jag har personligen en för kärlek till wide/bell mouth DP med en ev. >split, så länge inte WG’n blockeras så är alla DP ok

    tror nog ingen misstycker när jag skriver att ALLT är bättre än orginalproppen Orvar

    >Bra tipps på downpipe under 2000:-?
    >söker även slutdämpare alá Haubits 3″ in ~4,5″ ut?

    Magnex ligger relativt bra i pris, men finns garanterat många fler som också gör det. För Haubits 77B finns ett gäng Japanska varianter (Blitz, mfl) och den lite billgare Magnex 4.5 tums oval röret i rostfritt med skönt sound.

    M v h

    Danne

    #50161
    Yonaz
    Deltagare

    >>Jag har personligen en för kärlek till wide/bell mouth DP
    >med en ev. >split, så länge inte WG’n blockeras så är alla DP
    >ok
    >
    >tror nog ingen misstycker när jag skriver att ALLT är bättre
    >än orginalproppen Orvar
    >
    >>Bra tipps på downpipe under 2000:-?
    >>söker även slutdämpare alá Haubits 3″ in ~4,5″ ut?
    >
    >Magnex ligger relativt bra i pris, men finns garanterat många
    >fler som också gör det. För Haubits 77B finns ett gäng
    >Japanska varianter (Blitz, mfl) och den lite billgare Magnex
    >4.5 tums oval röret i rostfritt med skönt sound.
    >
    >M v h
    >
    >Danne
    >

    Fråga 3
    🙂

    var saluförs dessa produkter till bra pris?

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.