Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 42 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #698
    pannan
    Deltagare

      Är det någon här som kör med annat än EcuTek på sina STI:er när ni har trimmat?

      Håller på att kika runt på antingen Autronic plug n play eller Motec.

      Ni som endast gjort EcuTek på era bilar hur upplevs bilen efteråt? Skillnad på växlar? Hur tidigare får ni upp turbotrycket? Har ni fått problem med EcuTek mappningen osv?

      Mvh
      Johan

      #39889
      pannan
      Deltagare

        Det verkar inte vara många här som gjort något åt sina STI:er angående prestanda…

        #39856
        SecretAgentMan
        Deltagare

          Välfyllt bensinkort och rdäck, mer än så är inte nödvändigt – de går otroligt bra som det är (när det svänger) faktiskt. 🙂

          /J

          #39890
          pannan
          Deltagare

            Njae 🙂 nu har jag kört 220 mil och har redan tröttnat på effekten 🙂 vill ha mer.

            Halv-R däck har jag ju till sommaren likaså bensinkort *s*

            mvh
            J

            #39857
            SecretAgentMan
            Deltagare

              …massor med däck kvar, och trött på effekten – då svänger du högst troligen för lite. 😉 😀 *asg*

              Ett hårt sprut mappat av en riktig hårding är väl det jag skulle sikta på, men helt allvarligt, skall det inte gås överstyr med stora turboaggregat och siktas på >400 hk ser jag ingen riktig mening i det – vill du ha runt 300 pigga kusar skulle jag kika på möjligheterna runt ecutek (när det nu kommer till de senare bilarna).

              🙂

              /J

              #39891
              pannan
              Deltagare

                >…massor med däck kvar, och trött på effekten – då svänger
                >du högst troligen för lite. 😉 😀 *asg*
                >
                >Ett hårt sprut mappat av en riktig hårding är väl det jag
                >skulle sikta på, men helt allvarligt, skall det inte gås
                >överstyr med stora turboaggregat och siktas på >400 hk ser jag
                >ingen riktig mening i det – vill du ha runt 300 pigga kusar
                >skulle jag kika på möjligheterna runt ecutek (när det nu
                >kommer till de senare bilarna).
                >
                >:)
                >
                >/J

                Vart ju vinterväglag så fort 🙂 Men de originaldäck som sitter på dvs Bridgestone semi-R däck eller vad man skall kalla dem var det sjukt bra grepp i. De lär väl försvinna på en gång när man sätter på dem igen.

                Finns ju en hel del Plug n Play sprut på marknaden också dvs AEM, Autronic som har en del andra finesser också. Fast de kanske man inte har så stor anvädning av om man bara skall köra vanligt och bana. Rattlås är inget för mig så någon jätteturbo är det inte tänkt för min del. Planerna är att ligga på en moderat effekt runt 350-360 ärliga hästar. Sedan lägga ner mer krut på väghålling ev coilovers senare. Allt är en prisfråga och man kan inte köpa allt på en gång då jag inte vill köra någon avbetalning för trim av bil 😀

                Mvh
                J

                #39880
                Lt Dan
                Deltagare

                  >Njae 🙂 nu har jag kört 220 mil och har redan tröttnat på
                  >effekten 🙂 vill ha mer.
                  >
                  >Halv-R däck har jag ju till sommaren likaså bensinkort *s*
                  >
                  >mvh
                  >J

                  VAA?? Fattar faktiskt inte hur du kan ha tröttnat på effekten redan!! DU kan omöjligt ha utnyttjat bilen till fullo…
                  Tror mig faktiskt kunna säga att du ännu inte vågar åka riktigt fort med bilen. För mig tog det ett bra tag innan jag insåg hur inni helvete fort det går att åka (inte bara rakt fram utan speciellt svänga). Har tilochmed fått ont i prostatan ibland, det har jag aldrig fått förut….de du 🙂
                  Nä du pannan ta å kör hårt med bilen. Gärna med klubben på deras aktiviteter så kommer du INTE bli besviken!!!
                  Satsa dollarna på soppa å däck!

                  /Lt.D – som kört 1600 mil på 6 månader å har inte tröttnat…snarare tvärtom…

                  #39881
                  JRM_Racing_AB
                  Deltagare

                    EcuTek finns nu till MY05> … Vi kommer att införskaffa det till våren …

                    MVH JoCCe

                    #39887
                    Krigge
                    Deltagare

                      Jag funderar i samma banor, ca 340-350hp. Lutar åt att jag satsar på link isåfall, finns ingen åf av ecutek här nere tror jag.

                      #39869
                      Blocken
                      Deltagare

                        Härligt Lt Dan! Det är sanna ord! 😀

                        /Black

                        #39895
                        rallymarkus
                        Deltagare

                          nackdelen med original är ju när en volvo kombi blinkar för omkörning:D
                          o sen är det ju synd att de e lite klent avgasljud men originalsystemet.
                          så jag kommer byta mitt o då måste man ju mappa bilen också men det lutar någ åt ecutek verkar ju vara ganska vettigt om man nöjer sig med den effekten.
                          På ban/kon körning så är det ju han bakom ratten som avgör hur fort det går o oftast så är det väl han som drumlar till tiderna:D

                          #39858
                          SecretAgentMan
                          Deltagare

                            …och sedan är det så att Imprezan är ingen motorvägsraket heller, den trivs bäst på krokiga landsvägar.
                            Det skall skruvas rätt bra för att hänga av (vanligtvis lätt masserade) autobahnlok.

                            Sikta på krokiga vägar, däck och soppa – det ger lika mycket adrenalin som en låg tid på strippen, om inte mer om man skall lägga på lt. Dans prostatafaktor. 😀

                            /J – vet, har prövat, etc. 😉

                            #39872
                            Kvarnis
                            Deltagare

                              Tycker det funkar rätt bra på motorvägen…bara det finns fäste ;);) 😀

                              /Kvarnis med endast 0.7bar för tillfället men med total avsakand av väg grepp 😉

                              #39882
                              Manu_Sti
                              Deltagare

                                Man kan också få runt 400 hk med en nästan original bil ( laddar 1,4 från 3600 ), jag kan säga att efter trimning, min Sti 04 blev en ny bil, har en Tek 3 och byt några delar i bilen, och bilen går jätte bra och man känner en stor skillnad med original…

                                #39873
                                Kvarnis
                                Deltagare

                                  Det man max har plockat ut ur en STI9:a med avgas&konfilter är 360Bhp & imponerande 360Ibs/ft det med ett laddtryck på 1.6Bar, efter ett anatal mappningar.

                                  Det finns helt enkelt inget mer att hitta i orginal turbon.

                                  Man kanske skule kuna hitta nån ensataka bhp nånstans men det är rätt så meningslöst, i et läget när man vill ha mer så är det dax att se över vilken turbo man ska byta till, inte konstigare än så.

                                  Sen kan man bänka bilen olika + att olika bromsbänkar ger olika resultat… det vad som sätter stopp i slutet är ändå turbon som inte kan flöda mer.

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 42 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.