SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor vilken koppling ska man ha?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 31 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2272
    nisse
    Deltagare

      Ja jag vet, sök i tidigare. Har gjort det men blit inge klokare:-(

      så vad är det som gäller AP, SACHS, orginal, sinter 😮 …

      ???

      #50706
      Kvarnis
      Deltagare

        Beror lite på din budget…:D

        Den dogen å jag kör med är kalas å kommer inte att behöva bytas på lång tid 🙂

        Men den är forfarande väldigt snäll att använda, men håller för så mycke mer typ ~560Nm 😀

        Sinter vill du inte ha, om du inte ska stsa på rattlås karriär dvs 😉

        #50707
        Kvarnis
        Deltagare

          Nä precis Svarten det har du helt rätt i 😀
          å Jerry har ju nu mera bara pilen som helg bil så hans begär av Dog Box ökar…:o:D

          Dogen jag menar är en Kille från Umeå som kalar sig The_Dog ;):D
          Han kommer nog snart att behöva en namne oxå 😉

          Nisse det är inte Sinter, utan en organisk lammel med förstärkt tryck platta.
          Den är inte billig om man säger så…

          Tror du skulle känna på att bara byta lammeln, kostar inte mer än runt ~1000:-… kanske strax över.

          Den fungerar fint utan allt för stor risk för vxl.ras….

          #50711
          nisse
          Deltagare

            bara byta lamell?
            och köpa en orginal tryckplatta? eller använda den som sitter på?

            förstår inte det här, behöver man inte byta tryckplatta?

            #50708
            Kvarnis
            Deltagare

              Nix du kan behålla den å bara byta lamell 🙂

              #50705
              Subbarist
              Deltagare

                Vart köper man den lamellen då? kostar?

                #50704
                Whitewheels
                Deltagare

                  >
                  >……………..
                  >Tror du skulle känna på att bara byta lammeln, kostar inte mer
                  >än runt ~1000:-… kanske strax över.
                  >
                  >Den fungerar fint utan allt för stor risk för vxl.ras….

                  …låter som min melodi 🙁

                  #50709
                  Kvarnis
                  Deltagare

                    >Vart köper man den lamellen då? kostar?

                    Åf/verkstad eller fån UK typ 😀

                    /Kvarnis

                    #50712
                    nisse
                    Deltagare

                      slits inte tryckplatta också?

                      glenn, parköp?

                      #50713
                      nisse
                      Deltagare

                        ex på ”bra” lammel…

                        #50710
                        nisse
                        Deltagare

                          den ska ju helst va skonsam mot lådan också, då går väl sinter bort?

                          vad har ni för koppling?
                          köpt var?
                          pris?

                          #50703
                          SVARTEN
                          Deltagare

                            Men Kvarnis du kör väl inte dog-låda:o:o Du kör väl fortfarande synkat likt Jerry? Efter han kört min bil ville han byta till dog:D

                            /Svarten

                            #50715
                            Building Micke
                            Deltagare

                              Ska köpa Koppling till min legacy turbo, Ska väl ha max 300hk ,men har nu i dags läget runt 240..

                              har fått tips om att köpa en ny original koppling räcker.. Är den lika stark som Imprezans original?

                              fråga om jag skulle satsa på sinter, men den är för dum mot lådan så nu har jag läst att många köper organisk lamell.

                              Är det att föredra och bara köpa en sådan???

                              #50697
                              SecretAgentMan
                              Deltagare

                                Har du ens läst svaren du fått på pm?

                                Sinter – INTE BRA SKIT för en standardlåda, kan vi spika det nu?

                                Sedan måste man fråga, du skall ha ”300 hk” – det är inte effekten som är problemet, det är vridet i mitten som är besvärligt för en koppling, hur gör du för att få 300, hur mycket skall det laddas?

                                Snällt laddtryck – standard Imprezakoppling kommer duga fint (jag antar att kopplingen till en turbolegacy är samma-lika, men jag vet inte, beställ imprezakopplingen).

                                Mera laddtryck – exedy ”steg 1”, organisk lamell.

                                Ladda massor – dubbelskivig exedysinter, byta låda veckovis. :+

                                /J

                                #50716
                                Building Micke
                                Deltagare

                                  haha Fan va snabb du var då, Är du ute jämt;) Jo jag läste PM. Och Sinter fatta jafg var dålig men sen läste jag runt mer på forumet efter du svarat och då vart många tipsad om Organisk lamell..

                                  Sen visste du ju Inte om legacyns var lika bra ås därför forstatte jag på denna tråden.. så du skulle slippa tragglas;)

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 31 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.