› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › luftmängd givare och koniskt luftfilter.
- Detta ämne har 7 svar, 850 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 2 månader sedan av
ExOrdis.
-
FörfattareInlägg
-
25 juli, 2003 kl. 16:35 #2214
Rob_södertälje
DeltagareTjena imprezavänner.
Har idag inköpt ett bmc koniskt luftfilter.
Då jag sneglar ner på orginalet så ser jag att luftgivaren sitter efter det luftrör där det nya filtret borde monteras.Måste jag göra ett habrovink bygge eller är det någon som hittat en enkel och smidig lösning. Jag vill absolut inte slakta orginalfiltret om det nya skulle strula som jag läst om.
”Bosse Bildoktorn till makten”
MVH Rob
25 juli, 2003 kl. 17:14 #50329OzO
DeltagareNu vet inte jag hur ditt filter ser ut men om det inte passar med luftmängdsmätaren på plats så blir det till att bygga nåt… med Samcoslang kanske?
Själv valde jag en enkel lösning ang. filter. Första filtret jag köpte var ett panel (ITG) som passade rakt av i orginalboxen.
Nu har jag slängt luftmängdsmätaren och köpte därför ett HKS Superflow som passade rakt av.
Vet ej hur andra har gjort med konfilter + luftmängdsmätare…. 🙂
________________________________________
http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/smileys/smiley_ed16.gif
~ I will shadow o ye Precious Silver Piles with NOS tour 2003 ~
”Id be unstoppable… if I could just get started!”25 juli, 2003 kl. 17:19 #50331Jensa
DeltagareVad använder du ist för luftmängdsmätaren?
ska ju införskaffa mig en impreza så snabbt det bara går.
25 juli, 2003 kl. 17:38 #50327SecretAgentMan
DeltagareEtt insprutningssystem som inte använder sig av en sådan kanhända? 😉
LMM:en skall sitta mellan turbo och filter, det är upp till dig att lösa om du köper pryttlar som inte är specialgjorda för Imprezan. :p
Lycka till!
/J
25 juli, 2003 kl. 17:39 #50328SecretAgentMan
DeltagareReturen från dumpventilen bör sitta mellan turbo och LMM, och vevhusventilationen likaså (du vill INTE ha olja i en LMM)…tänk på det.
/J
28 juli, 2003 kl. 15:07 #50332Rob_södertälje
Deltagarehar nu tagit av en kompis som är kung på allt vad mekanik heter.
Han har gjort en plåtfläns för att passa in filtret. Ligger just nu på färg tork. Imorgon blir det installation….förhoppningsvis med ett lyckat resultat.Något som jag tycker är satans smart är medlems galleriet, där kan man se vissa lösningar för modifieringar. Fortsätt fota och lägg upp…det tänker jag göra så fort jag kommit igång med mina planer.
MVH Rob.
30 juli, 2003 kl. 16:52 #50333Rob_södertälje
DeltagareNu sitter allt på plats….trångt blev det men ett lysande resultat.
Funderade tidigare på att byta ut orginal ”dumpen” men det behövs inte märkte jag. Exakt den karaktären på motorljud som eftersträvades. Ett dovt aggressivt luftsugarljud med ett härligt pchhhhhht då man stänger spjället. Nän liten extra häst också förhoppningsvis.Är det inte underbart!
Min flickvän säger dock att jag är störd..men det noteras inte.
Rob.
10 juni, 2004 kl. 18:40 #50330ExOrdis
DeltagareVarför köpte du inte ett nytt orginalfilter till en lägre kostnad, så slapp du bekymmra dig?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.