› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Tankproblem?
- Detta ämne har 18 svar, 1,276 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 8 månader sedan av
ExOrdis.
-
FörfattareInlägg
-
2 maj, 2003 kl. 09:15 #396
Nurka
DeltagareTjenare alla.
Ibland när jag tankar (har bara hunnit med 4-5 tankningar) så verkar det som att påfyllningsröret är för litet och munstycket slår av hela tiden, i stort sett oavsett hur ”snabbt” jag fyller. Detta kan kringgås genom att vrida munstycket ett kvarts varv. Men det suger för då kan man inte tanka helt fullt ijm. att man måste uppskatta hur mycket man ska fylla. Heh..
Hursomhelst, jag antar att det inte bara är jag som har detta problem? Finns det vissa mackar som har konstiga munstycken eller? Tankar bara på Ok/q8 och Statoil.
2 maj, 2003 kl. 09:39 #37493Dawn
DeltagareHar upplevt detta också, på OK/Q8. Andra mackar funkar fint. Vet inte om deras autoavstängning är för känslig eller nåt…
/Dawn
Nu är våren äntligen här!
och så vill jag dricka ditt blod2 maj, 2003 kl. 09:41 #37496griml0ck
DeltagareJag gör som du o vrider den. Men jag har då inte haft problem med att få den full.
http://www.student.hig.se/~kp01jvm/pics/imprezaGT-mini2.jpg The red Shagaru Impreza of Gefle
http://fullspeed.to/shagaru
http://www.streetrace402.com2 maj, 2003 kl. 10:43 #37494dlehtihet
DeltagareJag har samma ”problem” också. Verkar vara generellt subaruproblem för vi hade precis samma på vår Legacy också. Men full blir den hursomhelst.
M v h
Danne
http://www.gamers-forums.com/smilies/contrib/edoom/Wizard.gif
2 maj, 2003 kl. 12:32 #37500ailkert
Deltagaresamma här med, hydro är fan värst, tar 10min att tanka 100kr där x(
2 maj, 2003 kl. 14:51 #37501Nurka
DeltagareOk.. Så genom att snurra den ett kvarts varv så tankar man iaf inte för mycket?
Det är bara tanka tills den slår av själv i alla fall?2 maj, 2003 kl. 16:18 #37497griml0ck
Deltagare>Ok.. Så genom att snurra den ett kvarts varv så tankar man iaf inte
>för mycket?
>Det är bara tanka tills den slår av själv i alla fall?yes
http://www.student.hig.se/~kp01jvm/pics/imprezaGT-mini2.jpg The red Shagaru Impreza of Gefle
http://fullspeed.to/shagaru
http://www.streetrace402.com2 maj, 2003 kl. 18:22 #37495Imp
Deltagaresjälv har jag nada problem. man får bara låta bli att sticka in munstycket helt i tanken så går det fin fint.
3 maj, 2003 kl. 06:46 #37490OzO
DeltagareVrid slangmunstycket till cirka klockan 8 så kommer det fungera perfa. 🙂
________________________________________
http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/smileys/smiley_ed16.gif
~ I will shadow o ye Precious Silver Piles with NOS tour 2003 ~
”I’d be unstoppable… if I could just get started!”3 maj, 2003 kl. 07:27 #37505Niklas
DeltagareAldrig haft problem på Volvo och JET men däremot finns det andra mackar där man nästan blir sugen på att köra iväg utan att betala. Skönt att höra att det är ett generellt problem som alla tycks ha.
OzO: Tack för tipset! 😀
Regionsansvarig: Göteborg
3 maj, 2003 kl. 08:34 #37498SubaruRobban
Deltagare>Aldrig haft problem på Volvo och JET men däremot finns det andra
>mackar där man nästan blir sugen på att köra iväg utan att betala.
>Skönt att höra att det är ett generellt problem som alla tycks ha.
>
>OzO: Tack för tipset! 😀
>
>Regionsansvarig: GöteborgStop the press,,,men jag har fått höra att man INTE ska tanka på Jet
om man kör Impreza pga nått me blyfri o göra, kan det stämma ?? /Robban3 maj, 2003 kl. 08:56 #37506Niklas
DeltagareLAST EDITED ON May-03-03 AT 10:56AM (GMT)
Låter konstigt, vi har haft bensindiskussioner här på SSI några gånger och JET har diskuterats utan några sånna påståenden förr. Men kan ju stämma…EDIT: Någon mer som hört om det? Kanske dax att åka 1km till Volvo istället.
Regionsansvarig: Göteborg
3 maj, 2003 kl. 09:46 #37502Nurka
DeltagareSå länge du inte tankar från den röda slangen så? Den innehåller ju blyersättning.
I övrigt så fins det väl bara en ”regel” och det är att det är bäst att tanka där flest andra tankar. Pga. det konstantare flödet av bensin, så att man inte får gammal bensin med eventuellt högre halt vatten i sig.
3 maj, 2003 kl. 09:50 #37499SubaruRobban
Deltagare>Så länge du inte tankar från den röda slangen så? Den innehåller ju
>blyersättning.
>
>I övrigt så fins det väl bara en ”regel” och det är att det är bäst
>att tanka där flest andra tankar. Pga. det konstantare flödet av
>bensin, så att man inte får gammal bensin med eventuellt högre halt
>vatten i sig.Men e 98 oktan helt blyfri på Jet ????
3 maj, 2003 kl. 11:01 #37507Niklas
DeltagareGrön slang är väl alltid blyfri oavsett om det är 95 eller 98? Röd slang däremot är röd av en anledning: ”stay away from me”!
Hurvida de har bly i bensinen fastän det är grön slang och ”blyfri” vågar jag dock inte svara på. Men låter ytterst konstigt.Som ovan skrev så brukar JET ha en regält omsättning på bensinen, står alltid bilar där och tankar. Därför känns det tryggt att tanka där då det inte är någon risk att bensinen skulle vara gammal och ha blivit ”vattnig”.
Regionsansvarig: Göteborg
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.