- Detta ämne har 12 svar, 3,782 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 7 månader sedan av ogredani.
-
FörfattareInlägg
-
3 november, 2015 kl. 21:58 #34214ogredaniDeltagare
Kommer behöva byta mina stabilisatorstag bak till våren. Någon som har erfarenhet av bra uppgradering? Cusco? Whiteline? Perrin?
Kör på bana så hållbarhet och väghållning är viktigt. Inte så priskänslig om det är bra grejer.
4 november, 2015 kl. 08:08 #279622Christian SDeltagarehär har du whiteline drop links http://scoobyworld.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=39_274_325_363&products_id=3038
4 november, 2015 kl. 09:12 #279628ogredaniDeltagarehär har du whiteline drop links http://scoobyworld.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=39_274_325_363&products_id=3038
Någon som erfarenheter kring de där anpassningsbara? Det finns ju potentiellt mer rörelseutrymme i de där jämfört med fasta stag:
4 november, 2015 kl. 14:25 #279623Christian SDeltagarejag har sånna solida på min men passar det med sånna på din? när man kollade vilka som skulle vara så var det dom justerbara http://www.whiteline.com.au/do_segue4.php?make=SUBARU&model=OUTBACK&model_final=OUTBACK+BP+MY04-09+INCL+TURBO&vehicle=9%2F2003-8%2F2009
4 november, 2015 kl. 16:23 #279629ogredaniDeltagarejag har sånna solida på min men passar det med sånna på din? när man kollade vilka som skulle vara så var det dom justerbara http://www.whiteline.com.au/do_segue4.php?make=SUBARU&model=OUTBACK&model_final=OUTBACK+BP+MY04-09+INCL+TURBO&vehicle=9%2F2003-8%2F2009
Inte just de möjligtvis. Har inte bekräftat C/C och nödvändig diameter på bultpinnen.
Min originaldel är 20470AE001/20470AE010, vilken inte har någon vinkel mellan pinnarna:
Så det ska gå med ett fast stag bara måtten är rätt. Jag behöver ingen båge på min, som om det finns en rak med rätt mått så är jag hemma.
4 november, 2015 kl. 17:12 #279630ogredaniDeltagareAngående måtten så verkar Impreza ha 100 mm C/C och Legacy 90 mm C/C, men båda M10. Hittar inga vattentäta källor på C/C, men verkar så.
Oavsett, hur står sig Whiteline mot t.ex. Cusco?
4 november, 2015 kl. 18:47 #279631ogredaniDeltagareLäste vidare lite om anpassningsbara, men folk verkar föredra solida. Misstänker att man vill ha en solid form och inte gängor som tar kraft osv.
Nåt sånt här kanske? Dessa bör vara 90 mm.
http://www.kartboy.com/x4/product.php?productid=16156&cat=270&page=3
Nån som vet om det finns spelrum i stagen så att man kan sätta en 100 mm-stag i värsta fall när det borde vara 90 mm? Vad kan det få för effekter? Funderar på om det blir som så att kraften kanske inte appliceras helt vinkelrätt mot radien på rotationsaxeln under sin rörelse.
Edit: De ovan är 76,19 mm för att vara exakt.
4 november, 2015 kl. 20:17 #279624t1heroDeltagareJag har whiteline, anpassningsbara fram och u-formade bak. De anpassningsbara kommer absolut inte hålla lika länge då de vrider sig max så att det nöter lite på damasken. Men jag gillar att de är anpassningsbara för jag fick justera lite för att inte får anspänning, skulle nog behöva justerbara bak också om det vore en tävlingsbil. De bak är riktigt stabila.
Kapning, svar i PM: Något tips på riktigt korta stag? funderar på att köra OEMstag korta pinnen och låta någon svetsa men skulle helst ha hundbensformade för extra stabilitet i alla riktnignar. Väldigt korta typ 2cm mellan hålen. Sitter en konstig krängare bak på min bil och det är jättetight.
4 november, 2015 kl. 20:53 #279626IggeDeltagareGår det inte att köpa egna uniballs och gör en kort rackare så?
Iofs är 2cm äckligt kort, men tar det i om du vrider upp krängaren eller?
5 november, 2015 kl. 17:20 #279625t1heroDeltagareGår det inte att köpa egna uniballs och gör en kort rackare så?
Iofs är 2cm äckligt kort, men tar det i om du vrider upp krängaren eller?
Krängaren sitter ovanför staget och fästena på staget är lite moddade, sedan är krängaren lite krokig så den går i bilen om droplinken är för lång. (typ som om någon skruvat dit den uppochned och sedan moddat tills den passar, men jag tror den är till någon annan bilmodell från början)
Ja, jag har tittat på egna uniballs med de som är korta är svindyra och på gränsen till för långa så jag vågar inte köpa och prova.
Annat alternativ är att höja bilen, men det vill man ju inte.8 november, 2015 kl. 19:56 #279632ogredaniDeltagarehttp://www.kartboy.com/x4/product.php?productid=16156&cat=270&page=3
Det fick bli dessa. Dessa är förvisso 14 mm kortare, men bilen är så låg så den kan nog gynnas av det t.o.m.
8 maj, 2018 kl. 20:54 #279627tommy mDeltagarehur gick det?
jag har en Legacy GT 2005 och köpte AVO 50 resp 70 mm. Funkar bra8 maj, 2018 kl. 21:19 #279633ogredaniDeltagarehur gick det?
jag har en Legacy GT 2005 och köpte AVO 50 resp 70 mm. Funkar braJodå de jag köpte funkar fint. Märker ingen större skillnad mot original dock. Tror man behöver uppgradera hela krängningshämmarpaketet för att verkligen få kännbar effekt.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.