SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Fartspärr Svar till: Fartspärr

arikesti
Deltagare

Jag kan inte tala om annat än min egen erfarenhet. Min förra GT körde jag i 13000 mil utan några som helst problem. Jag kanske är ca 1 vecka i månaden i tyskland och besöker kunder. Oftast transporterar jag mig under nattetid och då ges möjlighet att gasa på lite. Motorn höll alldeles utmärkt. Dessutom med öppet luftfilter som så många bannlyser. Lät min kompetenta bilverkstad kontrollera skicket på motorn o annan mekanik innan jag sålde den vidare och deras utlåtande var att den var i bättre skick än en kärringkörd volvo med samma miltal. Så länge man har en rätt mappad motor och värmeavgining fungerar så kan inte jag se att det spelar någon som helst roll om man ligger 5 minuter i 250 eller 3 timmar. Det förekomer lite för mycket varningar och andra ajabaja tips om att bilen går sönder om du gör si och så. Det är säkert i all välmening men det går lite överstyr ibland. Det förekommer också pråpåer om att imprezan är ”lågfartsbil” och endast det. Jag vill nog påstå att det är inte riktigt så. Jag har ägt ett par andra prestandabilar och ingen av dom slår högfartsegenskaperna som Imprezan har, I 200+ så är Imprezans vägållning och beteende helrätt. man har full kontroll och bilen e extremt stabil. Inte alls nervös, ryckig och oförutsägbar som andra bilar.

Hinner inte skriva mer nu, ska på ett möte. Ni andra kan väl reagera på mina påståenden under tiden.

Mvh Ari