- Detta ämne har 18 svar, 2,705 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 7 månader sedan av Marcus_petersson.
-
FörfattareInlägg
-
19 januari, 2013 kl. 11:15 #29834Marcus_peterssonDeltagare
Tjenare.
Jag har varit lite aktiv på detta forum nu i snart 4år och tänkte det var dags att göra en tråd om vad jag pysslar med 🙂
Jag bor straxt utanför Linköping och är 26år ung. Jobbar på Bilbörsen i Linköping som kia tekniker sedan 5år tillbaka. Intresset för subaru har funnits i bakhuvet sedan tidig ålder tackvare Colin McRae. Sen för 2,5år sedan kom en annons upp på en lagerrasad Impreza type-r, V-limited edition version 6.
Efter många misslyckade försäljningsförsök så hade jag vant mig vid att sitta på höger sida och ratta. Och nu är jag väldigt glad vid att ingen ville köpa den 🙂 Numer används den sparsamt både sommar och vintertid och i sommar ska den uppdateras vidare 🙂
Men nu till den bilen som denna tråd ska handla om 🙂
Denna inköptes av Bobban här på forumet efter han fått ett lagerras. Tanken är lite att renovera denna och sälja för att sponsra uppdateringen av den andra 🙂 Sen tycker jag att det är kul med sådana här projekt 🙂
Uppdaterar vidare längs vägen 🙂
MVH // Marcus Petersson
19 januari, 2013 kl. 11:19 #253142IggeDeltagareVad är planerna? 🙂
19 januari, 2013 kl. 14:17 #253130Marcus_peterssonDeltagareplanerna är att renovera motorn. Men vad som görs beror på hur slitet det är 🙂
Vev, lager, oljepump, turbo samt packningar är ett måste. Sen beroende på hur loppen ser ut kanske tillomed kolvar och stakar.
MVH // Marcus Petersson
19 januari, 2013 kl. 14:34 #253140GyverDeltagareTrevligt projekt! Ett tips är att stoppa i en välskött lågmilad oöppnad newage jdm sti bottendel i bilen, jag har gjort det i min och tror knappast man hittar något mer konstnadseffektivt alternativ med tanke på hållbarhet.
Lycka till 🙂
19 januari, 2013 kl. 16:38 #253131Marcus_peterssonDeltagareTrevligt projekt! Ett tips är att stoppa i en välskött lågmilad oöppnad newage jdm sti bottendel i bilen, jag har gjort det i min och tror knappast man hittar något mer konstnadseffektivt alternativ med tanke på hållbarhet.
Lycka till 🙂
Tack så mycket 🙂
Har tänkt att köra ett sådant block i min v6 i framtiden. Stroka till 2,1liter och köra ett annat styrsystem. Men det blir inte än på ett par år 🙂 Drivlina kommer före 🙂
MVH // Marcus Petersson
3 februari, 2013 kl. 20:10 #253132Marcus_peterssonDeltagareHallå där.
Nu har jag äntligen fått tillgång till mitt garage och ikväll påbörjades arbetet med bilen 🙂 Den ställdes in och huven lyftes av och lite annat smått 🙂
Planen är att lyfta ur och ta isär motorn iveckan 🙂 Med lite tur kanske även hinna mäta upp cylindrarna och skicka iväg en beställning till Importcarparts.co.uk
Uppdaterar vidare med bilder under veckan.
MVH // Marcus Petersson
6 februari, 2013 kl. 20:43 #253133Marcus_peterssonDeltagareNu har jag kommit igång lite med imprezan iaf 🙂 Det går inte så jätte fort när man kör kvällar efter 8-17 arbetsdagar 😛 Så det blev 30min garagetid i måndags och ca 1 timme igår. Då rensades allt och motorn var klar att lyftas. Idag så kom motorn ur bilen och sattes i stativ 🙂
Tanken är att motorn ska rensas från det mesta imorgon, så det bara är block och toppar kvar. Är jag riktigt duktig kanske tillomed ner till bara shortblock 🙂
Sen är det helg och då kommer sambon hem som bor borta i veckorna och då får jag inte vara i garaget 😛 Nästa vecka ska det rengöras och mätas. Sen göra en beställning på delar 🙂
Denna detalj är riktigt fin tycker jag 🙂
7 februari, 2013 kl. 11:18 #253143BeaverDeltagareDet går väl att köpa vänsterkonverteringskit till denna? jag är ganska säker på detta!
7 februari, 2013 kl. 13:28 #253128SteeweDeltagareDet går väl att köpa vänsterkonverteringskit till denna? jag är ganska säker på detta!
Allt går, men är det värt pengarna?! En krockad GT är inte billig den heller..
7 februari, 2013 kl. 14:37 #253127Jonas.LDeltagareSnyggt jobbat, önskar att man hade samma kunskap ang motorer 🙂
Sen att sitta på högersidan är ju bara gött och inget fel med det.
7 februari, 2013 kl. 18:12 #253134Marcus_peterssonDeltagareSnyggt jobbat, önskar att man hade samma kunskap ang motorer 🙂
Sen att sitta på högersidan är ju bara gött och inget fel med det.
Tack så mycket 🙂
Ang att sitta på höger sida. Är som sagt inga problem alls 🙂 För min del är det inte värt att lägga ner jobb och pengar för att ändra till vänsterstyrt.
Ikväll blev det inget garage mek, jobbar som bilmek hela dagarna så ibland vill inte kroppen köra vidare när man kommer hem 🙂 Jag kör vidare på måndagkväll 🙂
13 februari, 2013 kl. 21:38 #253135Marcus_peterssonDeltagareLite uppdatering nu då, dock utan bilder :/
Det har inte blivit så många timmar i garaget denna vecka heller tyvärr. Men motorn är rensad ner till shortblocket. Nästa vecka tar jag isär shortblocket och mäter upp grejerna. Om allt är i bra skick blir det ny vev, lager, kolvringar och oljepump och montera ihop allt igen 🙂 I väntan på delar så ska allt tvättas grundligt och cylindrarna ska honas.
Om någon har en vf34 turbo i bra skick liggandes så är jag mycket intresserad 😉
MVH // Marcus Petersson
13 februari, 2013 kl. 21:44 #253126kamikazeDeltagareVad sägs om en VF35 ist ?
13 februari, 2013 kl. 21:47 #253129fjarDeltagareLite uppdatering nu då, dock utan bilder :/
Det har inte blivit så många timmar i garaget denna vecka heller tyvärr. Men motorn är rensad ner till shortblocket. Nästa vecka tar jag isär shortblocket och mäter upp grejerna. Om allt är i bra skick blir det ny vev, lager, kolvringar och oljepump och montera ihop allt igen 🙂 I väntan på delar så ska allt tvättas grundligt och cylindrarna ska honas.
Om någon har en vf34 turbo i bra skick liggandes så är jag mycket intresserad 😉
MVH // Marcus Petersson
ja har en som du kan få köpa i bra skick 🙂
14 februari, 2013 kl. 18:19 #253141TypeRDeltagareMake sure to use an upgraded oil pump d—0.o—b
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.