Hej på er.
Var och besiktades idag och fick nedslag på högt CO-värde vid förhöjd tomgång 0,6 (0,3).
Bilen är en WRX-05 helt original förutom 3″ med racekat.
Besiktades förra året utan problem..
I somras hade jag en incident då motorlampan tändes och hon började gå på tre burkar. Då slog jag av och tog bilen på släp till verkstan och hon fick vila ett par veckor. När jag kollade felkoder visade det sig att det var misständning på fyrans cylinder. Drog igång henne och hon gick som normalt igen. Varmkörde och sen dess har hon gått bra.
Jag kör väldigt sällan längre sträckor och tycker mig ha märkt av att hon tänder lite dåligt vid kallstart, inte på tre burkar utan bara lite bludder. När hon blir varm spinner hon som en katt.
Kan det det vara så att stiften är dåliga? Jag har inte bytt dem och vet inte om det är gjort tidigare. Eller är det lambda/kat strul?
Vad är enklast att göra? Skicka i lite E-85 å åka tillbaka å testa?
Försökte söka i forumet på detta, men är nog rätt talanglös på det då jag inte hittade så mycket?
Tack på förhand // Jocke