- Detta ämne har 80 svar, 7,414 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år sedan av Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
20 juni, 2010 kl. 10:44 #23570KvarnisDeltagare
Tjoho
I morgon så är det tänkt att jag ska börja skruva i hop kokarn, tanken är att den ska köras på 10års jubilet 😀
Så här ser bilen ut just nu
Några korta fakta på spec
-2.7L CDB
-Portade STI V3 toppar med supertech ventiler något vassare kammar, modiferade för 14mm bultar
-O-ringat block och toppar med 2mm koppar packning
-Stage 2 Dry sump
-Turbo GT4202R, med twinscroll grenrör, tubon monteras framför motorn.
-8x1600cc’s spridare med mekaniskt driven soppa pump
-Autronic sm4 ecu,autronic CDI och 4 msd HVC-2 tändspolar
-AST ver.3 coilovers med eibach banracing fjädrar
-Div whiteline väghållnings prylar
-Ombyggd automat låda med smidda utgående axlar, ppg fram diff(det ska gå att svänga oxå) ,manuellt spjällhus,transbrake in och urkopplingsbar 4wdNågra punkter vad som sa göras
-Montera i hop topparna, schimsa lyftarna
-Montera motor och toppar
-Bygga om bakdiffen
-Montera ny drivlina
-Montera fjäderben, stag m.m
-Bygga om insug och passdel så att ph2 passar phase1.5 toppar
-Göra ny kabelhärva för ecu’n
-Jo just köra in motorn och mappa återstår ju oxå 😀Bild på några av delarna som ska monteras
Det största problemet just nu är som vanligt logistiken,det saknas en del saker som gjort att bygget blivit ostartat i ca 2veckor…bla topparna och topplocksbultarna i 14mm har inte dykt upp ännu
+ att platterna som måste fräsas för att lösa insuget.Så from i morgon så är fritiden räddad 😉 😀
20 juni, 2010 kl. 10:54 #203879STIredDeltagareHa ha det var på tiden kokarn 😀
/r
20 juni, 2010 kl. 11:36 #203898MuminDeltagareJa du har ju lite att stå i nu då 😛
Kommer bli intresant och följa denna tråd 🙂 hoppas det löser sig med insuget!20 juni, 2010 kl. 11:44 #203903SnofiDeltagareFan detta kommer bli ruggigt ballers!
20 juni, 2010 kl. 11:57 #203902karlzzon.DeltagarePassa på att flytta ratten !!!!!!!!
Kommer bli sååå hårig när klar!!! o du Kvarnis jag vill provköra.
20 juni, 2010 kl. 13:23 #203908JimzonDeltagareBara höra av dig då det behövs skruvar hjälp 😀
20 juni, 2010 kl. 13:35 #203889BodyshotDeltagareHårigt bygge, vill se hur motorkaraktären blir & registret, vi pratar inte någon “liten” gt3582r turbo nu inte 😀
Vad kör du för spec på dina kammar? märke?
20 juni, 2010 kl. 13:49 #203875MatsDeltagareGött o se att det lossnar för dig med skruvandet nu Kvarnis.
Minns ännu kvällen på hotellet under 5-års träffen. Då var ju denna bil nästan körklar redan. Såpass mycket byggde vi medans vi smakade på vodkan… För blandvattnet blev ju över… 😉20 juni, 2010 kl. 14:06 #203840sykeBlockeradTrevligt att det kom upp en liten tråd! Massa bilder vill vi se! 🙂
20 juni, 2010 kl. 15:23 #203842KvarnisDeltagareHårigt bygge, vill se hur motorkaraktären blir & registret, vi pratar inte någon “liten” gt3582r turbo nu inte 😀
Vad kör du för spec på dina kammar? märke?
Dom är slipade enlig önskemål, kommr f-n inte i håg sepcen till 100 längre, med dom gammla kammarna var wr98 spec på, dvs ~10mm lyft och 270grader, dom här någon mm till.
Lite agrresivare ramp och längre lyft tid.Dom jag ville montera passade inte ;), iofs tur det då det var mer dragracing än dessa som är lite bredare register. Har även ställbara kammdrev, mao går ju alltid att justera lite om man inte är nöjd med karaktären.
20 juni, 2010 kl. 15:26 #203843KvarnisDeltagareBara höra av dig då det behövs skruvar hjälp 😀
Lär ju behöva hjälp med din kontakt med tigningen av alu.insuget alla fall 😀
Tror jag kan handfräsa platterna på jobbet, tyckts ha hört nå ryckte att det finns en fräs i källarn 🙂20 juni, 2010 kl. 15:27 #203844KvarnisDeltagareGött o se att det lossnar för dig med skruvandet nu Kvarnis.
Minns ännu kvällen på hotellet under 5-års träffen. Då var ju denna bil nästan körklar redan. Såpass mycket byggde vi medans vi smakade på vodkan… För blandvattnet blev ju över… 😉Jo men det var den billliga specen 6-700bhp, efter all den vodkan så blev det lite dyrare…var nått gargage och familjetillökning som kom i mellan oxå 😉
20 juni, 2010 kl. 15:32 #203845KvarnisDeltagareEn uppsättning fjäderben
Bromsarna fick bli ekonomi lösning, 330mm K-sport med 8-kolvs ok fram och 6-kolv bak med PFC01 belägg
20 juni, 2010 kl. 15:48 #203909JimzonDeltagareLär ju behöva hjälp med din kontakt med tigningen av alu.insuget alla fall 😀
Tror jag kan handfräsa platterna på jobbet, tyckts ha hört nå ryckte att det finns en fräs i källarn 🙂men trevligt de!
nemas problemas, tiggning är inge problem 🙂
20 juni, 2010 kl. 15:55 #203846KvarnisDeltagarePassa på att flytta ratten !!!!!!!!
Kommer bli sååå hårig när klar!!! o du Kvarnis jag vill provköra.
Blir till vintern, klent med tid just nu då jag måste i så fall byta styr växel, men tanken slog mig när det vart lite prylar kvar i bilen 😉 😀
Kan nog klassa min bil som amatör byggt fordon när allt är klart 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.