› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Instrumenlampa som glöder… › Svar till: Instrumenlampa som glöder…
…glödande lampa kanske är en egenhet för Cargard och vissa årsmodeller…även om ditt Defa nästan verkar passa in i beskrivningen.
Jag ska i ärlighetens namn säga att jag inte vet ett sk-t om Defa, men jag kommer ihåg när vi i Subaruklubben ställde upp oss på bilmässan i Älvsjö (15-20 bilar…det var massor på den tiden – våren 2000). Rätt var det var så fick en Defa-utrustad Impreza tuppjuck och började larma…därefter drogs nästa igång…och nästa…och nästa. Jag tror det var en 4-5 Imprezor som började att larma mer eller mindre samtidigt och detta helt utan orsak (vi stod precis bredvid och iaktog spektaklet). Samtliga dessa hade just Defa-larm, och anledningen att de larmade måste ju vara någon störning som just Defa-larmen reagerade på.
Mitt Cargard har aldrig falsklarmat…men vem vet, om tjuven är framme så kanske inte larmet går igång då heller…vilket inte heller det skulle vara någon höjdare.
LegacyLarsa, håller inte du på med larm och larmmonteringar (bl.a)? Skulle du kunna sprida lite ljus över ”glödande lampa” och Defa-larmens förmåga att falsklarma precis när som helst…?
mvh Mats N