Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 657 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #21883
    OzO
    Deltagare

      Medlemshanteringen är i stort sett automatiserat eller i alla fall strukturerat kring ansökan via webben samt inbetalning via PG.

      I år har vi för att möta upp det stora intresset för klubben även tagit emot ansökningar och inbetalningar på träffar och dylikt, dvs vid sidan av datorn.

      Detta innebär att vissa av er kommer att få ett mail som talar om att er ansökan har godkänts och att det är dags att betala in årsavgiften.

      Då vissa av er redan har betalat in pengar kanske det känns dumt att läsa detta mail. Men tänk då på att personen som går genom ansökningar via webben (som är det enda sätt att få in era uppgifter i våran databas) kanske inte är samma person som tog emot pengar och/eller ansökan på plats på den där träffen…

      Självklart så behöver ni inte betala om ni redan har betalat. Utan kasta mailet och invänta nästa autogenerade mail som talar om att er betalning har registrerats in i vår databas.

      För tillfället är vårat Postgiro-konto spärrat. Våran kassör jobbar på att låsa upp det. Tills dess kan vi inte registrera inbetalningar. Och ni får heller inga inloggningsuppgifter eller medlemsnummer förrän dess.

      Till sist, betalar ni via PG/internet har ni kvitto på inbetalning, som kan användas som medlemsbevis fram tills dess att vi har hunnit skicka ut medlemskort till er.

      /G 🙁
      ___________________________________________________________
      ::::: | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | :::::

      #187428
      Sasse
      Deltagare

        Tråkigt. Jag betalande via internet igårkväll.
        Fungerar det så att när ni spärrat upp kontot så kommer min betalning automatiskt in på kontot?

        #187118
        SecretAgentMan
        Deltagare

          Betalningarna kommer säkert in, det är administrationen av det som är låst vad jag kan förstå.

          #187119
          OzO
          Deltagare

            Plusgirot spärrar alla konton som inte har använts på 3 mån eller dom som har knappat in felaktigt lösenord 3 ggr.

            Att låsa upp kan bara de personer som är registrade på vårat PG-konto göra… och det är en person som inte längre finns i klubben och en som är väldigt överbelastad men det är på gång.

            Så fort vi får det upplåst, kommer vi kunna registrera era inbetalningar fort som ögat in i vårat system och ni får medlemsnummer och inloggningsuppgifter.

            Inga inbetalningar har tappats bort.

            /G
            ___________________________________________________________
            ::::: | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | :::::

            #187133
            Blocken
            Deltagare

              Tråkigt. Jag betalande via internet igårkväll. Fungerar det så att när ni spärrat upp kontot så kommer min betalning automatiskt in på kontot?

              …din betalning registrerades! 🙂

              /Blokk

              …………………..
              Thai-Perr

              #187152
              Janne248
              Deltagare

                Uppdatering!

                Igår kväll så har vårat Postgirokonto kontrollerats och alla inbetalningar från och med 2006-04-12 till och med 2006-08-16 har registrerats. Detta betyder att:

                • Fem stycken gamla medlemmar snart får ett kuvert med sitt “2006” märke. Fäst detta på baksidan av erat medlemskort.
                • Trettiotvå stycken nya medlemmar får ett kuvert med sitt medlemskort (inkl. 2006 märke) och sitt medlemsemblem.
                • Tre medlemmar får ett kuvertt med ett nytt medlemskort då de dubbel registrerats.
                • De trettiofem stycken som fått sitt medlemskort har igår kväll fått ett email med inloggningsuppgifter för http://www.impreza.nu

                Kuverten postas snarast.

                Nu ligger det ett gäng godkända ansökningar inne i databasen, de som är kommit in mellan april och juli har fått en påminnelse om att betala årsavgiften. De som godkänts i augusti har ej fått någon då det är så nära inpå i tiden.

                Styrelsen ber om ursäkt för att det dragit ut på tiden för vissa av er innan ni nu fått allt, Vi har varit mitt inne i överlåtandet av medlemsutskicksutrustningen, detta i samband med semestertider har tyvärr genererat denna försenelse.
                Nu är dock allt klart och medlemsutskicksutrustningen skickas snarast över till vår nya medlemshanterare, Andreas J-son Hildinggren (Desen här på forumet)!

