Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 31 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #878
    tendency
    Deltagare

      Vad är det som skiljer sig mellan vanliga GT och en s.k. lättviktsmodell? Och finns det några rent estetiska kännetecken man ser vid första anblick?

      Vanliga GTn – finns den utan taklucka?

      Impreza GT SEDAN 1999 nya

      #41009
      Kvarnis
      Deltagare

        Tja om man jämför med en Ra vilket iofs inte är helt rätt så saknas bla sidokjolar ingen taklucka ev takscoop.

        Sen ska den inte ha el-hissar,ac, lr ABS.

        Sen så kan man iofs lägga till det ena å det andra i Japan så finns igentligen inget 100% svar 😀

        #41014
        modulated
        Deltagare

          Sen har väl RA’n inte någon ljudisolering för att spara vikt.

          // Patrick P.

          #41019
          tendency
          Deltagare

            Tja om man jämför med en Ra vilket iofs inte är helt rätt så saknas bla sidokjolar ingen taklucka ev takscoop.Sen ska den inte ha el-hissar,ac, lr ABS.Sen så kan man iofs lägga till det ena å det andra i Japan så finns igentligen inget 100% svar 😀

            Men RAn är väl en STi? Då kanske inte jämförelsen blir helt som önskat 🙂

            Finns det en lättviktsmodell av vanliga GTn?
            Men iofs är det väl samma sak där isåfall, att man kan lägga till det ena och det andra, dvs inget blir specifikt/speciellt som alltid kännetecknar lättviktaren. Inget 100%igt svar (?)

            Impreza GT SEDAN 1999 nya

            #41001
            SVARTEN
            Deltagare

              Halloj hoppas det klarnar lite.

              Som lättviktsmodell av GT:n finns det en modell som heter 555 WRC-edition. Den tillverkades mellan 99-00 och kännetecknas med två kulörer stealgrey (350 ex) och deep black mica (150ex).

              Den har svart blå sti inredning, röda sömmar på ratt/knopp/vxl-spak. Silvergrått instrumenthus, ingen taklucka, guldfärgade 16 tummare, inget delbart säte med fastmonterat bakre fjäderbensstag och sparsamt roskskyddad.

              Tjänstevikten för denna modell är 1180kg mot normalviktiga GT som är 1330.

              /C-med en svart

              #41026
              Niklas
              Deltagare

                Är det takluckan och det delbara baksätet som väger så mycket? 😀

                /N – har röda sömmar i sin ratt :9

                #40999
                Strat
                Deltagare

                  Skulle vara intressant med siffror på vad saker väger, typ ac (har hört 30kg totalt) taklucka, dämpmattor, baksäte, framstolar osv. Någon som har koll på det?

                  #41027
                  Niklas
                  Deltagare

                    Vet inte hur mycket ryggstödet för baksätet väger men sittdynan väger ju typ 0.5kg, lättare material än skumgummi tror jag inte finns. 🙂

                    #41020
                    tendency
                    Deltagare

                      Ja, där ser man. Tack så mkt för det! En sådan vore ju trevlig, viktbortfallet lär ju göra en del för prestandan. :9

                      Ngn som vet hur vanligt det är med (vanliga) GT – utan taklucka?
                      Och som Strat också undrar, ngn som har viktuppgifter, för taklucka bl.a?

                      Impreza GT SEDAN 1999 nya

                      #41000
                      Strat
                      Deltagare

                        Vet inte hur mycket ryggstödet för baksätet väger men sittdynan väger ju typ 0.5kg, lättare material än skumgummi tror jag inte finns. 🙂

                        Hehe, jo. Jag har ju faktiskt både rygg- och sittdelen i förrådet numera, så jag kan ju föröska väga det vid tillfälle 😉

                        #41002
                        SVARTEN
                        Deltagare

                          Hallå älg.

                          Det är rostskyddet/ljuddämpning och taket som skiljer med innertak och lucka. Hur mycket originalbaksäte som är delbart väger vet jag ej, men det är betydligt mycket styvare än det som jag har då det inte sitter förstärking i rygg som den vanliga GT:n. Det är bara skumgummi och en plyfaskiva som man vilar ryggen på.

                          /C

                          #41010
                          Kvarnis
                          Deltagare

                            Ska bli kul å se vad Ra’n väger när man ska regga den … 😀
                            Innan lite små skit försvinner…. sen så finns det asfalt på en RA oxå 😮 !!

                            #41021
                            tomaso
                            Deltagare

                              reservhjulet tycker jag borde stjäla en hel del vikt i gt:n , det känns väldigt tungt . jag har plockat ur mitt allafall , får nog aldrig punka … 🙂

                              #40998
                              SecretAgentMan
                              Deltagare

                                *asgarv*

                                …snacka om att verkligen be om en punktering – se till att mobilen är laddad nästa gång du åker iväg. 😀

                                /J

                                #41003
                                Subarumicke
                                Deltagare

                                  Har en Impreza utan abs,airbags,ac,taklucka,vet inte hur mycket lättare den är men vissa säger 1250 kg väger den? (tjänstevikt) RA modellen är en lättvikts variant som från början var avsedd för att bygga Tävlingsbil på dessvärre är dom felstyrda=Postbil,och det är ingen hit när man ska åka i drive-trun på donken 🙁

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 31 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.