En & annan kommer nog dra på smilbanden & undra vad jag är för en clown nu 😮
1. Vet inte mycket om NOS, men har köpt ett kit
2. Uppfattade kittet som Dry men det är Wet
Nåväl, paketet har kommit hem, har börjat läsa på lite och det verkar som Wet är bättre ur performance synpunkt, gött, kanske hade lite tur denna gångne då 🙂
Därtill med Wet så slipper jag byr mig allt för mycket om mappen då detta skall skötas av den 5’e injektorn som mixar NOS ooh bränslet direkt.
Kommer därmed inte behöva byta ut mitt sprut primärt, men skall ändå mappas om pga av ny setup.
Därtill skall det bytas så smånigom, men blir nästa säsong.
WON (Wizard of Nos styr) är inget måste men en intressant grej till nästa säsong. Nästa säsong blir förhoppningsvis billigare men kommer då bli mer fokus på utseende & chassie.
Nästa steg är nu att plöja lite NOS dokumentation & FAQ. Parallellt med detta skall bränslesystemet modifieras till E85 och paralellmatning. Vårvädret gör att man får lite panik men det är likabra att ta det i den takt man hinner, annars blir det bara fel.
Behöver köpa en DP fläns för Twinscroll samt oli pan för Twinscroll, därefter har jag i princip allt jag behöver för att få ihop motor-delen, lite slangar & kopplingar är väl det som saknas ockås.
Drivlinan ligger kvar hos Kvarnis så även detta behöver planeras att plocka hem snart.
Ska fixa lite bilder inom kort…