                Hälsningar styrelsen.

                #187153
                Janne248
                Deltagare

                  Uppdatering!

                  Nu ikväll så har vårat Postgirokonto kontrollerats och alla inbetalningar från och med 2006-08-17 till och med 2006-09-13 har registrerats. Detta betyder att:

                  Nitton stycken nya medlemmar får ett kuvert med sitt medlemskort (inkl. 2006 märke) och sitt medlemsemblem.

                  De nitton stycken som fått sitt medlemskort har igår kväll fått ett email med inloggningsuppgifter för http://www.impreza.nu

                  Kuverten postas snarast av vår medlemshanterare, Andreas J-son Hildinggren (Desen här på forumet)!!

                  Hälsningar styrelsen.

                  #187451
                  Desen
                  Deltagare

                    Gissa vad jag gör nu

                    http://hildinggren.se/Bilder/medlemskortssi%20002%20liten.JPG

                    Har ikväll pysslat ihop 19 st kuvert med medlemskort och emblem.
                    Skickar dem imorgon innan sista tömning.

                    Plastfickorna till lamineringen var lite små, men det gick att pyssla till.

                    Borde väl finnas plastfickor som passar bättre? Får kolla med pappershandeln.

                    /Andreas, Skåne, Kristianstad
                    Medlemshanterare SSI
                    Blå GT -99

                    #187134
                    Blocken
                    Deltagare

                      Gissa vad jag gör Har ikväll pysslat ihop 19 st kuvert med medlemskort och emblem.Skickar dem imorgon innan sista tömning.Plastfickorna till lamineringen var lite små, men det gick att pyssla till.Borde väl finnas plastfickor som passar bättre? Får kolla med pappershandeln. /Andreas, Skåne, Kristianstad Medlemshanterare SSI Blå GT -99

                      Va duktig du är! 🙂

                      Hälsa plastningsmaskinen! Saknar den redan :+

                      /Black

                      …………………..
                      Thai-Perr

                      #187357
                      simo
                      Deltagare

                        Uppdatering!Igår kväll så har vårat Postgirokonto kontrollerats och alla inbetalningar från och med 2006-04-12 till och med 2006-08-16 har registrerats. Detta betyder att: Fem stycken gamla medlemmar snart får ett kuvert med sitt “2006” märke. Fäst detta på baksidan av erat medlemskort

                        Inte för att jag saknat mitt märke allt för mycke, men när kommer märket till gamla medlemmar som betalade innan 2006-04-12 och ännu ej fått ngt?

                        /U

                        #187154
                        Janne248
                        Deltagare

                          Inte för att jag saknat mitt märke allt för mycke, men när kommer märket till gamla medlemmar som betalade innan 2006-04-12 och ännu ej fått ngt?/U

                          Kan inte ALLA som betalat 2006 och INTE fått sitt röda 2006 märke skriva namn och medlemsnummer i tråden fixar vi det?!

                          Får väl skicka ett mail till alla aktivamedlemar ikväll och be dem maila in till styrelsen om dom saknar…. måste ge Desen lite jobb! :+

                          #187388
                          Lefty
                          Deltagare

                            Anders Vikström
                            Medlemsnummer #739

                            #187383
                            estic
                            Deltagare

                              Daniel Johansson
                              Medlemsnummer #647

                              #187410
                              Pedersen
                              Deltagare

                                <- Namn & Nummer

                                #187413
                                tendency
                                Deltagare

                                  Jag försökte precis maila styrelsen från mitt hotmail-konto, men fick informationen:

                                  “This is the Postfix program at host sti.impreza.nu.
                                  I’m sorry to have to inform you that your message could not
                                  be delivered to one or more recipients.”

                                  Jag är iaf en gammal medlem, betalade 2006-avgiften runt februari någonting, men har inte fått årsmärket.

                                  Jerry Honkala
                                  #820

                                  Impreza GT sedan 1999

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 657 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.