› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Eftermarknadssprut till STI 03 och framåt › Svar till: Eftermarknadssprut till STI 03 och framåt
Sådär 🙂 Nu har man varit i Luxemburg några dagar och ser att många har svarat i posten 🙂
Kan säga både ja och nej med att ha utnyttjat effekten. Iom att den nya 05:an inte har 50/50 drivfördelning längre utan 65/35 så vill man faktiskt ha lite mer effekt då man kan styra bilen lite med rumpan.
Självklart har jag inte kört max ur bilen ännu men det jag är besviken på är omkörningsprestandan dvs när man ligger i motorvägsfart. Skulle inte förvåna mig om en Saab med Nordic trim eller liknande skulle förnedra en om man börjar gasa vid 100-110 km/h. Det är därför jag vill ha mer effekt också, jämför bilen rätt mycket med Porschen jag hade innan och den var riktigt snabb uppe i hög fart.
Den andra saken är att bilen inte låter någonting. Är fasen mer sång i gamla GT:n vid gaspådrag. Boxern hörs knappt. Så det är en bidragande orsak till också varför avgassystemet skall ryka illa kvickt.
Bilen skall ligga på ett moderat effektuttag på ca 350-360 hkr dvs inga fantasisiffror. Sedan när man ligger i det området då kan man börja jobba vidare på väghållningen. Bilen är så pass bra optimerad nu så det behöver inte ändras så mycket på den just nu. Ev coilovers lite senare men då skall man vara en hejdare på hjulvinklar m.m för att man skall få ut det mesta ur det om inte blir det bara motsatsen.
Mvh
J