Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 33 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #26184
    Poyan
    Deltagare

      Hej..

      Efter att ha ägt bilen i snart 7 år tänkte jag starta en projekt tråd. Bilen köpts helt orginal (Impreza Gt 00.)

      Målet med bygget är inte att vara snabbast, bäst eller tuffast.. Utan att bygga en lagom snabb Impreza.

      Lite info om min bil……

      Växellåda

      .PPG Dogbox 5växlad dogbox elakaste ppg-satsen
      (drev på splinesade axlar, stålgafflar, etc)
      Växlarna 1-4 rakskurna Dogboxdrev. Förstärkt synkring på 5ans växel med ppgs förstärkta snedskurna drev = tyst på 5ans växel och landsvägskörning. Interlock kit.

      Motor. Sti-06 (Botten) Toppen är från 99-01 Sti

      .Cyl vol 2.5 Liter
      .Wössner Smidda Kolvar
      .Wössner Smidda Stakar
      .Portade Toppar
      .ARP bultar i toppen och botten
      .Cosworth Toppackning
      .Cosworth High Volume Oil Pump
      .Koyo Vattenkyl
      .Perrin Equal Lenght Header (Grenrör)
      .Race koppling (exedy grupp N Koppling sinter lamel)
      .Hks 850cc Spridare
      .Nytt bättre svänghjul
      .Wallbo 255 bränsle pump.
      .Streetpower Intercooler 600 * 300 * 76 mm
      .Hks ssqv
      .Link Styrsystem med ALS & LAUNCH
      .3 tum hela vägen (rostfritt)
      .Kn luftfilter kitt
      .Hks racing stift
      .10 rader olje kylare
      .Aps Sr40 Turbo
      .Hks bränsletrycksregul

      Chassi

      .D2 coilovers
      .Fjäderbenstag Sparc

      Fälgar,däck,bromsar

      .Fälgar Speed line
      .Däck Goodyear Eagle F1 Asymmetric 215-35-18
      (Skärmkanter invikta och omlakerade båda sidor bak)
      .8 kolvs ok fram med 356 skivor
      .Bak är byta också till slitsade och borrade

      Interiör,Inredning

      .Depo Racing oljetemp
      .Depo Racing oljetryck
      .HKS 60mm turbotryck
      .Kolfiber hållare
      .Autogage shiftlight
      .Knock Link
      .Hks Evc 6 Laddtryckstyrning
      .Hks turbo timer
      .Sparco evo Stolar
      .Sparco ratt

      Bilstereo och multimedia

      .Bilstereo Kenwood KDC-W6537U1
      .5 tum skärm med mediaspelare
      .Pioneer diskanter i fram dörrar.
      .12″ Kenwood i bagage luckan.
      .Kenwood steg

      Exteriör / Styling

      .STI 6 vinge
      .Dimljuskåpor
      .Lackade kjolar, speglar & handtag
      .Klarglas blinkers
      .Klarglas sidoblinker
      .P1 läpp (kopia)
      .Angel eye svarta Framljus
      .LED svarta bakljus.

      #225693
      Poyan
      Deltagare

        Bilen är just nu hos Jrm-racing ska mappas med nya motorn/sprut.

        #225713
        fjar
        Deltagare

          grymt poyan ska följas. ps längtar till imon 🙂

          #225717
          TomK
          Deltagare

            Trevlig spec!
            Hoppas det blir fina sifror! 🙂
            Vilken soppa??

            #225694
            Poyan
            Deltagare

              Tack ..det blir nog bättre en den gamla motorn …

              Ska köra med vpower, I framtiden kanske sprit

              #225711
              Gilarski
              Deltagare

                Gött, ser fram emot denna tråd. Kör hårt Poyan 🙂

                #225710
                Fricke.w
                Deltagare

                  Såg nog din bil nu när jag var ner till grabbarna på JRM sisst, den verkade riktigt fin 🙂

                  #225689
                  Manor
                  Deltagare

                    Hur har det gått?

                    #225695
                    Poyan
                    Deltagare

                      Fick problem med en slag till vevhusventilation, men hoppas den blir klar den här veckan som kommer.

                      #225696
                      Poyan
                      Deltagare

                        Fick tillbaka bilen för 1.5 månad sen anledningen varför jag inte har skriv är att jag var tvungen och prova bilen lite och sen hade jag semester.

                        Min bil har varit helt original. Första steget var avgassystem andra ecuteck (steg 1 med original turbo uppställt ladd) andra steget var vf35 från en Sti och sen Aps turbo som levererade 387 hk på original 2.0 liter.

                        Och nu till detta 2.5 liters….kan säga det går inte att jämföra alls, bilen känns som en liten liten bil i känsla, får fullt ladd vid 3 tusen varv. När man kollar på bänk papper så har jag 300 hk vid 4000 varv och helt SJUKT VRID.

                        Launchen funkar riktigt bra 🙂 bara hålla i fullt stannar vid runt 6.5 tusen varv bara släppa och den skjuter fram som en raket..

                        men nu till det tråkiga turbon helt slut laddar inte mer än 1.3-1.4

                        Innan jag ställde av bilen för ny turbo nästa år provade jag köra mot en evo 9 med kammar och Autronic sprut mappad på E85.

                        Rullande 50 uppåt kan säga att när han börja gasa så var jag redan 2-3 billängder före honom och så fortsatte det upp till hög fart…

                        Riktigt nöjd med nya motorn synd att turbon inte orka bara 🙁

                        /////////////////////////////////////////////////////////

                        #225690
                        Kvarnis
                        Deltagare

                          Om du inte tänker gå på en roterad snurra, skulle jag gå på en SC billet bolt-on snurra.

                          beroende på vilken effekt du vill ha finns lite att välja på 🙂

                          #225706
                          Pirre
                          Deltagare

                            Om du inte tänker gå på en roterad snurra, skulle jag gå på en SC billet bolt-on snurra.

                            beroende på vilken effekt du vill ha finns lite att välja på 🙂

                            Är SC turbon “the thing” nu, trodde fortfarande MD turbon gällde i uk. Har dock läst billet tråden på scoobynet så förstår att de verka va fina grejer det också =)

                            / Henke

                            #225718
                            TomK
                            Deltagare

                              Jo det börjar nog bli det.
                              MD serien finns som billet nu också.

                              #225691
                              Kvarnis
                              Deltagare

                                Är SC turbon “the thing” nu, trodde fortfarande MD turbon gällde i uk. Har dock läst billet tråden på scoobynet så förstår att de verka va fina grejer det också =)

                                / Henke

                                MD32X är helt klart bra snurror med 🙂

                                Hade själv en MD321T, är väl bara SC snurrona är väl lite billigare.

                                För en 2.5l är iofs en MD321V inte fel heller 🙂

                                #225707
                                Pirre
                                Deltagare

                                  MD32X är helt klart bra snurror med 🙂

                                  Hade själv en MD321T, är väl bara SC snurrona är väl lite billigare.

                                  För en 2.5l är iofs en MD321V inte fel heller 🙂

                                  Nä, har en MD321M i min å klagar inte 😉

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 33 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.