Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 415 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #25588
    Gilarski
    Deltagare

      Jaha, så var det dax för en tråd igen. Vänner, detta var ej planerat men tycker det vore kul & dela med mig av mitt lilla jippo 🙂

      Denna gången hoppas jag bilen håller mer än ett år, ok, förra var ett lik medan denna subba håller lite högre klass.

      Bilen är ännu ej inreggad men den 21’a April är det tänkt att allt skall ske. 4k balubas syftar på att min genomsnittliga månadsbudget skall vara 4000 kr.

      För dessa pengar tänkte jag snygga till kärran, vilket innebär att jag inte kommer göra några dyrare saker utan att i så fall först behöva hålla i slantarna några månader. Här kommer en av få bilder på bilen, som stått i garaget sedan i Oktober. 😮

      Månad 1 (April) har jag alltså avsatt 4000 kr. För dessa har jag köpt:

      1. E-märkta strålkastare för högertrafik, black: 1500 kr inkl allt. Köptes på http://stores.ebay.co.uk/Racerbits Grym service & sjukt bra priser & leveranstid.

      Sidoljusen åker på efter inreggning då jag är lite orolig för att griniga gubbar på SBP. Testmonerade positionsljusen, sjukt snyggt 😀 Huvudstrålkastarna är monterade precis, bild kommer så fort jag tagit ut kärran (när det blir torrt väder).

      För de återstående 2500 tänkte jag skaffa lite SAMCO slangar till dumpen + en återcirkulerande dump (just nu sitter en öppen HKS). Med en återcirkulerande slipper jag SBP tjaffs om att man saknar sluten vevhusventialtion. Tyvärr förlorara jag puffljudet men får bättre spool uppkaraktär på turbon 🙂

      Uppdaterar så fort dump/slangar inhandlats.

      #221922
      Gilarski
      Deltagare

        En rejär Forge RS dump inhandlad. Kan arbeta som recirkulerande enligt Forge som jag talat med i UK, så nu skall jag bara ut & mäta diametern på metallröret som skickar tillbaka luften till strax före turbon, sen blir det till & köpa lite SAMCO böjjar 🙂

        #222182
        Jocke.T
        Deltagare

          Jag gillar din bil riktigt mycket! Sjuuukt snygg! 🙂
          Gillar även tanken på en budget på 4000kr, jag kanske borde göra något liknande då allt blir väldigt dyrt annars och jag måste leva på nudlar :p

          #221915
          edbe
          Deltagare

            Äntligen startar du projekttråd med nya bilen! 🙂

            Ska bli kul att följa…men se till att lägga upp lite mer bilder!

            #221923
            Gilarski
            Deltagare

              Jag gillar din bil riktigt mycket! Sjuuukt snygg! 🙂
              Gillar även tanken på en budget på 4000kr, jag kanske borde göra något liknande då allt blir väldigt dyrt annars och jag måste leva på nudlar :p

              Bugar & tackar 🙂

              Jepp, kände att jag måste leva ‘efter mina tillgångar’, lätt att det annars drar iväg ifall man skall göra allt på en gång som du säger.

              #221924
              Gilarski
              Deltagare

                Äntligen startar du projekttråd med nya bilen! 🙂

                Ska bli kul att följa…men se till att lägga upp lite mer bilder!

                Hehe, tack, jag kunde inte låta bli helt enkelt. Just upplägget tänkte jag gör att fler tycker det känns rimligt & att de själva kan göra liknande saker. Visst, alla har olika ekonomiska förutsättningar men jag tror man kan lyckas hyggligt med denna budget så länge inte en ny motor/låda behövs.

                Till helgen lovar jag bilder då min ‘minidator’ som sitter i mittkonsolen skall bytas ut. Den funkar tydligen ihop med orginal motorstyr men jag har Autronic så ‘minidatorn’ får ge plats åt ett vanligt lock som jag köpt från Niklas här på forumet. 🙂

                #221891
                Jonas.L
                Deltagare

                  Kul med en tråd mannen, kommer att följas 🙂

                  Sidoljusen va sjukt snygga btw !!

