Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 42 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #492
    Fyhr
    Deltagare

      min bil laddar normalt 17-18 psi på 3an, 4an och 5an, men nu på senare tid tappar den ibland laddtryck på 4an och 5an (går ner till 7-8 psi) runt 3000-3500 varv för ca en sekund och därefter ladda normalt och hålla det om man varvar vidare. Vad kan detta bero på? bilen är ecutek3 trimmad, pratade nyss med prospeed som dock verkade ganska vilse på ämnet, de sa dock att det inte hade med elektroniken att göra.

      värt att nämna kan väl vara att problemet inte alltid uppstår, vissa dagar lirar allt utmärkt och andra uppstår det även på 3an (kan bero på tung last den dagen visserligen?)

      någon som har en aning om vad det kan vara som är fel?

      mvh Pontus Fyhr

      #38225
      SecretAgentMan
      Deltagare

        Det låter laddtrycksspärr helt klart…
        Den laddar lite för mycket, och ecu:n drar ned trycket, och det kommer långsamt tillbaka igen.

        Det är med största sannorlikhet mappningen i ecu:n tillsammans med det kalla vädret som skapar problemet.

        /J

        #38255
        Fyhr
        Deltagare

          ack… en ommappning att rekomendera då?
          får väl passa på att investera i ett kattersättningsrör eller en rejskatt innan dess då.

          tackar så mycket för svaret, det låter väldigt rimligt, problemen har ju inte visat sig under sommaren och det har blivit väldigt kallt väldigt plötsligt.

          #38264
          Niklas
          Deltagare

            Är inte 17-18 väldigt högt? Vi snackar upp mot 1.25 bar. Finns det nån gräns då ECUn slår av?

            #38234
            Practos
            Deltagare

              stoppa i en dawes och ställ den på samma tryck som din tek3 mapp är ?
              du kan ju inte mappa om bilen varje vår och sommar..

              #38226
              SecretAgentMan
              Deltagare

                >Är inte 17-18 väldigt högt? Vi snackar upp mot 1.25 bar.
                >Finns det nån gräns då ECUn slår av?

                Den är mappad med Ecutek.
                Originalecun verkar vara rätt bra på att styra trycket, engelsmännen lyckas riktigt bra med det…underligt det där… 😉

                /J – som undrar om inte det vore bättre om “riktiga” mappare (claus på turbocenter t.ex) körde Ecutek…

                #38256
                Fyhr
                Deltagare

                  är det bra att köra med både dawes och ecutek och kommer det lösa mina problem? isf är det ju bara att satsa på en sådan direkt, vem säljer dem?

                  verkar vara en smart grej, var inne på deras sida och läste igår.
                  SecretAgentMan, kör du med dawes?

                  #38265
                  Niklas
                  Deltagare

                    Fyhr: Skicka 800kr till SecretAgentMan senast måndag så fixar han en åt dig… 😉

                    Läs mer här:
                    http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=15&topic_id=3221&mesg_id=3221&page=

                    #38235
                    Practos
                    Deltagare

                      >engelsmännen lyckas riktigt bra med det…underligt det där…

                      -kan inte någon sportig fisk från vstrås som känner en massa engelsmän bjuda hit någon över en helg eller så och be grabbarna ta med pc och knockhörlurar… 😉 😀 😮

                      /Mappningskostnader är ju inte ett problem bara det blir bra

                      #38236
                      Practos
                      Deltagare

                        >>Är inte 17-18 väldigt högt? Vi snackar upp mot 1.25 bar.
                        >>Finns det nån gräns då ECUn slår av?
                        >
                        >Den är mappad med Ecutek.
                        >Originalecun verkar vara rätt bra på att styra trycket,

                        -rätta mig om har fel men engelsmännen stoppar väl oftast i en treportare när de mappar för högre effekter ?

                        #38231
                        Strat
                        Deltagare

                          Skulle helt klart vara intresserad av hitflugna, mappande engelsmän (don’t get me wrong). Vi kanske skulle göra en intresseanmälan i klubben, och kolla möjligheter för nåt sådant arr? Vad kostar det att flyga london-sthlm, 19,90 med ryan? 😀 😉

                          #38257
                          Fyhr
                          Deltagare

                            >Skulle helt klart vara intresserad av hitflugna, mappande
                            >engelsmän (don’t get me wrong). Vi kanske skulle göra en
                            >intresseanmälan i klubben, och kolla möjligheter för nåt
                            >sådant arr? Vad kostar det att flyga london-sthlm, 19,90 med
                            >ryan? 😀 😉

                            let me know when they arrive please 😉
                            en engelsk fin mapp hade ju inte vart fel, om det nu ska mappas, vilket det förmodligen ska ändå… nån gång…:-(

                            #38261
                            thehook
                            Deltagare

                              I’m in! 😀

                              Mvh / Krooken

                              #38227
                              SecretAgentMan
                              Deltagare

                                Jag har skickat ut en liten trevare – får se om det nappar. 😀

                                /J

                                #38247
                                JRM_Racing_AB
                                Deltagare

                                  Ja vad ska man säga … Vad kan engelsmännen som inte vi kan … Vi arbetar i nära samarbete med EcuTek och en av världens bästa programmerare … Vi har även nära samarbete med Claus på Turbocenter …

                                  EcuTek har sett ett stort antal av våra programmeringar samt Delta-dash loggar som vi gjort … Vi ligger klockrent rätt enligt dem …

                                  Men misstror ni oss så får självklart de som vill gärna flyga hit någon från ön och programmera lite … Ett varningens ord bara … Tänk bara på att de gärna vill visa sig på styva linan och få bilen att gå extra bra … Detta i samband med att de inte tar något som helst ansvar tycker inte vi är någon bra kombination … Finns tyvärr ett par exempel på detta i vårt land … Betänk även att så fort bilen modifieras så måste de flygas hit igen för justering av programmeringen …

                                  MVH JRM RACING AB

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 42 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.