SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Köpa GT med HKS Svamp ?

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #753
    Isol
    Deltagare

    Min första post!
    Ska kolla på en GT -00 idag med 3″, Dawnes, & HKS svampfilter som inte rengjorts på 3000mil 🙁

    Ladd 1,1

    Är orolig att filtret sugit i sig skit som slitit på turbon, ägaren säger att LMM är 3 år och “förstärkt” och funkar finfint. Om jag köper den slänger jag nog i luftburken igen med panelfilter, men vilket ska man köpa?

    Tack på förhand

    #40244
    modulated
    Deltagare

    Har han kvar originalfiltret så är väl det att rekomendera.

    // Patrick P.

    Regionsansvarig Västerås

    #40243
    Blocken
    Deltagare

    >med panelfilter, men vilket ska man köpa?
    >

    Original kanske?

    Lycka till!

    /AB

    #40240
    OzO
    Deltagare

    >Om jag köper den slänger jag nog i luftburken igen
    >med panelfilter, men vilket ska man köpa?

    Orginal eller ITG funkar finfint.

    _______________________________________________________________________________
    ::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

    #40241
    Strat
    Deltagare

    >>Om jag köper den slänger jag nog i luftburken igen
    >>med panelfilter, men vilket ska man köpa?
    >—
    >
    >Orginal eller ITG funkar finfint.
    >

    Uffuff… Inte ITG. Kladdigt som bara den. Original, och byt ofta 🙂

    #40238
    SecretAgentMan
    Deltagare

    Nja, kladdigt må det vara, underligt nog var det ingen som rapporterade problem med det – kladdet sitter högst troligt kvar i filtret.

    Men det finns ingen anledning att krångla till det – original fungerar. 🙂

    /J – körde ITG ett bra tag

    #40248
    Isol
    Deltagare

    OK vad bra.
    Ingen som tror turbon har sli#### av att köra med otvättat HKS i 3000mil?

    3 timmar till provkörning 😛

    #40239
    SecretAgentMan
    Deltagare

    Även om den skulle sli#### så är det inte frågan om några jättepengar att få dit en bättre begagnad standardturbo (~3000:- plus lite slantar till någon som skruvar får du räkna med).

    Låt inte det vara avgörande för köpet.

    /J

    #40242
    Strat
    Deltagare

    >Nja, kladdigt må det vara, underligt nog var det ingen som
    >rapporterade problem med det – kladdet sitter högst troligt
    >kvar i filtret.
    >
    >Men det finns ingen anledning att krångla till det – original
    >fungerar. 🙂
    >
    >/J – körde ITG ett bra tag

    Själv hade jag en liten pöl kladd i botten av filterburken då jag bytte tillbaka till original. Kanske inte torkade av det ordentligt :+ Borde ju dock inte vara någon skillnad på kladd i panelfilter och kladd i konfilter. Kladd som kladd? 😀

    #40249
    Isol
    Deltagare

    OK nu drar jag mot sthlm för att kolla!

    Är det Autotech som gäller för storservice vid 10000mil? Har gått 9100. Vill byta kamrem, alla vätskor (bättre bromsv)mm

    Vad landar det på hos dom ungf.
    Subaru ville ha 11.500:- 🙁

    #40245
    lunkan
    Deltagare

    Har ett K&N panelfilter om du är intresserad! Oljas visserligen oxå men jag hade inge problem med det fast jag har den gamla LMM sensorn. Man behöver ju inte överdriva när filtret oljas.

    #40246
    Pasi_k
    Deltagare

    Jag har haft ITG på en Nissan Almera..
    Dödade Lmm.. på den.
    men det var mycket inoljat med..
    Lite för mycket kanske.?

    #40247
    AK_Impreza
    Deltagare

    isol du kan göra 10.000mila service på gds i bro i sthlm, tror dom tar runt 7.000:- kr för den!

    #40250
    Isol
    Deltagare

    Nu har jag monterat boxen med nytt originalfilter och bilen känns mycket bättre. Troligen pga att HKS filtret var riktigt skitigt men inte på insida (Funkat bra)

    Ska tvätta HKS svampen och sälja den.

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.