- Detta ämne har 84 svar, 10,341 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 9 månader sedan av STIred.
-
FörfattareInlägg
-
4 april, 2009 kl. 18:14 #22500VictoRRRDeltagare
Har en Subaru Legacy 2.2gx -93 som jag håller på att greja lite med!
saxat från garaget
2,5L EJ25 Impreza STI block
Smidd STI vevaxel
ACL Race lager
Eagle H-profil stakar
Smidda CP kolvar designade av crawford performance
Stål topplockspackningar
ARP bultar
2,0L Impreza WRX toppar, maxportade
Omgjorda förbränningsrum
Jun Ventiler
Jun Ventilfjädrar
WRC extraktor grenrör, “Equal length headers”
special byggda fuelrails och stålomspunna slangar
Aeromotive typ BTR
46mm wastegate
3″ dp
lättade remskivor
Omvänt STI insug med 80mm spjäll
kastat ac pump & satt generator på ac pumpens plats
50mm Tial dumpventil
Front monterad Alu ICLättat exedy skelett svänghjul
2-skivig exedy sinter koppling
STI kopplingscyliner
STI Slavcylinder5vxl Sellholm dogbox rakskuret 1-2-3-4-5
Sellholm lamell fram diff
Sellholm Lamell mitt diff
STI R180 bakdiffFramvagn, bakvagn, styrväxel, hjulupphängningar krängningshämmare, fjäderben m.m från Impreza WRX STI -04
8,5×17″ BBS Motorsport Challenge fälgar
255/40R17 Yokohama R-däck runt omSTI 2kolvs brembo ok med ventilerade skivor bak 316×20 mm
STI 4kolvs brembo ok med ventilerade skivor fram 326×30 mm
Sellholm hydralisk handbroms med vertikalt stående spak och P-lås
Tilton bromsreducerings ventil med spak
Sellholm fördelnings ventil
STI huvudbromscylinder och STI bromsservoSkalstolar
5-punktsbälten
mocka ratt
Snap off
Flockad instrument bräda
60mm laddtrycksmätare
STI pedalställ
BrandsläckareKommande JDM breddare pga ET på fälgarna, tona lysen fram och bak, Solfilm runt om streamer under och över i framruta.
Framtidsplaner?
500hk whp e85 2009?
Fullbur
Nira, Autronic eller Motec
1600cc spridare
Digi Dash dd2
Nytt elsystemhttp://www.BVS.se
http://www.RACEDACK.nu
http://www.GARAGEWORKS.se
http://www.HWK-RACING.seKommer försöka uppdatera med bilder och info så fort det händer nåt. just nu står bilen som ett ganska tomt skal och väntar på att jag ska börja montera saker 😛
4 april, 2009 kl. 18:36 #195211STIredDeltagareIntessanta planer. Släng upp lite bilder, gör inget om det är ett tomt skal, sen blir det kul dokumentation för dig själv med titta tillbaka på sen 😉
Ska du köra nåt med bilen i år eller blir det mest skruva?
Kommer du bredda eller finns det såpass gott om plats på legacy karossen?
/r
4 april, 2009 kl. 18:58 #195222VictoRRRDeltagareIntessanta planer. Släng upp lite bilder, gör inget om det är ett tomt skal, sen blir det kul dokumentation för dig själv med titta tillbaka på sen ;)Ska du köra nåt med bilen i år eller blir det mest skruva?Kommer du bredda eller finns det såpass gott om plats på legacy karossen?/r
mm ska se om jag kan hitta lite bilder=)
nästa sommar ska den rulla men det finns hopp om isen 09/10det kommer komma på sånna popnitade skärmbreddare. men mest för att jag har helt fel offset på fälgarna. Hade nog kunnat klara det utan breddare, men hur coolt blir inte popnitade breddare och 8,5″ BBS challenge och 255/40-17 runt om =)
4 april, 2009 kl. 19:28 #195212STIredDeltagarePoppnitat ser riktigt racigt ut om man gör det snygg. Funderar på nåt liknande på min gamla kossa 😉 men får se vad det bli. Jag kommer nog nöja mig med 8″ bredd och 235 rdäck. Så det kommer inte behövas extremt mycket breddning.
Har för mig att breddare till nissan(minns inte exakt modellen, var nån äldre iaf) skulle passa rätt bra på en gc8. Kanske funkar till legacy med. Ganaska billigt med såna från USA
/r
5 april, 2009 kl. 06:30 #195266KlasagasaDeltagareFränt. Ser med spänning fram emot den! Kanske ett studiebesök? Lycka till!
//Klas.
5 april, 2009 kl. 08:30 #195223VictoRRRDeltagare
5 april, 2009 kl. 08:40 #195208FeADeltagareJäkligt fränt!
Ska du inte svetsa i en bur i den på en gång, när du ändå är i farten? 🙂
5 april, 2009 kl. 08:47 #195224VictoRRRDeltagareJäkligt fränt!Ska du inte svetsa i en bur i den på en gång, när du ändå är i farten? 🙂
jodå, blir fullbur med både toyotastag och hjälmkrossar stag ska bara hitta en rörbock
5 april, 2009 kl. 09:09 #195263kamikazeDeltagareSer ut som det här kan bli ett riktigt fränt bygge
5 april, 2009 kl. 14:52 #195198KvarnisDeltagareVad hade du tänkt åka med för turbo?
Blir detkambyte med alla fina delar till topparna? 🙂
Alltså…Eagle/scat/Manley etc stakar för 500whp är attt vara modig.Säger inte att dom inte håller men känns som du äinte snålar på övriga delar så varför köra med Kina stakar?
5 april, 2009 kl. 16:26 #195213STIredDeltagareSjyssta bilder. Blir nog ett kul bygge det här. Håller med kvarnis annars, du blandar riktigt fina grejer med vissa andra som är nästan skräp ;). Lägg lite extra kronor på stakarna, kan vara värt pengarna i längden. Cosworth eller carillo stakar är nog vad man ska köra med om man ska vara säker på att det ska hålla för lite mer effek 😉
/r
5 april, 2009 kl. 20:00 #195195SubarumickeDeltagareHmm en svart legazy 😮 udda
5 april, 2009 kl. 20:13 #195225VictoRRRDeltagareFunderar på en Precision SC62 Billet kullagrade varianten, eller nåt liknande garrett agg.
Kör orginal kammar. blir det världens sämsta kurva så överväger jag att byta efter första bromsning.
Stakarna får ett försök 125-150hk per stake tycker jag inte borde vara ett problem… kan ju inte gå annat än sönder.
Den är mörkblå
6 april, 2009 kl. 10:52 #195199KvarnisDeltagareAlltså….
Du portar topparna 🙂
Fixar ventiler, fjädrar 🙂
Behåller MY 99/00 kammar 🙁Kammarna kommer hjälpa en stor turbo att spoola tidigare.
Sen behövs det inte vara värsta sorten utan tomgång etc,
Vanliga sti kammar duger ganska bra, är rätt små pengar när du ändå håller på.Hade du varit ute efter ca 400Bhp så hade kunnat behålla dom, men när du ändå är å och herjar på topparna varför behålla kammarna.
6 april, 2009 kl. 11:04 #195214STIredDeltagareKör du med bättre stakar samt skaffar t.ex. sti kammar , blir det kanske en extra kostnad på max 10-15k(antagligen ännu mindre om du får tag i nåt begagnat). Mao ganska lite pengar i sammanhanget.
Som sagt det gäller snåla in på rätt saker 😉
/r
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.