                  #221925
                  Gilarski
                  Deltagare

                    Det där känner jag inte alls igen, var har du fått den teorin ifrån?? 😀

                    Härligt med en liten projekttråd, kommer följas!

                    Har sett några proj här som dragit iväg ordentligt 😉 (din kärra kommer bli nice när den väl är klar)

                    Det kommer bli endel överraskningar i tråden som jag hoppas kan inspirera 🙂

                    #221926
                    Gilarski
                    Deltagare

                      Kul med en tråd mannen, kommer att följas 🙂

                      Sidoljusen va sjukt snygga btw !!

                      Tack jonas. Just dessa sidoljusen hade bra passform, vilket inte alla har, vissa är mer runda & då inte i flush med strålkastarna, därtill ett skönt orange skimmer som blir ball med bilens vita färg 😎

                      #221825
                      Kvarnis
                      Deltagare

                        Fråga : har du kollat avgasvärden på bilen innan regning?

                        Du kan behöva justera ecu’n ev, är den låst så hör av dig så ber jag om lösenordet från Paul(vill minnas att den var mappad av Zen)

                        #221927
                        Gilarski
                        Deltagare

                          Fråga : har du kollat avgasvärden på bilen innan regning?

                          Du kan behöva justera ecu’n ev, är den låst så hör av dig så ber jag om lösenordet från Paul(vill minnas att den var mappad av Zen)

                          Bra tänkt! Tack Kvarnis. Jepp, det är Zen som mappat kärran. Hur kollar jag ifall enheten är låst, ska jag ladda ner mjukvara från Autronics site & sen ansluta mig via en speciell kabel till styrenheten och se om jag kan accessa på nåt vis?

                          (får låna syrrans laptop då 😮 )

                          #221928
                          Gilarski
                          Deltagare

                            Var ute och kollade på burken i mittkonsolen, ska försöka skruva ur den ikväll.

                            Enheten kallas PSI3 och kommunicerar med orginal motorstyr via diagnosuttaget. Verkar vara sjukt bra skit men jag har inget orginalsprut så den känns ‘överflödig’ & drar till sig onödiga blickar hos SBP vid reggningen är jag rädd. 🙁

                            #221929
                            Gilarski
                            Deltagare

                              2 SAMCO slangar inhandlade så jag kan ansluta dumpen & köra som återcirkulerande.

                              Så, nu är budgeten för April bränd :rolleyes: , för 4000 kr kunde följande inhandlas:

                              1. Forge RS dump (beggad men som ny/oanvänd)
                              2. Lock till mittkonsolen uppe på IP (blev ju hål efter PSI3’an som plockades ur…)
                              3. SAMCO slangar till dumpen
                              4. Klarglas strålkastare från US, E-märkta & för högertrafik
                              5. Organge positionsljus (sitter bredvid strålkastarna)

                              #221930
                              Gilarski
                              Deltagare

                                Var ute en liten tur för några kvällar sen för att få igång ‘cirkulationen’ på kärran :rolleyes:. Startade direkt trots att det stått i garaget över 5 månader, skönt 🙂

                                Lägger upp en bild på de nymonterade strålkastarna, den ser lite stygg ut med dessa ‘svarta’ klarglasen :rolleyes:

                                Många gillar P1 läppen (tror det är en sånhär) men jag tycker det är lite kylskåpsvarning (nån blev nog sur nu) så vi får se hur detta skall lösas. Läppen sitter sjukt fint så om jag vill ha nått annan läpp i kolfiber så måste nog även kofångaren säljas 🙁

                                #221931
                                Gilarski
                                Deltagare

                                  Behöver byta ut min öppna dump så just nu väntar jag på SAMCO slangarna för att montera den nya dumpen jag köpt.

                                  Har monterat ur min nuvarande (satt skydd vid den öppna anslutningen) men hoppas jag får grejerna inom kort då bilen skall reggas snart & jag vill inte ha påpekande om ‘öppen vevhusventilation’ :rolleyes:

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 415 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.