- Detta ämne har 43 svar, 2,543 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 1 månad sedan av Manor.
-
FörfattareInlägg
-
20 juni, 2002 kl. 19:35 #6131cornyDeltagare
Är det någon som har fått några
bra tider.
Jag tror att jag måste öva på
starterna,det är ju sååå kul
med rödljus race.Trimma mer kanske?
0-100 fulltank 6,2=nej bra,
har provat 4 gånger på ganska dåligt
underlag.21 juni, 2002 kl. 11:08 #77310omarDeltagareTja
Jag fick 5.43 med helt orginal bil när jag körde!
Polaren körde 5.35s med orginal han också.
Mvh Omar22 juni, 2002 kl. 15:43 #77314cornyDeltagare>Tja
>Jag fick 5.43 med helt orginal bil när jag körde!
>Polaren körde 5.35s med orginal han också.
>Mvh OmarNågonting är fel.
22 juni, 2002 kl. 18:43 #77315cornyDeltagareÄr det någon som vet vad
prestandan på sedan vs combi
är original,års mod-9923 juni, 2002 kl. 11:04 #77311omarDeltagareInte alls.. inget va fel med tiden däremot om det stämmer med verkligheten e en annan sak.
5500rpm och dumpa kopplingen hänsynslöst :)och platta ….katapult jiiiiihhhaaaaa!!!!
Mvh Omar23 juni, 2002 kl. 15:36 #77321AquilaDeltagare>5500rpm och dumpa kopplingen hänsynslöst :)och platta ….katapult
>jiiiiihhhaaaaa!!!!HAHAHA!
/Aquila
NOW in upgraded version WITH Wheels!23 juni, 2002 kl. 17:01 #77316cornyDeltagare>Inte alls.. inget va fel med tiden däremot om det stämmer med
>verkligheten e en annan sak.
>5500rpm och dumpa kopplingen hänsynslöst :)och platta ….katapult
>jiiiiihhhaaaaa!!!!
>Mvh OmarTack för tipset.
Nu måste jag ut och prova.23 juni, 2002 kl. 20:16 #77319EvildeadDeltagarejepps, inga problem att sätta bra tider då 🙂
Blev eggad och var ut o provade i regnet…satte en 4.89 med tokspinn på 1:an och 12.93s/175kmh inkl. fuel-cut på 4:an :O
23 juni, 2002 kl. 20:39 #77317cornyDeltagare>jepps, inga problem att sätta bra tider då 🙂
>
>Blev eggad och var ut o provade i regnet…satte en 4.89 med tokspinn
>på 1:an och 12.93s/175kmh inkl. fuel-cut på 4:an :O6,03=måste öva mer,snyft
23 juni, 2002 kl. 20:42 #77318cornyDeltagare>jepps, inga problem att sätta bra tider då 🙂
>
>Blev eggad och var ut o provade i regnet…satte en 4.89 med tokspinn
>på 1:an och 12.93s/175kmh inkl. fuel-cut på 4:an :OHur moddad är din då? hk?
23 juni, 2002 kl. 21:29 #77320EvildeadDeltagareIngen aning om effekt, säg 218+…Tek3 -map, 4″ ->3″avgas/filter portat och filat här och var plus lite småtjafs.
24 juni, 2002 kl. 15:18 #77313KvarnisDeltagareEnligt testen B.S av G-tech så vissade den konstant ca. 1 sek för låg 0-100 tid, men stämde väldigt bra på 0-402m…
/Kvarnis
25 juni, 2002 kl. 04:23 #77312omarDeltagareVet inte om den visade om g- Tech visade rätt eller fel men Bilsport och Teknikens värld har klockat en orginal Impreza till runt 5.7 riktiga.
Så att köra 6.7 det kör man på en halvmiss!!!
Mvh Omar25 juni, 2002 kl. 09:02 #77308SSEDeltagare>Ingen aning om effekt, säg 218+…Tek3 -map, 4″ ->3″avgas/filter portat och filat här och var plus lite småtjafs.
Evildead – Litt off-topic, men får du fuelcut med Tek 3 map? Har du selv mappet med DeltaEcu eller fått ferdigprogrammert box med spesiell map fra UK?
Mvh Simen.
25 juni, 2002 kl. 09:18 #77306SecretAgentManDeltagare….nu skall jag gå tvärtemot här. 😉
0-100 på Imprezan, och 402 meter rattlås har mer att göra med hur elak man är mot bilen, än om man har plockat bort insugssnorkeln…
Handen på hjärtat…spelar det någon roll egentligen? Att börja oroa sig för att man inte kommer under 6 sekunder känns lite trist, speciellt om man var nöjd med bilen innan?
Upplever man däremot bettan som direkt seg är det enklare att be någon vänlig själ med Ecuteks loggningsprogramvara att kasta ett öga på laddtryck, soppa och tändning.
🙂
Ni som vill prova 0-100, se till att spänna upp drivlinan innan ni kliver av, varva ~5000, hitta precis där kopplingen börjar ta, kliv inte av utan lyft foten snabbt, det kräver lite övning för att få till en bra start utan onödigt våld eller slir – lite som MC-pojkarna gör (kanske inte riktigt lika mycket slir).
Det gäller att få med sig laddtryck på 1:an när det bär iväg, annars dör det bara.
Och det viktigaste av allt, Omar “växellådsmarodören från Haninge” tipsade om detta – låt växlingarna ta den tid det tar så håller det bättre, stressa inte lådan med fullgasväxlingar om ni inte vill renovera den. 😉
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.