- Detta ämne har 41 svar, 6,709 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 5 månader sedan av fjar.
-
FörfattareInlägg
-
6 september, 2010 kl. 14:43 #24082PhillleDeltagare
Nu är det dags igen! Jag har skaffat mig en ny Impreza med lite problem. Köpte den nu i våras med trasig topp-packning och tänkte bara kasta dit nya packningar och åka. Allt gick bra ur och i med motorn startade och gasade till fick då höra knack. 🙁 Nu vände iden med att bara åka så nu har det blivit en massa shopping. Och en helrenovering av motorn. Tänkte lägga upp lite bilder under renoveringen.
6 september, 2010 kl. 15:29 #210081PhillleDeltagare6 september, 2010 kl. 15:48 #210082PhillleDeltagare13 oktober, 2010 kl. 21:14 #210083PhillleDeltagareVäntans tider…. Väntar på att blocket, vev, stakar, toppar och allt ska bli bearbetat och klart. Så jag kan börja skruva ihop prylarna..
14 oktober, 2010 kl. 07:36 #210079BodyshotDeltagareDet där blir nog jäkligt fint!
Blir det 6vxl och lite större turbo med?16 oktober, 2010 kl. 00:00 #210108GilarskiDeltagareGrymt jobbat, snart har du en riktigt trevlig motor 🙂
16 oktober, 2010 kl. 08:31 #210076KvarnisDeltagareNice, var är målet med den nya rovan?
/Kvarnis
18 oktober, 2010 kl. 16:34 #210084PhillleDeltagareJag tänkte vara ganska snäll på rovan och drivlinan. Tänkte skaffa någon sorts piggyback box och mappa sen när rovan fungerar igen. 260-280hk typ. sen ska jag ta hand om karossen rikta upp några små bulor och byta skärmkanter bak och sen en hellack på de så törs man nog visa sig ute 🙂
18 oktober, 2010 kl. 16:43 #210085PhillleDeltagarehttp://www.garaget.org/?car=216568&image=2048434 Manley stakarna var inte speciellt välballanserade stora vikt skilnader och Cp kolvarna levererades utan kolvbults låsringar 🙁 Men nu är det på gång. Blocket borrat och planat, toppar planade så nu väntar jag igen på att dom ringer och ber mig hämnta grejerna 🙂
18 oktober, 2010 kl. 17:07 #210086PhillleDeltagareWarlbro 255l pump, nya löphjul till kammremmen och det lilla lagret i svänghjulet. tycker det blev ganska billigt 159.59 pund inkl frakt från http://www.camskill.co.uk
26 oktober, 2010 kl. 15:16 #210087PhillleDeltagareDom ringde från stället som har min motor idag. Jag trodde jag skulle få komma och hämta den men icke. Dom hade provmonterat nya lagren som dom skaffat fram och nu vill dom borra upp blocket pga att det blev för trångt. Jag tycker det verkar konstigt det är orginal vev som har setat ihop med blocket sen bilen va ny och inga lager har skurit. Borde det inte bara vara att ta ett jäng orginal lager och så passar det. Eller så borde det väll vara veven som blir sliten. Så man måste skaffa överdimmitions lager och slipa veven. Jag har jobbat med bilar i över 10 år. Men detta blir min första riktiga motorrenovering. Men kollar man runt på nätet så har jag inte stött på nån som fått lov att borra upp blocket för att vevlagren ska få plats.
Jag uppskatar om någon som vet nått här på forumet skriver en rad och rättar mig eller ger mig tips om detta.
Jag funderar på att hämta grejerna och skaffa egna lager…
27 oktober, 2010 kl. 19:40 #21008814 december, 2010 kl. 18:28 #210089PhillleDeltagareNu händer det grejer!!! Fick ett samtal idag mitt block är klart…. Så på fredag ska jag lösa ut det 18600kr slutade kalaset på… Sista gången jag renoverar ett subaru block..
14 december, 2010 kl. 18:43 #210077KvarnisDeltagareJo har sagt det till några, kan det bli sjukt dyrt tyvärr.
Hade varit smidigare att köpa en beggad newage botten del.
14 december, 2010 kl. 20:28 #210090PhillleDeltagareJapp!! Måste tyvärr hålla med.. Eller köpt ett nytt från england…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.