#66828
Toni
Deltagare

    Bäste Messerschmidt-J/

    Låter rimligt alltihop du säger nu. Slutsatsen som jag redan hade dragit tidigare är att hårdare eller kortare fjädrarna sätter man bara dit om man vill ha en hårdare dämpning även på ojämn tjälskottsväg och grusväg med studsande hjul eller t o m kaross som följd. Med tanke på vårt svenska vägnät vill inte jag ha detta då jag kör annat än bana 360 av årets dagar.

    Häri ligger även kärnan till min tidigare uttryckta skepsis mot Leda. Jag tror alltså att fjädrar som är åtminstone snarlika original är bättre. Ej sänkta, åtminstone inte mycket, och med en “lagom” mjukhet i kombination med uppgraderade stötdämpare (öhlins är drömmen) kan ge “komfort” som originalbil på tjälskottsvägar och följsamhet på grus.
    Sen med krängningshämmare, och ställbara stötdämpare kombinerar detta till ett tajt och “hårt” uppträdande i kurvorna på banan.

    Toni