› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Köpa GT med HKS Svamp ?
- Detta ämne har 13 svar, 1,122 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 10 månader sedan av
Isol.
-
FörfattareInlägg
-
19 april, 2005 kl. 10:41 #753
Isol
DeltagareMin första post!
Ska kolla på en GT -00 idag med 3″, Dawnes, & HKS svampfilter som inte rengjorts på 3000mil 🙁Ladd 1,1
Är orolig att filtret sugit i sig skit som slitit på turbon, ägaren säger att LMM är 3 år och ”förstärkt” och funkar finfint. Om jag köper den slänger jag nog i luftburken igen med panelfilter, men vilket ska man köpa?
Tack på förhand
19 april, 2005 kl. 10:52 #40244modulated
DeltagareHar han kvar originalfiltret så är väl det att rekomendera.
// Patrick P.
Regionsansvarig Västerås
19 april, 2005 kl. 10:53 #40243Blocken
Deltagare>med panelfilter, men vilket ska man köpa?
>Original kanske?
Lycka till!
/AB
19 april, 2005 kl. 12:55 #40240OzO
Deltagare>Om jag köper den slänger jag nog i luftburken igen
>med panelfilter, men vilket ska man köpa?
—Orginal eller ITG funkar finfint.
_______________________________________________________________________________
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::19 april, 2005 kl. 13:00 #40241Strat
Deltagare>>Om jag köper den slänger jag nog i luftburken igen
>>med panelfilter, men vilket ska man köpa?
>—
>
>Orginal eller ITG funkar finfint.
>Uffuff… Inte ITG. Kladdigt som bara den. Original, och byt ofta 🙂
19 april, 2005 kl. 13:11 #40238SecretAgentMan
DeltagareNja, kladdigt må det vara, underligt nog var det ingen som rapporterade problem med det – kladdet sitter högst troligt kvar i filtret.
Men det finns ingen anledning att krångla till det – original fungerar. 🙂
/J – körde ITG ett bra tag
19 april, 2005 kl. 13:19 #40248Isol
DeltagareOK vad bra.
Ingen som tror turbon har sli#### av att köra med otvättat HKS i 3000mil?3 timmar till provkörning 😛
19 april, 2005 kl. 13:23 #40239SecretAgentMan
DeltagareÄven om den skulle sli#### så är det inte frågan om några jättepengar att få dit en bättre begagnad standardturbo (~3000:- plus lite slantar till någon som skruvar får du räkna med).
Låt inte det vara avgörande för köpet.
/J
19 april, 2005 kl. 13:27 #40242Strat
Deltagare>Nja, kladdigt må det vara, underligt nog var det ingen som
>rapporterade problem med det – kladdet sitter högst troligt
>kvar i filtret.
>
>Men det finns ingen anledning att krångla till det – original
>fungerar. 🙂
>
>/J – körde ITG ett bra tagSjälv hade jag en liten pöl kladd i botten av filterburken då jag bytte tillbaka till original. Kanske inte torkade av det ordentligt :+ Borde ju dock inte vara någon skillnad på kladd i panelfilter och kladd i konfilter. Kladd som kladd? 😀
19 april, 2005 kl. 14:58 #40249Isol
DeltagareOK nu drar jag mot sthlm för att kolla!
Är det Autotech som gäller för storservice vid 10000mil? Har gått 9100. Vill byta kamrem, alla vätskor (bättre bromsv)mm
Vad landar det på hos dom ungf.
Subaru ville ha 11.500:- 🙁19 april, 2005 kl. 23:10 #40245lunkan
DeltagareHar ett K&N panelfilter om du är intresserad! Oljas visserligen oxå men jag hade inge problem med det fast jag har den gamla LMM sensorn. Man behöver ju inte överdriva när filtret oljas.
20 april, 2005 kl. 06:00 #40246Pasi_k
DeltagareJag har haft ITG på en Nissan Almera..
Dödade Lmm.. på den.
men det var mycket inoljat med..
Lite för mycket kanske.?20 april, 2005 kl. 06:44 #40247AK_Impreza
Deltagareisol du kan göra 10.000mila service på gds i bro i sthlm, tror dom tar runt 7.000:- kr för den!
21 april, 2005 kl. 13:55 #40250Isol
DeltagareNu har jag monterat boxen med nytt originalfilter och bilen känns mycket bättre. Troligen pga att HKS filtret var riktigt skitigt men inte på insida (Funkat bra)
Ska tvätta HKS svampen och sälja den.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.