- Detta ämne har 36 svar, 7,685 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 9 månader sedan av Carlee.
-
FörfattareInlägg
-
13 november, 2011 kl. 19:41 #27156CarleeDeltagare
Hej!
Subaru ägare igen efter att ha ägt en Impreza WRX STI PSE -05 för nåt år sedan. Denna gång blev det dock inte en lika rolig Impreza men faktiskt en förvånasvärt skoj bil sett till sina ynka 150 hästar.
Det blev en Impreza 2.0D Sport, en San Remo röd lågmilare av 2009 års modell. Helt original bortsett en uppsättning Legacy 18″ fälgar.Lite kort om modellen:
2.0 liters boxerdiesel
150 hk och 350 nm
Dieseln delar chassikomponenter med WRX modellenHar tyvärr inte tagit några bra bilder men ska ta några bättre i veckan. Hämtade henne idag från lackskydd och polering så nu glänser hon riktigt fint och alla tråkiga tvättrepor är som spårlöst försvunna 🙂
Mobilbild precis innan hemresan på 65 mil.
13 november, 2011 kl. 19:49 #232211CarleeDeltagareHåller på och vinterutrustar henne för fullt.
Har beställt mudflaps, svarta med röd STI logo
Har beställt 50W xenon till helljuset
http://www.xenonkungen.com/se/art/power-xenonkit-9-32v.php?XBLG11593=ac0aa8ca09cdc0d1b59a5b145ef4770fÄven bokat tid för montering av motorvärmare.
14 november, 2011 kl. 19:13 #232210SvindleDeltagareFin kärra, kul med en projekt tråd om en diesel skall bli intressant att följa
14 november, 2011 kl. 21:19 #232212CarleeDeltagareSvindle:
Thanks!
Har börjat kika lite efter en mappning. JRM, Promotech mfl, vad ska man välja?
Undrar om vi har fler Impreza dieselåkare här på forumet som har erfarenhet av detta?15 november, 2011 kl. 16:14 #232233johan_gtDeltagareFin bil.
Du får skriva vad du tyckte om xenon konverteringen, blev sugen själv att skaffa en sådan.16 november, 2011 kl. 22:03 #232213CarleeDeltagareFin bil.
Du får skriva vad du tyckte om xenon konverteringen, blev sugen själv att skaffa en sådan.Har monterat och testat nu ikväll. Väldigt stor skillnad mot original halogen även om inte det var dåligt från början. Helt klart värt varenda krona!
17 november, 2011 kl. 06:14 #232208AnderssonDeltagareMotorvärmaren är ganska lätt att montera själv om man har 14mm insexhylsa och spärrhandtag med dubbla förlängare.
17 november, 2011 kl. 13:18 #232214CarleeDeltagareMotorvärmaren är ganska lätt att montera själv om man har 14mm insexhylsa och spärrhandtag med dubbla förlängare.
Aha ok! Jag är dessvärre sjukskriven nu med en opererad axel så därför blir det till att lämna iväg det. Men det är ju bra att veta när man så småningom ska betala för deras arbete. 🙂
17 november, 2011 kl. 18:25 #232209AnderssonDeltagareAha ok! Jag är dessvärre sjukskriven nu med en opererad axel så därför blir det till att lämna iväg det. Men det är ju bra att veta när man så småningom ska betala för deras arbete. 🙂
För mig tog det 2h första gången inkl. montering av kupéuttag.
17 november, 2011 kl. 19:02 #232234johan_gtDeltagareHar monterat och testat nu ikväll. Väldigt stor skillnad mot original halogen även om inte det var dåligt från början. Helt klart värt varenda krona!
En bild får du nästan lägga upp 🙂
18 november, 2011 kl. 22:51 #232215CarleeDeltagareVar ut nu ikväll i spöregnet och försökte få till bilder på xenonkonverteringen av mitt helljus. Inte helt lätt men detta är vad jag fick till.
Xenon original halvljus
Xenon 50W helljus 6000k
Är inte i behov av extraljus tycker jag 🙂
19 november, 2011 kl. 13:06 #232235johan_gtDeltagareSåg mycket bra ut. Ska köpa mig ett par sådana så slipper man fula extraljuse 🙂
23 november, 2011 kl. 08:14 #232216CarleeDeltagareBeställde hem ett K&N insatsfilter från ebay
30 november, 2011 kl. 09:54 #232217CarleeDeltagarePerrin 3″ system beställt. Lägger upp lite bilder när det är installerat.
Lånad bild:
6 december, 2011 kl. 15:20 #232218CarleeDeltagareNya vinterdäck Gislaved Nordfrost 205/55-16 och nya fälgar till dessa är inhandlade.
Fälgarna blev Rota Fighter 16×7″ i brons:
De väger endast 5.9kg/styck 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.