› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Bilen hackar sig fram
- Detta ämne har 8 svar, 1,443 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 6 månader sedan av
nygge.
-
FörfattareInlägg
-
12 januari, 2004 kl. 06:17 #2364
Motin
DeltagareHej
Problems… Min Subba har börjat ”hacka” vid gaspådrag över ca 4000 varv så rör sig varvmätaren stegvis och det känns som att bilen hackar sig framåt.. Har läst några inlägg här och verkar so matt det kan vara LMM:en som är dålig eller tändstiften.
Är det någon som har mer erfarenhet av detta ??
Vad kostar en LMM ?
Orolig är väl rätta ordet.. har ju inte kört så att turbon kan ha pajjat iaf, har kört lugnt nu i vinter, köpte bilen i Oktober.
mvh Fredrik
12 januari, 2004 kl. 07:17 #51446Motin
DeltagareJag har en Gt 00:a ! Ingenting lyser eller visar på fel i panelen.. gasar man upp bilen till 4000 så hackar den bara .. ruggigt olustigt.
Svårt att byta LMM:en själv ?
12 januari, 2004 kl. 07:26 #51445hogmark
DeltagareNej, det är pissenkelt.
Tror den sitter med 2st skruvar a´la ”säkerhets torx”.
Har du ingen som bor i närheten som har en 99/00a ?
Provlåna och testa, trist att lägga ut 1500 om det inte är det som är felet. Men det är klart troligast !/Hogis
12 januari, 2004 kl. 11:34 #51448Motin
Deltagaretack än en gång för informationen !
19 december, 2005 kl. 06:19 #51443Manor
DeltagareHej !
En LMM till en 99-00 kostar cirka 1.500:-, och tar två minuter att byta på verkstaden. Om det är en nyare WRX så kanske det är dyrare!!? Min 99:a gick på ”nödprogrammet” och gick väldigt dåligt. CE-lampan lyste dock inte, så jag var lite osäker först. SelectMonitorn som de kopplade in på verkstaden visade dock att LMM:en var sönder…eller åtminstone gav underliga värden.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #51444Manor
DeltagareHej !
Koh ihåg att LMM:en kan bytas separat…utan att du behöver köpa hela ”plasthuset” också. Detta gick inte tidigare, och då tror jag priset på verkstäderna var 3500-4000:- :o. Enligt vad jag har förstått så ska ersättnings LMM:en vara bättre (hållbarare) än originalet.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #51447Motin
DeltagareHehe njaej ingen i närheten som har nån Impreza tyvärr :(.
Ska åka till Subaruverkstad i Karlstad så får de ta en titt på det !Tack för infon!
28 januari, 2014 kl. 22:38 #51449nygge
Deltagaregg
28 januari, 2014 kl. 22:53 #51450nygge
Deltagaretar tråden!
Bilen -Impreza GT 1998-09-xx Reggad som 99aEn dag så märkte jag att bilen hackade spec vid låga varvtal -oavsett växel och gick bättre/normalt vid gaspådrag .
Förstod att det var något fel,fick dock ingen felkod.Bilen går bättre när jag ska iväg med den kall, än när den kommer upp i arbetstemp.
En dag när jag var på-g till jobbet så var det så illa att jag stannade bilen vid min bror och då såg jag att motorlampan blinka -kod 11(vevaxelsensorn) och 23(Lmm)
Bytte Lmm(Jrm) gjorde rent i luftboxen och bytte till orgfilter.
Bytte stift till Ngk-platina6
Tog ur vevaxelgivaren och gjorde rent den.Testkörde bilen och den gick bättre- men när motorn kom upp i arbetstemp så började den hacka igen…
(resetade inte ecun innan jag testkörde, skulle jag gjort det`?)
När jag kom tbx till garaget så resetade jag ecun, nu visar den inga felkoder och där står jag för tillfället.Har kollat dem flesta anslutningar osv och ser inga problem…
Kan det vara så illa jag måste byta vevaxelgivaren helt? därför den hackar vid låga varv?
Det sitter en dawdevice på -bilen laddar 0.9 – 1.0 och gick bra innan problemen. Vet ej om den är mappad eller chippad.
Någon som kanske har nån ide? Lambda??
HELP! -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.