- Detta ämne har 41 svar, 3,123 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 1 månad sedan av Fyhr.
-
FörfattareInlägg
-
24 oktober, 2003 kl. 10:23 #492FyhrDeltagare
min bil laddar normalt 17-18 psi på 3an, 4an och 5an, men nu på senare tid tappar den ibland laddtryck på 4an och 5an (går ner till 7-8 psi) runt 3000-3500 varv för ca en sekund och därefter ladda normalt och hålla det om man varvar vidare. Vad kan detta bero på? bilen är ecutek3 trimmad, pratade nyss med prospeed som dock verkade ganska vilse på ämnet, de sa dock att det inte hade med elektroniken att göra.
värt att nämna kan väl vara att problemet inte alltid uppstår, vissa dagar lirar allt utmärkt och andra uppstår det även på 3an (kan bero på tung last den dagen visserligen?)
någon som har en aning om vad det kan vara som är fel?
mvh Pontus Fyhr
24 oktober, 2003 kl. 10:29 #38225SecretAgentManDeltagareDet låter laddtrycksspärr helt klart…
Den laddar lite för mycket, och ecu:n drar ned trycket, och det kommer långsamt tillbaka igen.Det är med största sannorlikhet mappningen i ecu:n tillsammans med det kalla vädret som skapar problemet.
/J
24 oktober, 2003 kl. 12:36 #38255FyhrDeltagareack… en ommappning att rekomendera då?
får väl passa på att investera i ett kattersättningsrör eller en rejskatt innan dess då.tackar så mycket för svaret, det låter väldigt rimligt, problemen har ju inte visat sig under sommaren och det har blivit väldigt kallt väldigt plötsligt.
24 oktober, 2003 kl. 13:02 #38264NiklasDeltagareÄr inte 17-18 väldigt högt? Vi snackar upp mot 1.25 bar. Finns det nån gräns då ECUn slår av?
24 oktober, 2003 kl. 13:20 #38234PractosDeltagarestoppa i en dawes och ställ den på samma tryck som din tek3 mapp är ?
du kan ju inte mappa om bilen varje vår och sommar..24 oktober, 2003 kl. 13:28 #38226SecretAgentManDeltagare>Är inte 17-18 väldigt högt? Vi snackar upp mot 1.25 bar.
>Finns det nån gräns då ECUn slår av?Den är mappad med Ecutek.
Originalecun verkar vara rätt bra på att styra trycket, engelsmännen lyckas riktigt bra med det…underligt det där… 😉/J – som undrar om inte det vore bättre om “riktiga” mappare (claus på turbocenter t.ex) körde Ecutek…
24 oktober, 2003 kl. 13:37 #38256FyhrDeltagareär det bra att köra med både dawes och ecutek och kommer det lösa mina problem? isf är det ju bara att satsa på en sådan direkt, vem säljer dem?
verkar vara en smart grej, var inne på deras sida och läste igår.
SecretAgentMan, kör du med dawes?24 oktober, 2003 kl. 13:40 #38265NiklasDeltagareFyhr: Skicka 800kr till SecretAgentMan senast måndag så fixar han en åt dig… 😉
Läs mer här:
http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=15&topic_id=3221&mesg_id=3221&page=24 oktober, 2003 kl. 14:05 #38235PractosDeltagare>engelsmännen lyckas riktigt bra med det…underligt det där…
-kan inte någon sportig fisk från vstrås som känner en massa engelsmän bjuda hit någon över en helg eller så och be grabbarna ta med pc och knockhörlurar… 😉 😀 😮
/Mappningskostnader är ju inte ett problem bara det blir bra
24 oktober, 2003 kl. 14:07 #38236PractosDeltagare>>Är inte 17-18 väldigt högt? Vi snackar upp mot 1.25 bar.
>>Finns det nån gräns då ECUn slår av?
>
>Den är mappad med Ecutek.
>Originalecun verkar vara rätt bra på att styra trycket,-rätta mig om har fel men engelsmännen stoppar väl oftast i en treportare när de mappar för högre effekter ?
24 oktober, 2003 kl. 17:08 #38231StratDeltagareSkulle helt klart vara intresserad av hitflugna, mappande engelsmän (don’t get me wrong). Vi kanske skulle göra en intresseanmälan i klubben, och kolla möjligheter för nåt sådant arr? Vad kostar det att flyga london-sthlm, 19,90 med ryan? 😀 😉
24 oktober, 2003 kl. 19:36 #38257FyhrDeltagare>Skulle helt klart vara intresserad av hitflugna, mappande
>engelsmän (don’t get me wrong). Vi kanske skulle göra en
>intresseanmälan i klubben, och kolla möjligheter för nåt
>sådant arr? Vad kostar det att flyga london-sthlm, 19,90 med
>ryan? 😀 😉let me know when they arrive please 😉
en engelsk fin mapp hade ju inte vart fel, om det nu ska mappas, vilket det förmodligen ska ändå… nån gång…:-(25 oktober, 2003 kl. 09:49 #38261thehookDeltagareI’m in! 😀
Mvh / Krooken
27 oktober, 2003 kl. 17:28 #38227SecretAgentManDeltagareJag har skickat ut en liten trevare – får se om det nappar. 😀
/J
11 november, 2003 kl. 00:06 #38247JRM_Racing_ABDeltagareJa vad ska man säga … Vad kan engelsmännen som inte vi kan … Vi arbetar i nära samarbete med EcuTek och en av världens bästa programmerare … Vi har även nära samarbete med Claus på Turbocenter …
EcuTek har sett ett stort antal av våra programmeringar samt Delta-dash loggar som vi gjort … Vi ligger klockrent rätt enligt dem …
Men misstror ni oss så får självklart de som vill gärna flyga hit någon från ön och programmera lite … Ett varningens ord bara … Tänk bara på att de gärna vill visa sig på styva linan och få bilen att gå extra bra … Detta i samband med att de inte tar något som helst ansvar tycker inte vi är någon bra kombination … Finns tyvärr ett par exempel på detta i vårt land … Betänk även att så fort bilen modifieras så måste de flygas hit igen för justering av programmeringen …
MVH JRM RACING AB
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.