› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › lambdasonder?
- Detta ämne har 8 svar, 908 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 4 månader sedan av
Yonaz.
-
FörfattareInlägg
-
10 juli, 2003 kl. 02:42 #2202
Yonaz
DeltagareÄr min wrx utrustad med dubbla? har endast hittat en?
Sitter en på bakre katalysaton, sitter det någon på DP också?
har ej lyckats se någon men har inte monterat bort värmeplåtarna.
Kikade lite på en annan wrx Ferrita 3″ från turbo:
Han har endast en lambda den jag lyckats hitta på min.
Dock lyser motorlampan ibland på hans wrx.
Någon som vet nåt?10 juli, 2003 kl. 21:41 #50235Yonaz
DeltagareUpp?
Även funderingar, gissningar är uppskattade:)
14 juli, 2003 kl. 22:16 #50237Yonaz
DeltagareDet du skriver är sanning, fick det förklarat på samma vis på Gelleråsen.
Ska riva i skiten senare i höst, återkommer säkert med 100 frågor:)
Svårt att låta grejerna bara ligga och glänsa i garaget, men ska låta bilen rulla orginal en stund till..(garanti är bra skit)30 november, 2003 kl. 09:48 #50239Yonaz
DeltagareKan du/någon med säkerhet säga att problemet försvinner med en ECUTEK map?
Ska ringa prospeed/JRM på måndag…
10 juni, 2004 kl. 18:40 #50232ExOrdis
DeltagareÄr det inte en snävare tolerans på lambda signalen på de senare ECU
modellerna 01 och framåt? Har för mig att det är därför de får fnatt
vid ändrat luftflöde men är långt ifrån säker. Har inte pillat med WRX. Det finns en signalkorrigeringsmodul för att bli av med felmeddelanden från lambdan, men det känns som lite fel väg att gå.10 juni, 2004 kl. 18:40 #50233ExOrdis
DeltagareDet sitter två lambdasonder på din kärra, enligt Subarus egna scheman.
Den första sitter på grenrörssidan före turbon, den andra sitter som du redan märkt före huvudkatalysatorn.
Jag tror därför inte att det är någon bra idé att sätta lambda2 efter huvudkatalysatorn eller racekatalysatorn pga för låg syrehalt i avgaserna efter
förbränningen i katalysatorn.
De två signalerna jämförs och måste hållas inom ett förbestämt intervall. Kan du med säkerhet veta om det stämmer?
Alltså förhållandet i lambda före turbon och efter tomgångskatalysatorn.10 juni, 2004 kl. 18:40 #50234ExOrdis
DeltagareECUTEK kanske?
10 juni, 2004 kl. 18:40 #50236Yonaz
DeltagareOk..
Hur skall jag då gå tillväga..Kan jag köra 3″ hela vägen med endast EN fullflödes kat mitt på systemet och sedan montera lambdasonden efter FF-katen?
Nu sitter lambdan innan orginal katen och mäter värdet efter DP borde det inte fungera att ta bort DP-katten och sätta lambdan efter sista katen?
Eller får den helt fel värden då?10 juni, 2004 kl. 18:40 #50238Yonaz
DeltagareLyfter denna tråd..
Ni andra som kör wrx, wrx sti hur har ni löst det hela?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
