Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 85 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #22500
    VictoRRR
    Deltagare

      Har en Subaru Legacy 2.2gx -93 som jag håller på att greja lite med!

      saxat från garaget

      2,5L EJ25 Impreza STI block
      Smidd STI vevaxel
      ACL Race lager
      Eagle H-profil stakar
      Smidda CP kolvar designade av crawford performance
      Stål topplockspackningar
      ARP bultar
      2,0L Impreza WRX toppar, maxportade
      Omgjorda förbränningsrum
      Jun Ventiler
      Jun Ventilfjädrar
      WRC extraktor grenrör, “Equal length headers”
      special byggda fuelrails och stålomspunna slangar
      Aeromotive typ BTR
      46mm wastegate
      3″ dp
      lättade remskivor
      Omvänt STI insug med 80mm spjäll
      kastat ac pump & satt generator på ac pumpens plats
      50mm Tial dumpventil
      Front monterad Alu IC

      Lättat exedy skelett svänghjul
      2-skivig exedy sinter koppling
      STI kopplingscyliner
      STI Slavcylinder

      5vxl Sellholm dogbox rakskuret 1-2-3-4-5
      Sellholm lamell fram diff
      Sellholm Lamell mitt diff
      STI R180 bakdiff

      Framvagn, bakvagn, styrväxel, hjulupphängningar krängningshämmare, fjäderben m.m från Impreza WRX STI -04

      8,5×17″ BBS Motorsport Challenge fälgar
      255/40R17 Yokohama R-däck runt om

      STI 2kolvs brembo ok med ventilerade skivor bak 316×20 mm
      STI 4kolvs brembo ok med ventilerade skivor fram 326×30 mm
      Sellholm hydralisk handbroms med vertikalt stående spak och P-lås
      Tilton bromsreducerings ventil med spak
      Sellholm fördelnings ventil
      STI huvudbromscylinder och STI bromsservo

      Skalstolar
      5-punktsbälten
      mocka ratt
      Snap off
      Flockad instrument bräda
      60mm laddtrycksmätare
      STI pedalställ
      Brandsläckare

      Kommande JDM breddare pga ET på fälgarna, tona lysen fram och bak, Solfilm runt om streamer under och över i framruta.

      Framtidsplaner?

      500hk whp e85 2009?

      Fullbur
      Nira, Autronic eller Motec
      1600cc spridare
      Digi Dash dd2
      Nytt elsystem

      http://www.BVS.se
      http://www.RACEDACK.nu
      http://www.GARAGEWORKS.se
      http://www.HWK-RACING.se

      Kommer försöka uppdatera med bilder och info så fort det händer nåt. just nu står bilen som ett ganska tomt skal och väntar på att jag ska börja montera saker 😛

      #195211
      STIred
      Deltagare

        Intessanta planer. Släng upp lite bilder, gör inget om det är ett tomt skal, sen blir det kul dokumentation för dig själv med titta tillbaka på sen 😉

        Ska du köra nåt med bilen i år eller blir det mest skruva?

        Kommer du bredda eller finns det såpass gott om plats på legacy karossen?

        /r

        #195222
        VictoRRR
        Deltagare

          Intessanta planer. Släng upp lite bilder, gör inget om det är ett tomt skal, sen blir det kul dokumentation för dig själv med titta tillbaka på sen ;)Ska du köra nåt med bilen i år eller blir det mest skruva?Kommer du bredda eller finns det såpass gott om plats på legacy karossen?/r

          mm ska se om jag kan hitta lite bilder=)
          nästa sommar ska den rulla men det finns hopp om isen 09/10

          det kommer komma på sånna popnitade skärmbreddare. men mest för att jag har helt fel offset på fälgarna. Hade nog kunnat klara det utan breddare, men hur coolt blir inte popnitade breddare och 8,5″ BBS challenge och 255/40-17 runt om =)

          #195212
          STIred
          Deltagare

            Poppnitat ser riktigt racigt ut om man gör det snygg. Funderar på nåt liknande på min gamla kossa 😉 men får se vad det bli. Jag kommer nog nöja mig med 8″ bredd och 235 rdäck. Så det kommer inte behövas extremt mycket breddning.

            Har för mig att breddare till nissan(minns inte exakt modellen, var nån äldre iaf) skulle passa rätt bra på en gc8. Kanske funkar till legacy med. Ganaska billigt med såna från USA

            /r

            #195266
            Klasagasa
            Deltagare

              Fränt. Ser med spänning fram emot den! Kanske ett studiebesök? Lycka till!

              //Klas.

              #195223
              VictoRRR
              Deltagare















                #195208
                FeA
                Deltagare

                  Jäkligt fränt!

                  Ska du inte svetsa i en bur i den på en gång, när du ändå är i farten? 🙂

                  #195224
                  VictoRRR
                  Deltagare

                    Jäkligt fränt!Ska du inte svetsa i en bur i den på en gång, när du ändå är i farten? 🙂

                    jodå, blir fullbur med både toyotastag och hjälmkrossar stag ska bara hitta en rörbock

                    #195263
                    kamikaze
                    Deltagare

                      Ser ut som det här kan bli ett riktigt fränt bygge

                      #195198
                      Kvarnis
                      Deltagare

                        Vad hade du tänkt åka med för turbo?
                        Blir detkambyte med alla fina delar till topparna? 🙂
                        Alltså…Eagle/scat/Manley etc stakar för 500whp är attt vara modig.

                        Säger inte att dom inte håller men känns som du äinte snålar på övriga delar så varför köra med Kina stakar?

                        #195213
                        STIred
                        Deltagare

                          Sjyssta bilder. Blir nog ett kul bygge det här. Håller med kvarnis annars, du blandar riktigt fina grejer med vissa andra som är nästan skräp ;). Lägg lite extra kronor på stakarna, kan vara värt pengarna i längden. Cosworth eller carillo stakar är nog vad man ska köra med om man ska vara säker på att det ska hålla för lite mer effek 😉

                          /r

                          #195195
                          Subarumicke
                          Deltagare

                            Hmm en svart legazy 😮 udda

                            #195225
                            VictoRRR
                            Deltagare

                              Funderar på en Precision SC62 Billet kullagrade varianten, eller nåt liknande garrett agg.

                              Kör orginal kammar. blir det världens sämsta kurva så överväger jag att byta efter första bromsning.

                              Stakarna får ett försök 125-150hk per stake tycker jag inte borde vara ett problem… kan ju inte gå annat än sönder.

                              Den är mörkblå

                              #195199
                              Kvarnis
                              Deltagare

                                Alltså….

                                Du portar topparna 🙂
                                Fixar ventiler, fjädrar 🙂
                                Behåller MY 99/00 kammar 🙁

                                Kammarna kommer hjälpa en stor turbo att spoola tidigare.

                                Sen behövs det inte vara värsta sorten utan tomgång etc,
                                Vanliga sti kammar duger ganska bra, är rätt små pengar när du ändå håller på.

                                Hade du varit ute efter ca 400Bhp så hade kunnat behålla dom, men när du ändå är å och herjar på topparna varför behålla kammarna.

                                #195214
                                STIred
                                Deltagare

                                  Kör du med bättre stakar samt skaffar t.ex. sti kammar , blir det kanske en extra kostnad på max 10-15k(antagligen ännu mindre om du får tag i nåt begagnat). Mao ganska lite pengar i sammanhanget.

                                  Som sagt det gäller snåla in på rätt saker 😉

                                  /r

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 85 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.