#289410
Sandström
Keymaster

    Har alltid användt tactrix utan problem, men kravet är då att man har en Denso ECU.
    Det är då alla turbo och 3.0 motorerna som använder. Har inte koll på dieslarna. men gissar på att dom också har denso då det är turbo, men kan ha fel.

    Vi använder oss av Romraider för att logga och hålla koll, och sen EcuFlash för att modifera bilarnas ecu med.
    Som då bygger på “reverse engineering”, samma som FreeSSM gör, alla program, eller appar som är subaru specifika vad jag vet, använder samma defenitions system som kommer från just Romraider forumet. men som sagt så är det Denso ECU som gäller.

    Vet en kille som har lyckats pilla med Hitachi ECUer men han köpte då något från ryssland för att få det att lira, och det ser ut som om att det fungerar, inte säker på vad han använder.

    Jag har en 3.0RSB och har då mappat min bil så mycket, med hjälp av EcuFlash och romraider att jag idag kan göra mapp byten (typ som SI-modes), flexfuel, launch control, flat-foot-shift, Speed Density (byter till MAP beräkning istället för MAF), Smoothing.

    Så det är ett väldans bra och väl utveckalat även om det är dock “reverse engineering”. Om du går till verkstan och frågar om dom kan hjälpa dig plockar dom fram SSM “Subaru Select Monitor”

    Är det något specielt du funderar över så är det bara och fråga. Ska hjälpa dig så gått jag kan.

    /f