› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › vilken koppling ska man ha?
- Detta ämne har 30 svar, 2,237 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 8 månader sedan av Building Micke.
-
FörfattareInlägg
-
21 september, 2003 kl. 07:44 #2272nisseDeltagare
Ja jag vet, sök i tidigare. Har gjort det men blit inge klokare:-(
så vad är det som gäller AP, SACHS, orginal, sinter 😮 …
???
21 september, 2003 kl. 09:23 #50706KvarnisDeltagareBeror lite på din budget…:D
Den dogen å jag kör med är kalas å kommer inte att behöva bytas på lång tid 🙂
Men den är forfarande väldigt snäll att använda, men håller för så mycke mer typ ~560Nm 😀
Sinter vill du inte ha, om du inte ska stsa på rattlås karriär dvs 😉
21 september, 2003 kl. 11:41 #50707KvarnisDeltagareNä precis Svarten det har du helt rätt i 😀
å Jerry har ju nu mera bara pilen som helg bil så hans begär av Dog Box ökar…:o:DDogen jag menar är en Kille från Umeå som kalar sig The_Dog ;):D
Han kommer nog snart att behöva en namne oxå 😉Nisse det är inte Sinter, utan en organisk lammel med förstärkt tryck platta.
Den är inte billig om man säger så…Tror du skulle känna på att bara byta lammeln, kostar inte mer än runt ~1000:-… kanske strax över.
Den fungerar fint utan allt för stor risk för vxl.ras….
21 september, 2003 kl. 12:06 #50711nisseDeltagarebara byta lamell?
och köpa en orginal tryckplatta? eller använda den som sitter på?förstår inte det här, behöver man inte byta tryckplatta?
21 september, 2003 kl. 12:29 #50708KvarnisDeltagareNix du kan behålla den å bara byta lamell 🙂
22 september, 2003 kl. 10:17 #50705SubbaristDeltagareVart köper man den lamellen då? kostar?
22 september, 2003 kl. 13:18 #50704WhitewheelsDeltagare>
>……………..
>Tror du skulle känna på att bara byta lammeln, kostar inte mer
>än runt ~1000:-… kanske strax över.
>
>Den fungerar fint utan allt för stor risk för vxl.ras….…låter som min melodi 🙁
22 september, 2003 kl. 15:13 #50709KvarnisDeltagare>Vart köper man den lamellen då? kostar?
Åf/verkstad eller fån UK typ 😀
/Kvarnis
22 september, 2003 kl. 15:32 #50712nisseDeltagareslits inte tryckplatta också?
glenn, parköp?
26 september, 2003 kl. 14:27 #50713nisseDeltagareex på ”bra” lammel…
18 november, 2003 kl. 20:32 #50710nisseDeltagareden ska ju helst va skonsam mot lådan också, då går väl sinter bort?
vad har ni för koppling?
köpt var?
pris?18 november, 2003 kl. 20:32 #50703SVARTENDeltagareMen Kvarnis du kör väl inte dog-låda:o:o Du kör väl fortfarande synkat likt Jerry? Efter han kört min bil ville han byta till dog:D
/Svarten
15 maj, 2007 kl. 06:15 #50715Building MickeDeltagareSka köpa Koppling till min legacy turbo, Ska väl ha max 300hk ,men har nu i dags läget runt 240..
har fått tips om att köpa en ny original koppling räcker.. Är den lika stark som Imprezans original?
fråga om jag skulle satsa på sinter, men den är för dum mot lådan så nu har jag läst att många köper organisk lamell.
Är det att föredra och bara köpa en sådan???
15 maj, 2007 kl. 06:27 #50697SecretAgentManDeltagareHar du ens läst svaren du fått på pm?
Sinter – INTE BRA SKIT för en standardlåda, kan vi spika det nu?
Sedan måste man fråga, du skall ha ”300 hk” – det är inte effekten som är problemet, det är vridet i mitten som är besvärligt för en koppling, hur gör du för att få 300, hur mycket skall det laddas?
Snällt laddtryck – standard Imprezakoppling kommer duga fint (jag antar att kopplingen till en turbolegacy är samma-lika, men jag vet inte, beställ imprezakopplingen).
Mera laddtryck – exedy ”steg 1”, organisk lamell.
Ladda massor – dubbelskivig exedysinter, byta låda veckovis. :+
/J
15 maj, 2007 kl. 06:46 #50716Building MickeDeltagarehaha Fan va snabb du var då, Är du ute jämt;) Jo jag läste PM. Och Sinter fatta jafg var dålig men sen läste jag runt mer på forumet efter du svarat och då vart många tipsad om Organisk lamell..
Sen visste du ju Inte om legacyns var lika bra ås därför forstatte jag på denna tråden.. så du skulle slippa tragglas;)
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.