SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Bilen bryter vid full gas

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #432
    OzO
    Deltagare

    Laddtrycksspärr? Har du turbotrycksmätare så du ser vad den laddar?

    ________________________________________
    http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/smileys/smiley_ed16.gif
    ~ I will shadow o ye Precious Silver Piles with NOS tour 2003 ~
    “Id be unstoppable… if I could just get started!”

    #37877
    griml0ck
    Deltagare

    Vad jag har förståt så är det rätt vanligt efter avgas trim att bilen kan börja ladda mer än ECU:N tillåter (som min gjorde då 😉 ). Köpte en dawes device så fixade de sig:
    http://www.geocities.com/harryboy_scooby/dawes_device.htm

    SecretAgentMan i klubben kan fixa fram en eller så finns dom att handla på: http://www.j-w-racing.co.uk/

    Men köp en laddtrycksmätare först det är ganska bra att ha koll på det (eller rättare sagt ett måste :P). Laddar den över 1.25 (tror jag det är) så slår ECU:n av.

    Lycka till!

    #37876
    hogmark
    Deltagare

    Vakumläcka ?!
    Går den rent på tomgång, om inte… luftmassemätaren ?!
    Rengör solenoiden ?!

    …bara några förslag…

    #37873
    ExOrdis
    Deltagare

    När kollades tändstiften senast? Oktanhalt?
    Låter som att det kan vara ett stift som släcks vid fullast.
    Om stiften ser bra ut, funkar det oftast att justera
    till lite mindre elektrodavstånd.

    #37874
    ExOrdis
    Deltagare

    Fränt!! XT-Rockar.

    Var backventilen öppen hela tiden eller läckte den bara vid
    laddtryck?

    #37875
    ExOrdis
    Deltagare

    Felet faller alltså in under vacuum/tryckslangsläckage såsom läckande
    dumpventiler och annat spännande.
    Grattis Hogmark, vinsten finns att kvittera ut på “Åsen”.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.