Vad jag har förståt så är det rätt vanligt efter avgas trim att bilen kan börja ladda mer än ECU:N tillåter (som min gjorde då 😉 ). Köpte en dawes device så fixade de sig: http://www.geocities.com/harryboy_scooby/dawes_device.htm
Men köp en laddtrycksmätare först det är ganska bra att ha koll på det (eller rättare sagt ett måste :P). Laddar den över 1.25 (tror jag det är) så slår ECU:n av.
När kollades tändstiften senast? Oktanhalt?
Låter som att det kan vara ett stift som släcks vid fullast.
Om stiften ser bra ut, funkar det oftast att justera
till lite mindre elektrodavstånd.
Felet faller alltså in under vacuum/tryckslangsläckage såsom läckande
dumpventiler och annat spännande.
Grattis Hogmark, vinsten finns att kvittera ut på ”Åsen”.
Författare
Inlägg
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.