SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor luftmängd givare och koniskt luftfilter.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Rob_södertälje
    Deltagare

Tjena imprezavänner.

Har idag inköpt ett bmc koniskt luftfilter.
    Då jag sneglar ner på orginalet så ser jag att luftgivaren sitter efter det luftrör där det nya filtret borde monteras.

Måste jag göra ett habrovink bygge eller är det någon som hittat en enkel och smidig lösning. Jag vill absolut inte slakta orginalfiltret om det nya skulle strula som jag läst om.

“Bosse Bildoktorn till makten”

MVH Rob

OzO
    Deltagare

Nu vet inte jag hur ditt filter ser ut men om det inte passar med luftmängdsmätaren på plats så blir det till att bygga nåt… med Samcoslang kanske?

Själv valde jag en enkel lösning ang. filter. Första filtret jag köpte var ett panel (ITG) som passade rakt av i orginalboxen.

Nu har jag slängt luftmängdsmätaren och köpte därför ett HKS Superflow som passade rakt av.

Vet ej hur andra har gjort med konfilter + luftmängdsmätare…. 🙂

Jensa
    Deltagare

Vad använder du ist för luftmängdsmätaren?

ska ju införskaffa mig en impreza så snabbt det bara går.

SecretAgentMan
    Deltagare

Ett insprutningssystem som inte använder sig av en sådan kanhända? 😉

LMM:en skall sitta mellan turbo och filter, det är upp till dig att lösa om du köper pryttlar som inte är specialgjorda för Imprezan. :p

Lycka till!

/J

SecretAgentMan
    Deltagare

Returen från dumpventilen bör sitta mellan turbo och LMM, och vevhusventilationen likaså (du vill INTE ha olja i en LMM)…tänk på det.

/J

Rob_södertälje
    Deltagare

har nu tagit av en kompis som är kung på allt vad mekanik heter.
    Han har gjort en plåtfläns för att passa in filtret. Ligger just nu på färg tork. Imorgon blir det installation….förhoppningsvis med ett lyckat resultat.

Något som jag tycker är satans smart är medlems galleriet, där kan man se vissa lösningar för modifieringar. Fortsätt fota och lägg upp…det tänker jag göra så fort jag kommit igång med mina planer.

MVH Rob.

Rob_södertälje
    Deltagare

Nu sitter allt på plats….trångt blev det men ett lysande resultat.
    Funderade tidigare på att byta ut orginal “dumpen” men det behövs inte märkte jag. Exakt den karaktären på motorljud som eftersträvades. Ett dovt aggressivt luftsugarljud med ett härligt pchhhhhht då man stänger spjället. Nän liten extra häst också förhoppningsvis.

Är det inte underbart!

Min flickvän säger dock att jag är störd..men det noteras inte.

Rob.

ExOrdis
    Deltagare

Varför köpte du inte ett nytt orginalfilter till en lägre kostnad, så slapp du bekymmra dig?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.