› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Större Turbo annan Låda ( doggring alt synkad )
- Detta ämne har 7 svar, 1,128 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 2 månader sedan av
blurra.
-
FörfattareInlägg
-
25 december, 2003 kl. 11:27 #2348
HKS
DeltagareSynkade tätstegade lådor samt doggring växellådor till Impreza.
Doggring låderna levereras med interlock mekanism ( förhindrar att växlarna kärvar pga slag,stötar som uppträder vid växling med doggring lådorna).Samt nya skift axlar.
Synkade lådorna levereras kompl med nya skiftaxlar samt nytt synknav 2-3 an samt synkringar till dessa växlar.
Dessa lådor finns med olika stegning, beroende på vad den skall användas till.
Dock används bilens orginal slutväxel 3.9 som vanligt.
Finns även 4.1 samt 4.4, LSD Diff fram samt ny visko ( uppdaterad ) finns också.
VARNING! använder ni dessa drevsatser ovan så skall inte shortshift användas. ENBART DEN SOM SÄLJES AV STI FÅR ANVÄNDAS ( KOMPL MED LEDKNUT SAMT KULISS.
Turbo aggregat div storlekar ( pris på begäran )
Många års erfarenhet av IMPREZA SAMT EVOsRing Anders på 0708-276130 alt 040-78615
eller skicka ett mail på Anders576@hotmail.com25 december, 2003 kl. 11:47 #51331SecretAgentMan
DeltagareNu kommer jag att hamna i blåsväder igen…
En s.k. ”interlock” i en dogbox förhindrar att man får med sig flera skiftgafflar på en gång, mao – att man inte skall få 2 växlar samtidigt, vilket är rätt vanligt utan interlock (har själv lyckats med att låsa 2:an ett par ggr på en dogbox).Och sti vs eftermarknads-shortshift (mer bs 😀 ) det handlar till slut bara om utväxlingen från knoppen ned till växelföraren på lådan.
/J – en petig, elak jävel med ett par lådbyggen på just imprezan i bagaget. }(
P.S. God Jul!
25 december, 2003 kl. 12:04 #51334ADDE.H
Deltagare>Nu kommer jag att hamna i blåsväder igen…
>En s.k. ”interlock” i en dogbox förhindrar att man får med
>sig flera skiftgafflar på en gång, mao – att man inte skall få
>2 växlar samtidigt, vilket är rätt vanligt utan interlock (har
>själv lyckats med att låsa 2:an ett par ggr på en dogbox).
>
>Och sti vs eftermarknads-shortshift (mer bs 😀 ) det handlar
>till slut bara om utväxlingen från knoppen ned till
>växelföraren på lådan.
>
>/J – en petig, elak jävel med ett par lådbyggen på just
>imprezan i bagaget. }(
>
>P.S. God Jul!Att du ALLTID ska förstöra andras trådarx( x(
Vi vet ju att du är bäst redan;-)/Adde
25 december, 2003 kl. 12:19 #51336Yonaz
DeltagareSkicka mig gärna ett PM med kostnadsförslag på en synkad-kralligare-drevsats.
// J
Edit: ooh, maila eller ring sorry! 🙁25 december, 2003 kl. 12:21 #51337HKS
DeltagareOm nu ”the secret man” har byggt ett par lådor så kan du ju berätta vad som ingår i KONCEPTET MED STI SPAKSTÄLL SÅ SKALL VI SE OM DU HAR RÄTT FÖR DIG.
En som byggt fler lådor ändu kan räkna till.25 december, 2003 kl. 15:28 #51333omar
DeltagareVilken tur att jag inte monterade shortshift då. Är väldigt nöjd med min dogbox som Anders byggt förövrigt. Känns bara som om den blir bättre och bättre ju mer man kör med den. Måste bara gås igenom denna vår tror jag, vet iallafall vem som får ta itu med det 😉
mvh Omar
25 december, 2003 kl. 16:52 #51332Strat
DeltagareSäljes, eller?
Jag vet i alla fall mest! 😉
29 december, 2003 kl. 16:39 #51335blurra
DeltagareJoo, Håller med Omar….köpte själv en dogringsdrevsats av Anders för något år sedan till rallybilen,
& det kan jag säga att mycket stryk tål den……Patrik Lundström.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.