Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #34214
    ogredani
    Deltagare

      Kommer behöva byta mina stabilisatorstag bak till våren. Någon som har erfarenhet av bra uppgradering? Cusco? Whiteline? Perrin?

      Kör på bana så hållbarhet och väghållning är viktigt. Inte så priskänslig om det är bra grejer.

      #279622
      Christian S
      Deltagare
        #279628
        ogredani
        Deltagare

          här har du whiteline drop links http://scoobyworld.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=39_274_325_363&products_id=3038

          Någon som erfarenheter kring de där anpassningsbara? Det finns ju potentiellt mer rörelseutrymme i de där jämfört med fasta stag:

          #279623
          Christian S
          Deltagare

            jag har sånna solida på min men passar det med sånna på din? när man kollade vilka som skulle vara så var det dom justerbara http://www.whiteline.com.au/do_segue4.php?make=SUBARU&model=OUTBACK&model_final=OUTBACK+BP+MY04-09+INCL+TURBO&vehicle=9%2F2003-8%2F2009

            #279629
            ogredani
            Deltagare

              jag har sånna solida på min men passar det med sånna på din? när man kollade vilka som skulle vara så var det dom justerbara http://www.whiteline.com.au/do_segue4.php?make=SUBARU&model=OUTBACK&model_final=OUTBACK+BP+MY04-09+INCL+TURBO&vehicle=9%2F2003-8%2F2009

              Inte just de möjligtvis. Har inte bekräftat C/C och nödvändig diameter på bultpinnen.

              Min originaldel är 20470AE001/20470AE010, vilken inte har någon vinkel mellan pinnarna:

              Så det ska gå med ett fast stag bara måtten är rätt. Jag behöver ingen båge på min, som om det finns en rak med rätt mått så är jag hemma.

              #279630
              ogredani
              Deltagare

                Angående måtten så verkar Impreza ha 100 mm C/C och Legacy 90 mm C/C, men båda M10. Hittar inga vattentäta källor på C/C, men verkar så.

                Oavsett, hur står sig Whiteline mot t.ex. Cusco?

                #279631
                ogredani
                Deltagare

                  Läste vidare lite om anpassningsbara, men folk verkar föredra solida. Misstänker att man vill ha en solid form och inte gängor som tar kraft osv.

                  Nåt sånt här kanske? Dessa bör vara 90 mm.
                  http://www.kartboy.com/x4/product.php?productid=16156&cat=270&page=3

                  Nån som vet om det finns spelrum i stagen så att man kan sätta en 100 mm-stag i värsta fall när det borde vara 90 mm? Vad kan det få för effekter? Funderar på om det blir som så att kraften kanske inte appliceras helt vinkelrätt mot radien på rotationsaxeln under sin rörelse.

                  Edit: De ovan är 76,19 mm för att vara exakt.

                  #279624
                  t1hero
                  Deltagare

                    Jag har whiteline, anpassningsbara fram och u-formade bak. De anpassningsbara kommer absolut inte hålla lika länge då de vrider sig max så att det nöter lite på damasken. Men jag gillar att de är anpassningsbara för jag fick justera lite för att inte får anspänning, skulle nog behöva justerbara bak också om det vore en tävlingsbil. De bak är riktigt stabila.

                    Kapning, svar i PM: Något tips på riktigt korta stag? funderar på att köra OEMstag korta pinnen och låta någon svetsa men skulle helst ha hundbensformade för extra stabilitet i alla riktnignar. Väldigt korta typ 2cm mellan hålen. Sitter en konstig krängare bak på min bil och det är jättetight.

                    #279626
                    Igge
                    Deltagare

                      Går det inte att köpa egna uniballs och gör en kort rackare så?

                      Iofs är 2cm äckligt kort, men tar det i om du vrider upp krängaren eller?

                      #279625
                      t1hero
                      Deltagare

                        Går det inte att köpa egna uniballs och gör en kort rackare så?

                        Iofs är 2cm äckligt kort, men tar det i om du vrider upp krängaren eller?

                        Krängaren sitter ovanför staget och fästena på staget är lite moddade, sedan är krängaren lite krokig så den går i bilen om droplinken är för lång. (typ som om någon skruvat dit den uppochned och sedan moddat tills den passar, men jag tror den är till någon annan bilmodell från början)

                        Ja, jag har tittat på egna uniballs med de som är korta är svindyra och på gränsen till för långa så jag vågar inte köpa och prova.
                        Annat alternativ är att höja bilen, men det vill man ju inte.

                        #279632
                        ogredani
                        Deltagare

                          http://www.kartboy.com/x4/product.php?productid=16156&cat=270&page=3

                          Det fick bli dessa. Dessa är förvisso 14 mm kortare, men bilen är så låg så den kan nog gynnas av det t.o.m.

                          #279627
                          tommy m
                          Deltagare

                            hur gick det?
                            jag har en Legacy GT 2005 och köpte AVO 50 resp 70 mm. Funkar bra

                            #279633
                            ogredani
                            Deltagare

                              hur gick det?
                              jag har en Legacy GT 2005 och köpte AVO 50 resp 70 mm. Funkar bra

                              Jodå de jag köpte funkar fint. Märker ingen större skillnad mot original dock. Tror man behöver uppgradera hela krängningshämmarpaketet för att verkligen få kännbar effekt.

                            Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.