SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Nollställning av ECU Svar till: Nollställning av ECU

Perra
Deltagare

>Snyggt svar från ”Han den där Nissan snubben” 😀
    >Jag har problem med min microugn, jag får inte snabbfrysen i
    >den att funka. Jag har provat att vända på kontakten – men det
    >hjälper inte. Jag har pratat både med Whirpool supporten och
    >bostadsföreningen, men ingen tar mig på allvar. Vet NISMO om
    >jag kanske har fel typ av eluttag? Det jag har nu är vitt:+
    >/Ola

Ja, det där är inte lätt. Det är ett av dem absolut j-vligaste problem man kan råka ut för, kanske det allra j-vligaste!? Ungefär i klass med att batteriet tar slut i lösgommen. Men jag ska göra ett försöka att hjälpa dig:

Till att börja med så förstår jag att du inte får snabbfrysen att funka. Det ska vara en snabbgrill i den där modellen så om du skulle ha en snabbfrys så har du fått fel produkt av säljaren. Det du ska ha i så fall är en kolsyresläckare. Det är det utan tvekan snabbast sättet att kyla bärsen på. Tar max. 4 sekunder som Magnus Uggla, du vet.

Eluttaget är det inget fel på men när det gäller att vända på kontakten så måste du ju komma ihåg att hälla ur all gammal ström ur sladden innan du stoppar in kontakten i vägguttaget! Annars hjälper det inte att vända på kontakten, de små elektronerna (inte samma som i Äljens bil men nära släkt) kilar runt åt samma håll i alla fall annars. Det du måste göra för att få igång micron är att först hälla ur den gamla strömmen, sedan öppna luckan på micron och med hjälp av dammsugaren suga ur dem elektroner som gömmer sig inne i micron. Dem brukar gömma sig i hörnen, kolla noga så ser du dem nog. Sen kan du prova att sätta i kontakten i vägguttaget igen.

Prova att stoppa in undulaten eller guldfiskskålen i micron. Det är lättast att se om den funkar då. Att kontakta bostadsföreningen hjälper förstås inte eftersom dem bara kan hjälpa till om du har problem med att elementen kyler dåligt. Whirpool (vin-pöl) är ju klart att du inte kan ringa! Det hörs ju på namnet att dem är lite dragna på jobbet så där lär du ju inte få några vettiga svar. Nej, då var det tur att du vände dig till mig istället! 😛 :+ 😀

Mvh Perra